Oviranje kot spodbuda
Ovire ponavadi dojemamo kot to, kar nam ne dopušča izraza. Skupina Granhoj Dans pa kot tisto, kar izraz šele omogoča. Kajti le neprimerni pogoji omogočajo, da se doseže presežek.
Palle Granhoj, avtor predstave Men and Mahler je iznašel t. i. »the obstruction technique«, s katero pri nastopajočih izsili osebni izraz, ki s sledenjem le koreografiji ne bi bil mogoč. Granhoj za svoje predstave zbira zelo različne plesalce, ki preko medsebojnega oviranja dosežejo kolektivni izraz. Od vsakega posameznika je zahtevana skrajna mera koncentracije, kar omogoča njihovo prezenco in avtentičnost gibanja. Tako se doseže zgoščen izraz, ki osvobodi plesalčevo energijo.
Tehniko oviranja boste lahko preučevali danes ob 20. uri na premieri predstave Men and Mahler, ki se bo odvijala v Stari elektrarni. O formalnem ozadju predstave nam je nekaj povedal Rok Avbar iz gledališča Glej.
Izjava 1
Eksperimentalna gledališko-plesna predstava v svoji vsebini prepleta surovo energijo igrivosti, ki jo označi kot moško in na drugi strani žensko otožno poetičnost, ki to igrivost trezno opazuje.
Izjava 2
Kruto tehniko spodbujanja, kot je Granhojeva tehnika oviranja, lahko danes prepoznamo v različnih sferah, tudi v odnosu vlad do kulture. Zaželeno je, da jo razumemo na različne načine. Eden od možnih načinov interpretacije je tudi razumevanje Palla Granhoja: »Ovirati pomeni uničevati in rekonstruirati gib. Je istočasno razgrajujoče in konstruktivno. Konec je začetek. Ples se ne konča. Ples se ultimativno nadaljuje.«
Novico je pripravila Nataša.
Dodaj komentar
Komentiraj