3. 7. 2019 – 19.00

Weyes Blood: Titanic Rising

Vir: Naslovnica

Sub Pop, 2019

 

Vir: Naslovnica
13. 2. 2017 – 19.00
Najpomembnejša plošča nove Weyes Blood

Z Weyes Blood smo se zadnjič v Tolpi bumov srečali z njeno ploščo Front Row To Earth iz leta 2016, takrat še v zgodnji fazi metamorfoze v kantavtorico, avtorico pesmi, pred tem smo jo bolje poznali v drugih kontekstih. No, zdaj, po dobrih dveh letih nadaljnjega razvoja glasbene ideje solističnega projekta Weyes Blood, po kratki izdaji z Arielom Pinkom in po še kakem ekstra EP-ju ter po predvideni selitvi k prodornejši založbi - izkazalo se je, da bo ta Sub Pop - je odgovor na vprašanje o vzdržnosti projekta morda na dlani, da se torej v tem projektu soočamo z eno zanimivejših aktualnih pesmopisk, ki zna tematizirati sodobni družbeni kontekst na način, ki ji omogoča dostop do ušes in refleksije širše kritične javnosti. Z novo ploščo Titanic Rising, ki je zavidljivo celostno tematsko zapakirana in s hidravlično močjo porinjena na trg, Weyes Blood dokaže, da je v njenem delu prisotnega več kot dovolj prepleta poznavanja zgodovine pesmi, naivne, a ne slepe refleksije razmer v svetu in zmerne glasbene zvedavosti.

Že na naslovnici vidimo Weyes Blood oziroma Natalie Mering, upodobljeno kot mlado žensko, celo dekle, še v otroški spalnici, z medvedki in vsem takim. Na steni slike frajerjev s črnimi sončnimi očali, najstniški fenovski izrezki, na policah debele knjige, učna literatura in kipci v oblikah dlani, ki segajo v upanju. In star računalnik. Vendar je soba v celoti pod vodo in Natalie v njej skoraj hektično brezbrižna, morda jo skrbi le naslednja poteza njenega prostega delovnega dne. Ja, plošča Titanic Rising se ukvarja s čustvenim odzivom na svet po takorekoč - koncu. Očitno zaznamovana z dediščino sončne kalifornijske hipnagogije in vsaj po konceptu tudi tako imenovanega britanskega glasbenega fenomena hauntology, z denimo pokojno Trish Keenan iz zasedbe Broadcast na čelu, Weyes Blood v letu 2019 prihaja še bližje nečemu, kar bi lahko bil pravi alter kitarski pop po sodobnosti, predvsem v smislu glasbe, ki je že preživela dooolgo apokalipso glasbene industrije v devetdesetih in dvatisočih, že prežvečila metode anti-korporativne refleksije, ki so nas pripeljale v dvigala, izložbe, pod žgoče sonce, iz hrupnega mraka v nostalgijo in spet nekako nazaj, pogledat, kaj zdaj tu vlada ne nebu.

Plošča Titanic Rising torej tako na naslovnici kot očitno tudi v naslovu in seveda nadalje v pesmih tematizira konec, a hkrati vztrajnost, ki bo morda omogočila prehod. Nekako tako kot denimo v pesmi Picture Us Better očitnemu tematskemu dodatku trmasto, v povsem negotovi situaciji, brez denarja, brez časa, brez prihodnosti, v odsotnosti resničnega blagostanja, kliče - »Waiting for the call from beyond / Waiting for something with meaning / To come through soon«, in seveda kliče po ljubezni, tako kliče, da bi ji res verjeli, da ji ni mar, mar za posvetne reči … Hkrati pa pesem Picture Us Better v metafori, ko kroti Bacharachovo zimzeleno Don’t Make Me Over iz leta 1963, lepo demonstrira splošno tendenco plošče k - če se smemo tako izraziti - 4K ločljivosti, k standardu, k sodobnosti, ki ni lo-fi in ni zrnata, temveč bo konkurenčna v glavnem toku, morda prodana, morda borbena, morda … v formatu prav nič čudaških pesmi in popevk šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Kaj že to zdaj vlada na nebu?

Nova plošča Weyes Blood torej piše velike in velikopotezne pesmi o ljubezni v stoletju, izgubljenem za spomine, in bolj kot ne je to vse.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.