Ne nasedat!
Kot se verjetno marsikdo spomni, so slovenski mediji leta 2001 poročali o svetovnem prvaku v programiranju, kar naj bi postal neki Matjaž Rogelj. In kot se verjetno spomnite, se je kasneje izkazalo, da gre za preprosto potegavščino, ki so jo povezali s prvakom na področju umetnosti potegavščin, Joeyem Skaggsom. Mišo Alkalaj, ki je s Skaggsom nekaj let prej sodeloval pri potegavščini o genetskem manipuliranju, je takrat v Mladini zapisal, da je Skaggs pri potegavščini z Rogljem odigral le vlogo ogledala, v katerem so mediji razbrali sklepe, ki so si jih sami ustvarili ...
Vse je torej propaganda in mediji nas vsakodnevno napitajo z drekom! Tako meni Joey Skaggs, medijski umetnik in aktivist, ki se proti manipulaciji kot podstati množičnomedijskega komuniciranja bori – z manipulacijo. Z metodo potegavščine kot metodo manipuliranja medijskega posredovanja realnosti. Z manipulacijo proti manipulaciji torej. Skaggs tako že nekaj desetletij medije vleče za nos, pri čemer skuša pokazati, kako mediji kreirajo realnost, ki ne le da izza njegovih zadimljenih pogledov ne obstaja, temveč si tega dima niti ne prizadevajo razpihati. Kar morda pomeni, da Skaggs ne razkriva neke resnične realnosti, ki jo mediji popačijo, temveč da razkriva, kako ta manipulacija deluje in kako onstran nje nič ni.
Po današnjem predavanju na Fakulteti za družbene vede, ki je pri nas zadolžena za vzgajanje novih medijskih in novinarskih kadrov, je Skaggs za Radio Študent na kratko pojasnil, kako in zakaj delujejo njegove potegavščine.
Ker v organizaciji Aksiome in Kina Šiška Skaggs jutri v Kinu Šiška pripravlja še delavnico z naslovom Družbeni aktivizem z manipulacijo medijev, pri čemer naj bi se dotaknil tudi novih medijskih in spletno-socialnih tehnologij, smo ga spraševali tudi o spremembah, ki so jih pri njegovem poslu prinesle medijsko-tehnološke transformacije. Spremembe so – toda, kot pravi, zaveden ali nezaveden mehanizem medijske manipulacije ostaja podoben, njegova intenca pa takisto.
Jutri ob 20.00 bo v Kinu Šiška sledila še projekcija dokumentarnega filma Umetnost potegavščine, neke vrste genealoški pregled medijskega aktivizma Joeya Skaggsa.
Davorin Marc pa pri nekem drugačnem manipuliranju z nekim drugim medijem Iz omare ne vleče potegavščin, temveč devet video del iz svojega obdobja eksperimentiranja s formo kratkega filma med letoma 1976 in 1987. Prav tako pa tudi svoje filmsko obdobje po letu 2012, ki ga imenuje In izven. Projekt Iz omare. In izven., ki, kakor pravijo organizatorji, se razteza od »uvodne predalčne animacije, ki jo opredeljuje magičnost oblike, svetlobe in gibanja do okenske instalacije, kjer se v istem kadru srečata svetloba dneva in noči,« se bo dogodil v Projektni sobi SCCA drevi ob 20.00.
Dodaj komentar
Komentiraj