Potnik
1. GLASBA ALI TEMU PODOBNO
Gala Hala / 20.00 / MARCEL GIDOTE’S HOLY CRAB
Marcel Gidote’s Holy Crab je sveža in vzhajajoča češka petorka, ki se bo prvič ustavila v Sloveniji!
Kakor njihovo ime nakazuje, je moč pričakovati raznolik konglomerat zvokov, kjer kraljujejo predvsem odštekane ideje in progresivni rock vplivi 60ih in 70ih let prejšnjega stoletja.
Marcelovi sveti rakci so na površje prilezli leta 2019, vendar so v zadnjih letih neumorno koncertirali in hkrati nanizali veliko število izdaj – preko prvega EP-ja Bay Of Roots (2020) do dolgometražca Humidity Breaking Limits (2021) do letošnjih dveh albumov, Farm Alarm in Felina, ki je izšel v septembru. Oder so ogrevali že za legendarne bende, kot so Acid Mother’s Temple in si ga delili recimo s Tonstartssbandht, v zadnjih dveh letih pa veliko koncertirajo tudi v tujini.
Music policy: jazzrock/art-rock/psychedelic rock
Vstopnina: 10 €
Hostel Celice / 20.00 / Sozvočja sveta: Rok Zalokar feat. Thelonious Monk
Rok Zalokar je pianist, skladatelj in producent iz Ljubljane. Po letih študija in življenja v Rotterdamu in Kobenhavnu, je zdaj pomemben akter domače (ob)jazzovske scene.
Vodi kolektiv Zhlehtet, klavirski trio, hkrati pa razvija samosvoj izraz kot solo izvajalec na klavirju in orglah. V svojem ustvarjanju združuje različne elemente, kot so plasti minimalističnih vzorcev, jazzovska harmonija, impresionistični motivi, hiphop estetika, predvsem pa s svojo glasbeno pripovedjo stremi k osvoboditvi od dualnosti preteklost/prihodnost.
10. oktober je rojstni dan "genija moderne muzike" in enega izmed očakov jazz klavirja Thelonious Monka, ki se bo na ta dan koncertu pridruzil kot imaginarni gost. Čez časovni stroj in čipovje bo prisoten kot elektronska meglica, forma, zanka, melodija in zrno.
Vstop prost.
Linhartova dvorana CD / 19.30 / (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage
Živimo v mediatiziranem svetu divjih teorij zarote, grozeče ekološke krize, škodljivih naracij, kjer se ironične + nihilistične viralne #influenza podobe sočasno pojavljajo na nebroj napravah. Vzporedno degradaciji fizičnega okolja se z ekranov vali toksičen oblak digitalnih podob.
?Kako se pikselizirane informacije ujamejo v mrežo organskega telesa? Kakšne odrske (a)efekte poraja delo z neskladnimi vsebinami medmrežja? Kaj v spletu podob je dejansko r e s N I Č n 0?
Kot odgovor na okulocentrično organizacijo sveta hibridno odrsko delo lepljivim digitalnim podobam dodaja snovnost in jih procesira ¯\_( telesno )_/¯. Spaja gib, video, delo z objekti in zvok ter logiko interneta *z ironijo* prenaša v fizičen prostor……………... Odnos med telesom in podobami razpira virtualne prostore vmesnosti; /med organskim /imaginarnim in digitalnim /med memetičnimi smetmi /med atmosfero /afektom in občutkom //na stičišču izkušnje, privida, slutnje in dejstva. Med preteklostjo, mnogoterimi sedanjostmi in – ne navidezno, ampak oprijemljivo – > prihodnostjo.
Klub CD / 19.00 / New Fossils + Mozes & Kaltenecker + Ben Lamar Gay Ensemble
New Fossils je nova madžarska superskupina. Gre za ustvarjalce, ki so predani nenehnemu iskanju novih poti in inherentnih napetosti v nasprotjih. Njihova glasba je prežeta z občutkom otopelosti, medtem ko je povezava z zadnjim valom sodobnega urbanega jazza jasna. Kompozicije so včasih obogatene z elektroniko, včasih z improvizacijo. To dosegajo z izjemno lahkoto, saj so bili kot člani kvarteta Dresch in Mörk vidne osebnosti madžarskega jazzovskega in popularnega glasbenega prizorišča pred ustanovitvijo te zasedbe. Njihov debitantski album je izšel letos pri lastni založbi Morotva Records. Himne četrtega sveta za vaš um in boke.
12€, 8€ s popustom
Prulček / 20.00 / Onderuf Antoli Malempre Trio
Vrhunski mednarodni trio združuje etno jazz, čarovnijo svetovne in domače glasbe v izvirno in nenavadno glasbeno doživetje.
Pridružite se nam na čudovitem glasbenem razvajanju s triom Onderuf/Antoli/Malempre, kjer se prepletajo jazz, fuzija svetovne in domače glasbe. Trio, sestavljen iz glasbenikov iz Belgije, Španije ter naše domače Petre iz Slovaške, nas popelje skozi njihovo avtorsko glasbo, ki je bogata z jazzovskimi improvizacijami, ljudskimi melodijami ter tudi liričnimi komadi.
Nekonvencionalni trio violine, bas klarineta in bobnov raziskuje raznolike zvoke in tonske možnosti te redke kombinacije instrumentov. Njihove skladbe, ki so globoko zakoreninjene v temeljih jazzovskih harmonij, so prepletene z vplivi tradicionalne orientalske glasbe. Poleg tega te elemente kombinirajo s sodobnimi tehnikami aranžiranja komorne glasbe, kar zagotavlja resnično izjemno slušno izkušnjo.
Zasedba:
-Petra Onderuf - violina, oktava violina
-Oscar Antolí - klarinet, bass klarinet
-Guillaume Malempre - bobni, tolkala, efekti
Dom Kulture, Slovenske konjice / 19.00 / Koncertni cikel pri Didiju: Luka Juhart, Mauricio Valdés San Emeterio, Evgeny Drapiko
Glasbenik Luka Juhart se poleg historične izvajalske prakse posveča predvsem sodobni glasbi. Glasbo izvaja v mednarodnem prostoru kot solist, član komornih zasedb, ansamblov in orkestrov. Poleg poustvarjalne dejavnosti je tudi avtor glasbe. Pedagoško delo opravlja na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, kjer poučuje harmoniko in komorno igro ter je vodja katedre za sodobno glasbo. Čeprav je prejemnik mnogih nagrad in redno sodeluje z eminentnimi glasbenimi imeni, raje poudarja svoje navdušenje nad umetniško glasbo in skrbi za širjenje umetnosti.
Mauricio Valdés San Emeterio je v Sloveniji živeči improvizator, skladatelj, oblikovalec medijskih sistemov in kurator v polju glasbenih umetnosti. Rodil se je leta 1976 v Mexico Cityju. Deluje na različnih umetniških področjih, še posebej pa se posveča akustični, elektroakustični in eksperimentalni glasbi. Njegov opus vključuje solistične in ansambelske kompozicije, vodene improvizacije, večmedijske projekte, instalacije, interaktivna dela, performanse, filme in različne uprizoritve. Njegova dela so bila predstavljena v osemnajstih državah, pogosto v okviru uradnega programa različnih festivalov, konferenc ter simpozijev o glasbi in zvočni umetnosti.
Evgeny Drapiko je doktor znanosti iz eksperimentalne fizike in strasten ljubitelj eksperimentalne glasbe.
Evgeny razvija znanstvene instrumente za velike fizikalne eksperimente, kot so pospeševalniki delcev, fuzijski reaktorji itn. Njegovi merilni instrumenti delujejo po vsem svetu, v Ameriki, na Japonskem, v Nemčiji in na Kitajskem. Rezultati teh meritev nimajo samo znanstvene vrednosti, ampak tudi izgledajo fantastično.
Vstopnina: 12 €.
Učenci, dijaki, študentje: brezplačen vstop.
2. GLEDALIŠČE IN POGOVORI
.: Festival IZIS - Osnovni delci
Skladišče Libertas, Koper / 17.00 / Gregor Pirš: AIR Channel (S+T+ARTS AIR)
Predavanje.
Skladišče Libertas, Koper / 21.00 / Zavod Sploh, Zvokotok: Tomaž Grom, Matej Stupica
Performans.
Mimogrede, danes ob 18.00 Borut Jerman spregovori o Festivalu IZIS v etru Radia Študent na 89,3 MHz.
:.
PLAC / 13.30 / Svoboda za Öcalana - tiskovna konferenca in pogovor
Jutri, 10. oktobra bo v Ljubljani, tako kot po vsem svetu, tiskovna konferenca v okviru mednarodne kampanje za svobodo kurdskega političnega vodje Abdullaha Öcalana, ki ga turška država drži zaprtega že skoraj 25 let, od tega zadnja tri leta v osami brez stika z zunanjim svetom. Namen kampanje je pokazati podporo civilne družbe pri osvoboditvi Öcalana in nujnost njegovega sodelovanja pri politični razrešitvi kurdskega vprašanja.
Skupno izjavo bomo sinhrono z drugimi po svetu prebrali na tiskovni konferenci v torek 10. oktobra ob 13:30 v PLAC (Participativna ljubljanska avtonomna cona) na Linhartovi cesti 43.
Na tiskovni konferenci bodo govorili in podporo osvoboditvi izrazili profesor dr. Rastko Močnik, nekdanji varuh človekovih pravic Matjaž Hanžek, profesor dr. Andrej Kurnik in novinar Matej Kavčič.
Vabljeni.
PLAC / čez celoten popoldan / Torkovo dogajanje na PLACu
9.00-10.30 - Aerial silk delavnica
17.00 - delavnica prijave na razpis za neprofitna stanovanja
18.00 - Vaje orkestra PLAC
20.00 - Filmski večer »Libertarias«
Nova pošta SMG / 17.00 in ob 20.00 / Spolna vzgoja II: Zmožnosti
Zmožnost temelji na zgodbah štirih žensk o njihovem spolnem zorenju, odnosu do lastnega telesa, spolnosti in partnerskih odnosih. Štirim ženskam je skupno to, da živijo s hendikepom in so tako, kot pravi Elena Pečarič v svojem eseju Tako lepa, pa invalid, dvakrat diskriminirane, kot osebe s hendikepom in kot ženske. Pri nas je na sistemski ravni seksualnost oseb s hendikepom spregledana in na tem področju še posebej primanjkuje spolne vzgoje, delavke_ci v socialnem varstvu pa se po lastni presoji odločajo, ali naj ženskam s hendikepom pri sami spolnosti pomagajo, saj tega v opisu njihovih delovnih nalog ni.
Veliki oder SNG Drama / 18.00 / Jutranja zvezda
Karl Ove Knausgård v romanu Jutranja zvezda opisuje dogajanje, ki je skoraj v celoti skoncentrirano v dva septembrska dneva. V tem času se pred nami razprostira izjemen preplet različnih družinskih dram in fantastike, ta preplet pa pisatelj po svoji stari navadi nadgrajuje z esejističnim in ponekod že filozofskim pisanjem. Na prvi pogled je ta mešanica neukrotljiva, a se v gledališču ponuja možnost, da zgodbe posameznih junakov, ki jih Knausgård v romanu niza drugega za drugim, spremljamo istočasno, da se torej njegov bogati literarni svet razpre pred nami v vsej svoji širini. To se mi je zdelo najboljše izhodišče za dramatizacijo, saj lahko na ta način začnejo posamezni prizori komunicirati med seboj oziroma gledalca nagovarjati kot nova, neslutena celota. Seveda pa je bil takšen načrt zelo nepredvidljiv, saj je na papirju prepletati včasih tudi pet pripovednih tokov nekaj povsem drugega kot to početi na odru. Zato sem že vnaprej vedel, da bo zadnja verzija dramatizacije nastala na odru, med vajami.
Mala drama SNG Drama / 20.00 / Dan, ko jaz ni bil več jaz
Roland Schimmelpfennig je eden najradikalnejših in najpomembnejših sodobnih dramskih avtorjev in njegovo besedilo Dan, ko jaz ni bil več jaz, napisano leta 2018, se izjemno lucidno, a hkrati nepredvidljivo poigrava s tesnobo in stisko današnjosti.
V ospredje postavi osnovno družinsko celico, očeta, mater in njuna otroka, sina in hčer, ki na poletni večer sedejo za družinsko mizo. Vsakdanjost situacije, v kateri je vsaka gesta predvidljiva in v kateri si nimajo ničesar več povedati, se začne sesuvati, ko se v prostoru pojavi dvojnik očeta oziroma moža. Ta gesta, ki je sicer dramsko znana predvsem iz komičnih zapletov, v zgodbi sproži brutalnost soočanja akterjev samih s seboj ter z lastnima preteklostjo in prihodnostjo.
3. KINO
Dvorana Kinodvora / 16.00 / Varen kraj
Po bratovem neuspelem poskusu samomora se Bruno skupaj z materjo poda v neizprosno bitko s časom – kot bi se spopadal s sovražnikom, ki je vsem ostalim neviden …
Film, ki ga je hrvaški režiser posnel po travmatični osebni izkušnji in v njem odigral glavno vlogo, se razvije v štiriindvajsetih urah in osredotoča na tisto najbolj akutno: rešiti ljubljenega človeka.
Dvorana Kinodvora / 19.00 / Jesensko listje
V helsinškem karaoke-baru se po naključju srečata Ansa in Holappa. Iskrica preskoči, toda življenje vedno najde način, da postavi ovire na pot tistim, ki iščejo srečo …
Kaurismäkijev »četrti del trilogije o proletariatu« je nežna tragikomedija o dveh osamljenih dušah, ki iščeta ljubezen v času ekonomske neenakosti, vojne in negotovosti.
Dvorana Kinodvora / 21.00 / Potniki noči
Pariz, osemdeseta leta. Elisabeth, ki mora po moževem odhodu preživljati sebe in dva najstnika, najde delo pri svoji najljubši nočni radijski oddaji. Ko v studio nekoč vstopi brezdomno osemnajstletno dekle, se Elisabeth odloči, da jo povabi v svoj dom …
Film, prežet z zvoki, glasbo in barvami osemdesetih let, je intimna družinska kronika, ki najde poezijo v drobnih trenutkih vsakdanjega življenja.
Dvorana Silvana Furlana, Kinoteka / 18.00 / Ena poje, druga ne
Pariz, 1962. V zraku diši po revoluciji. Pauline (Valérie Mairesse) je živahno mestno dekle, neukročena trmoglavka, ki sanja o pevski karieri. Nekoliko starejša Suzanne (Thérèse Liotard) je mati dveh otrok, ki je z brezperspektivnega podeželja pobegnila v mesto, kjer se še vedno bori z revščino – tretjega otroka si ne more privoščiti. Spoprijateljita se, ko Pomme Suzanni posodi denar za nelegalni splav. Splet tragičnih dogodkov ju nato loči in šele deset let kasneje se po naključju srečata na protestih za pravico do splava. Obljubita si, da bosta ostali v stiku – pišeta si razglednice, preko katerih spremljamo, kako gibanje za ženske pravice zaznamuje in spreminja njuni življenji. Ena poje, druga ne je eden politično najodločnejših, a obenem najtoplejših filmov Agnès Varda, feministični muzikal, ki z jasno in spevno ostrino odmeva še danes.
Dodaj komentar
Komentiraj