30. 8. 2022 – 16.30

Kam?

...

Ne/muska:

 

Skuštrane in bradati. glasbeni festival z družbeno angažirano noto:

Splet ob 19:00: Zastopanost žensk v glasbeni industriji

Festival enakosti na mariborski glasbeni sceni, oziroma glasbeni festival z družbeno angažirano noto, se je leta 2017 izstrelil iz izvira mariborske samonikle kulture – KC Pekarna. Le-ta se iz leta v leto s svojimi vsebinskimi kraki razrašča v civilno kulturno umetniško družbeno angažirano pobudo. Nagovarja odstotek 30% žensk napram 70% moških na mariborski glasbeni sceni s poslanstvom izenačitve procentov in spodbujanjem tolerance med spoloma skozi kulturo in umetnost. Univerzalna jezika, ki združujeta, povezujeta, brišeta razlike in krepita kulturo dialoga.

S sogovornicami in sogovorniki bomo govorili o spodbujanju in razvijanju interesov ter večjemu omogočanju ženskam za vključevanje v glasbo, z odpiranjem poti, ne samo v glasbeno udejstvovanje, ampak tudi mehko družbeno angažiranje in dolgoročno sprožanje družbenih sprememb. Osvetlili bomo kreativnost žensk v glasbi in ugotavljali, kaj in kako k družbeni problematiki prispevajo "dežurni krivci" ... moški.

Vabljeni k igrivi udeležbi in sodelovanju, z urejenimi pričeskami ali razmršenimi bradicami!

Sogovornice: Nina Hudej, Maša Pavoković, Manca Ogrin, Tanja Cvitko
Sogovornik: Martin Počkar
Moderator: Peter Baroš

Opomba napovedničarja: na FB dogodku in festivalskem spletnem mestu linka na ta dogodek niso objavili, ergo - snađi se i guglaj!

 

Lok4cija ob 20:00: MUZIKA: Local warming

Local warming je skupina štirih jazz glasbenikov, ki sicer jazz glasbo študirajo v tujini. Na poletje se radi vrnejo na domača tla, kjer ustvarjajo in eksperimentirajo v različnih projektih. Eden takih je tudi Local warming.

Local warming tvorijo Gaj Bostič na bobnih, Gal Golob na basu, Oto Gvardjančič na klaviaturah in Maj Kavšek na trobenti. Njihov repertoar tvorijo večinoma avtorske kompozicije v smeri funk-a in groove-a. Kje vmes se najde tudi kakšen jazz štiklc.

VSTOPNINE NI!

 

Hostel Celica ob 20:00: Sozvočja sveta: Aug.unis, augmented unison

Elvis Homan

Boštjan Simon

Aug.unis, augmented unison ali po slovensko zvečana prima, je disonančni glasbeni interval, ki je po zvenu enak kromatičnemu poltonu. V imenu ima enoglasje (unison), vseeno pa zveni ravno nasprotno, skorajda najdlje od enoglasja. V sočasnem igranju intervala zvečane prime se pojavi utripajoča oscilacija, ki kliče k razvezu. Elektroakustične oscilacije, ki kličejo k razvezu, pa so glavni gradnik dua aug.unis.

Vstop prost

 

Švicarija ob 20:00: Jata C: Kronolit (zvočni dogodek v živo)

Zvočno delo Kronolit tematizira svet kamnin, časovnosti in naše vpete soodvisnosti. Kako poslušati kamen? se sprašuje bioakustična skupina Jata C. Delo bo sestavljeno iz 15-kanalne zvočne kompozicije in v prihodnje dopolnjeno s kamnito instalacijo, ki bo delovala kot enostaven kamnit instrument. V prvem zvočnem dogodku na MGLC Švicarija bodo umetniki predstavili nastajajočo zvočno kompozicijo.

Skupina Jata C v delu Kronolit raziskuje zvočnost kamnitih struktur, simbolov trajnosti, razsežnosti, nemosti. Kamnine so kot Zemljina opna, Kronolit pa je inštrument/opna, s pomočjo katere z elektronskimi pretvorniki prevajamo vibracije kamna in jih v povratni zanki vračamo v kamen.

Zvočno instalacijo, ki bo predstavljena novembra 2022, bo sestavljalo več kamnitih plošč, povezanih s pretvorniki (transducerji). Instalacija bo lahko postavljena samostojno, možna pa bo tudi koncertna izvedba kompozicije, v kateri se članice in člani skupine v živo vključijo s povratno zanko med kamnom in človekom. V raziskovalnem procesu sodelujejo z znanstveniki s področja mikropaleontologije, geologije in fizike ter podpornikom projekta, podjetjem Marmor Hotavlje.

Poleg zvoka iz kamna, ki ga zajemajo z različnimi napravami za terensko snemanje (geofoni, kontaktni mikrofoni), je zvok tudi generiran iz podob (spektralna analiza skenov kamnov z modulatorjem zvoka). Obdelane posnetke in baze podatkov skladajo v elektroakustično kompozicijo s partituro za izvajanje v živo. Z digitalno analizo, prevajanjem slike v zvok in meritvami vibracij oblikujejo lastno umetniško interpretacijo snovne zvočnosti litosfere.

Jata C je umetniška skupina, katere člani delijo naklonjenost do terenskih posnetkov, bioakustike in zvočne ekologije. Raziskovanja slušnih zaznav združujejo z ekološkimi in družbenimi temami, ki jih razpirajo z znanstvenim diskurzom in izvirnimi predstavami o zvočnih okoljih.

 

Vodnikova domačija ob 20:00: KONCERT | Salamander

Nastopili bodo:
Bogdana Herman (vokal)
Milan Dekleva (avtor lirike in glasbe, klavir)
Jerko Novak (klasična kitara, aranžma)
Božo Ogorevc (violina) in
Lado Jakša (saksofon, klarinet, flavta, tolkala)
KONCERT bo na vrtu domačije, ob slabem vremenu v dvorani.

10 eur

 

Layerjeva hiša ob 21:00: IZTOK REPOVŽ TRIO

koncert

Trio izvaja avtorsko glasbo iz prihajajoče plošče, ki temelji na melodičnih ter iskrivih ritmičnih strukturah. S skupno interakcijo in improvizacijo nadgradijo muziciranje vseh članov.

Iztok Repovž - bobni

Cene Resnik - saksofon

Samo Šalamon - kitara

Vstop prost



Rendom:

 

Vegova ulica ob 18:00: UGLJ // Sebastjan Skutnik: FAZA Re-konstrukcije

Projekt FAZA Re-konstrukcije je aktualni prikaz slovenske prestolnice v poletnih mesecih, v času dopustov in počitnic. Ko mesto pričnejo oblegati trume turistov, se na njihovih zasluženih dopustniških destinacijah ti kot tudi lokalno prebivalstvo soočajo z gradbenim razdejanjem, ki obljublja novo podobo zasebnih in javnih površin.

Pred samo konstrukcijo ali re-konstrukcijo smo tako priča destrukciji, ki se v ponavljajočih intervalih vedno znova razgrajuje in vzpostavlja. Delo ni nikoli dokončano. Delo osvobaja.
Delo krepi duha, vendar vedno bolj postaja očitno, da novo delo tudi uničuje. Odkar je človek skozi moderno misel (‘Kapital’, Karl Marx) dodelil stroju najvišjo družbeno vrednost (višjo od zemlje), več ne opravlja resnično celovitega dela.

Triptih avtorja Sebastjana Skutnika prikazuje tri faze rekonstrukcije: planiranje, izvedbo in retrorefleksijo. Z repeticijo in kolažiranjem motivov nakazuje na cikličnost nikoli dokončanega dela kot cikličnost časa, v katerem se dela izvajajo. Osrednja povezovalna nit triptiha je oranžna. Oranžna zaščitna ograja s svojo živo barvo opozarja na morebitne nevarnosti znotraj varovanega območja, tvori mestne prepreke in zapore, skozi katere se prebijamo na naši vsakodnevni poti. V kontrastu s sivim ozadjem pa kaže na potencialno destrukcijo, tudi zunaj okvirov ograje, ki ima lahko trajnejše posledice.

Razstava je nastala v produkciji študentov AVA – Akademija za vizualne umetnosti

 

Mini teater ob 20:00: Robert Waltl, Judovsko življenje v Ljubljani

več tu

 

Bežeče sličice:

 

Slovenska kinoteka: počitnice

 

Kinodvor:

17:00 Druga godba v Kinodvoru

Ljubezen pred genocidom + Salentinski zvočni odpor

(Evîn di rûyê qirkirinê de + Tamburreddhu – Resistenza sonora Salentina)

Şêro Hindê; Claudio »Cavallo« Giagnotti, Pierluigi de Donno / 2020 / 103’

Ljubezen pred genocidom raziskuje vpliv trpljenja, vere in kulturnih razlik na tamkajšnje ljubezenske pesmi, dokumentira pa tudi, kako Jezidi ohranjajo pevsko tradicijo ter skozi pesem izražajo svojo ljubezen in bolečino.

Salentinski zvočni odpor prikazuje boj za ohranitev dragocenega glasbila, imenovanega tamburreddhu, in pojasnjuje, kako se razlikuje od tamburella, cenenega turističnega predmeta brez zgodovine.

19:30 Dobri šef (El buen patrón), Fernando León de Aranoa / Španija / 2021 / 120’

Javier Bardem blesti kot »dobri šef« v trpki, a nadvse zabavni tovarniški satiri o sodobnih delovnih razmerjih. Šest nagrad goya, med njimi za najboljšega igralca, režijo in film.

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi