8. 12. 2019 – 19.00

Moor Mother: Analog Fluids Of Sonic Black Holes

Vir: Naslovnica

Don Giovanni Records, 2019

 

Črne luknje so predmet fascinacije in spoštovanja, v njih se namreč, če si dovolimo površno in laično uporabiti freudovski jezik, zrcali naš strah pred tem, kaj vse se bi se lahko skrivalo v prostorih potlačenih mislih. Zvenske črne luknje so analoge črnim luknjam materije, zvočne perturbacije prav tako kot fotoni niso zmožne ubežati dinamiki tekočine, ki se pretaka hitreje kot zvok, ki ga je ta tekočina ujela. Zvočne črne luknje torej ujamejo preteklosti, sedanjosti in prihodnosti zvena, ga zaprejo vase in vztrajno zadušijo ves njegov odmev, tudi za vsak spomin.

Pozabljeni segmenti zgodovine so prav tako črne luknje. Obstaja Zgodovina, ki fragmente dejanskosti ujame v skladu s tolmačenjem tistih, ki jo smejo pisati. In obstaja tudi dejanskost ne-zgodovin. Resnic, ki se niso uvrstile v kanon. Zgodovina navsezadnje ne obstaja v preteklosti, sedanjost in prihodnost nista le njeni posledici, posebej tudi, ko razumemo čas kot nelinearno vrednost. Pretakanje časovnih silnic, recimo umišljanje prihodnosti, vpliva na udejanjenje sedanjosti, govor o vsakdanu aktualnosti pa v zgodovino potisne nove plati prav te.

15. 10. 2017 – 16.10
You can see my dead body at the protest ...

Takšnega modusa operandi se v odnosu do zgodovine in časa nasploh poslužuje Moor Mother, pesnica, glasbenica, mojstrica govorjene besede in aktivistka iz Philadelphie, ki ji namenjamo prostor današnje Tolpe bumov. Camae Ayewa nastopa solistično kot Moor Mother, v sodelovanju z Rasheedah Phillips pa tvori tudi umetniški kolektiv Black Quantum Futurism. Kolektiv se ukvarja z možnostmi spreminjanja realnosti skozi manipulacije prostor-časa z namenom videnja potencialnih prihodnosti oziroma skozi kolapsiranje prostor-časa z namenom udejanjenja želenih prihodnosti. V mislih izraženi afrofuturistični potenciali lahko kot zvenske črne luknje postanejo vir sprememb zgodovine, a zvok si mora najprej izbojevati svoje mesto v slišnem polju. Znotraj te trditve sicer obstaja tudi inherentna negacija, kot bi se moral zvok oziroma tisto, kar z zvenom nekaj sporoča, dokazati kot vreden slišanja oziroma poslušanja.

Moor Mother enostavno ne deluje na takšen način. Radijski sodelavec Marko Karlovčec je o glasbeničinem nastopu na festivalu Stiropor leta 2017 zapisal, da s svojim Glasom, Besedo in Telesom Moor Mother deklarira Resnico. Resnica zatrjuje nasilje nad ženskami, policijske uboje Afroameričanov, pozabo zgodovine suženjstva v ZDA ... Moor Mother, kot se je izrazila na After Images, ne verjame v laži, temveč v Resnico. Z nami o tej ne polemizira, njen glas, oster kot rezilo in močan kot nepremična skala, ne dopušča dvoma. Je vihar v pokrajini utišanega in je nevarnost ledeno rezke spokojnosti.

Nadzora pa ne vzpostavlja zgolj takrat, ko gre za besedo. Samoizučenost v DIY metodah je Moor Mother na svoji novi plošči izpopolnila. Ob pravem trenutku iz rokava povleče melanholijo, industrijsko surovost ali izmuzljive jazzovske in hip hop elemente. Povezovalni kosi, kakršna sta Enginered Uncertainty ali Sonic Black Holes, zvenijo z duhovi preteklosti. V njih slišimo fragmente protestne glasbe in govorov ubitih aktivistov, ki ne delujejo kot kako arbitrarno, neumestno polnilo, temveč kot ključne učinkovine aktualiziranja sedanjosti in preteklosti. Izposojanje elementov raznolikih ekstremnih godb, free jazza, nojza in različnih polij eksperimentalne glasbe demonstrira glasbenico kot srdito, jezno. Brutalno pa zgolj v primeru, ko ne želite slišati Resnice.

Če ljudje zgodovino ustvarjajo, čeprav ne v okoliščinah, ki bi jih sami izbrali, Moor Mother piše dejanskost in tako spreminja prihodnost. Resnica je privekala na plan v času, ko miti še operirajo s težo, navkljub temu pa črne luknje niso distopične luknje. Spremembe so mogoče. Ampak, -

»The myth hold weight like all the money from cotton right ...«

Resnice Moor Mother ne slišimo le v zadnjih dveh mesecih, odkar je izšel album tokratne Tolpe bumov. Odzvanja v štirih stoletjih suženjstva in še obsežnejši zgodovini zatiranja. Odzvanjala bo v prihodnosti kot krila metulja vznemirjajo vodno gladino. In takšen efekt metulja bo, v to moramo zaupati in to sami udejanjati, spremenil čas ...

 

Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.