16. 11. 2022 – 19.00

Horse Lords: Comradely Objects

Vir: Naslovnica

RVNG Intl., 2022

 

Vir: Naslovnica
4. 1. 2017 – 19.00
Nujno poslušanje za vse, ki vselej iščete leve poti in drugačne perspekektive

Dobri dve leti sta minili od zadnjega srečanja z zasedbo Horse Lords v osrednjem kritiškem terminu. Kvartet iz Baltimora, ki to več ni, je v vmesnem času šel skozi nemalo sprememb, njihova kreativnost pa k sreči ni počivala. Trije člani benda po novem živijo v Nemčiji, a kljub temu ostajajo postava, nazor in splošna zvedavost nespremenjeni. Še vedno je to eden tistih bendov, ki v svoji inštrumentalni medigri vidi pomanjkanje besedil kot prednost, to pa izkoristijo z naskokom. Ni novost, če omenimo, da se poleg glasbeno žanrske nenasitnosti Lordsi na albumih tudi politično izpostavijo. Vedno gre za nek koncept, politični angažma, utopični ideal, ki je vezan na širšo obliko umetnosti. In tudi tokrat ni prav nič drugače.

Dotični album, imenovan Comradely Objects, nosi ime po skovanki, ki ga je ameriška umetnostna zgodovinarka Christina Kiaer uporabila v svoji knjigi Imagine No Possessions o ruskem konstruktivizmu. Tisti smeri sovjetske avantgarde, ki je zasedla prominentno mesto v zgodovini moderne umetnosti in ki je delovala v korist funkcionalnih izdelkov, narejenih za množice, zavračala pa dragocenosti in egoizem v umetnosti. Horse Lords so že v piarovskem tekstu napovedali, da bi morali Comradely Objects – po domače – tovariški predmeti spodbujati kolektivne, egalitarne ideale. Prevpraševanje umetnosti za množice in predrugačenje odnosa med ljudmi in predmeti se skriva v naslovih komadov, vsesplošno geslo konstruktivizma »vse je arhitektura« pa bi lahko pripisali zasedbi praktično že od samega začetka. Več v nadaljevanju.

Dobrih štirideset minut plošče ponovno poganja vibra gruvaške hipnoze, repeticije in poliritmije, teksturne večplastnosti, nadgrajenih začetnih motivov, združljivosti organskega in elektronskega, obenem pa ležernost kombiniranja neštetih vplivov širom globusa v svoj nezamenljiv pečatnik. Glede na predhodne izdaje torej ni bojazni pred izbrano zaprtostjo. Spet je očiten odjem iz afriških godb, ameriških minimalizmov in folk glasb, plesnih elektronik, elektroakustike, jazz in rock avantgard, dromljanj ter proste improvizacije.

Vir: Naslovnica
20. 1. 2018 – 19.00
Gruvaška jačina v poliritmično rokačino in obratno

V Predmetno tovarištvo nas uvede Zero Degree Machine, kompozicija imenovana po japonskem arhitekturnem gibanju, ki bo za vse nove spoznavalce zasedbe idealen prikaz razvoja in gojenja začetne ideje Lordsov na daljši rok. Nehote na dan pridejo skomine po albumu Rights švicarskega tria Schnellertollermeier, ki podobno preciznost vpeljevanja idej vseh vključenih postrojijo v spominski prispevek. Momentalno se zdi, da se vsak vključeni vrti v svoji temi, svojem ritmu, ki je paralelen vmešanemu metrumu predhodnika ali pa naslednika. Posledica je odbojni pingpong refluks, ki ob vsakem prečenju inštrumentarija dodatno sune pretekli gruv. 

Audio file
14. 5. 2016 – 20.00
James Chance ali James White in njujorški No wave

Sledi pesem Mess Mend, highlifovsko nastrojena zazibanka, ki discipliniranost in mimobežno genezo komada tokrat prikaže s skrajno nevpadljivim prehodom iz organike na sintetiko, na dokončni rave. Komad May Brigade je dobil ime po Ernstu Mayu, medvojnem nemškem arhitektu, ki je skonstruiral dvajset sovjetskih mest v treh letih, preden je oblast postala nacistična, Ernsta pa so izgnali v Afriko. Poklon nemškemu konstruktorju nosi nowavovski zadah benda, ki bi ga lahko brez težav James Chance vzel s sabo na turnejo. Poleg arhitektov pa je tudi ulica v Nowi Huti v severovzhodnem Krakovu dobila svojo pesem Solidarity Avenue. Četrt je leta 1949 postala poskus utopične komunistične skupnosti, z vsemi industrijskimi gradnjami in zgodovino, danes pa je le še ena turistična točka. Na čvrstem ritmu dromljajoče demontiranje pooseblja počasen razpad četrti.

Vir: Naslovnica
23. 3. 2020 – 19.00
Matematični eksperimentalen kamen iz Baltimora

Comradely Objects je skratka misliti konstruktivizem po horselordovsko glasbe kot objekta in glasbe kot središča komunikacij z drugimi. Tako kot na drugih predmetih želijo osredotočenje slišanega izostriti na formo, izkušnjo in njeno abstraktno podobo, kjer je poslušalec tudi udeleženec in neke vrste gradnik, torej soustvarjalec. In četudi je lahko vsako vnovično poslušanje albuma sveže in neodkrito, udeležba in soustvarjanje vedno znova nagradi. Tole je namreč konstruktivistični rock par excellence.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.