Tko jesen bo kmal ne vem
Avtonomno: https://www.facebook.com/avtonomniPLAC/
.: FESTIVAL SONICA
Cankarjev dom // 20.00 // Bendik Giske/ Bowrain/ Tony Elieh, Jaka Berger, Branimir Štivić
BENDIK GISKE (NO)
Bendik Giske je umetnik in saksofonist, ki v svojem glasbenem izrazu uteleša skrajno fizične komponente zvoka, ranljivost, krhkost in vzdržljivost preko kreiranja večslojnih večglasij v polju mikrotonalnosti in dolgega trajanja ter resoniranja zvoka v prostoru, ki jih generira z osupljivo tehniko krožnega dihanja in elektronsko manipulacijo zvoka. To njegovo glasbo umešča v polje generativne glasbe in svojstvenega telesnega rituala. V l. 2018 je izdal odmeven album prvenec pri znani skandinavski založbi Smalltown Supersound, njegovo glasbo pa so kasneje predelali znani elektronski umetniki Total Freedom, Lotic, Rezzett in Deathprod. Njegov novi album 'Cracks' predstavlja novi mejnik v dekonstrukciji zvoka saksofona v kombinaciji z elektroniko, z izvrstnimi kritikami pa ga je postavil za enega najbolj zanimivih sodobnih saksofonistov v polju elektroakustične in ambientalne glasbe.
BOWRAIN (SI): Climbing Up
Tine Grgurevič alias Bowrain je slovenski sodobni skladatelj, pianist in glasbeni producent. Po končanem študiju jazz klavirja na konzervatoriju v Amsterdamu je leta 2014 izdal svoj debitantski album Far Out, kjer se je prvič izrazil skozi elektronsko glasbo. V obdobju med 2018 - 2019 je sodeloval z južno-afriškim kolektivom The Brother Moves On, ter z njimi izvedel koncerte v Johannesburgu ter krajšo evropsko turnejo, kjer je med drugim nastopil s saksofonistom Shabako Hutchingsom. Od leta 2020 se posveča študiju solo performansa, zadnje čase pa ga ponovno zanima tudi preplet solo klavirja z elektroniko in ekspresivnimi glasovi. Sodeluje tudi s sodobnim umetnikom Jašo ter glasbenim somišljenikom Kalujem. Skupaj so letos posneli album ‘Bloom’, s Kalujem pa tvorita duo Not Exactly Lost. V letu 2023 pripravlja izid novega solističnega albuma »Resistance« katerega je posnel v berlinskem studiju VoxTon v sodelovanju z glasbenim producentom ter mojstrom zvoka Simonom Goffom. Premierni solo projekt ‘Climbing Up’ pa svojo glasbeno govorico, razpeto med klavir in elektroniko, umešča v polje prostorkosti zvoka.
TONY ELIEH (LB)
Libanonski basist, improvizator, skladatelj, fotograf in vizualni umetnik Tony Elieh je ena od osrednjih figur sodobne libanonske rock in eksperimentalne glasbe, osredinjene okoli osrednjega festivala Irtijal. Pionir sodobnega povojnega libanonskega (post) rocka z zasedbo Scrambled Eggs in vešč improvizator je del znanih mednarodnih projektov in zasedb, kot je so Karkhana, Wormholes Electric in Calamita. Ustvaril je več kompozicij za sodobni ples in filme, obenem pa je na mednarodnem prizorišču igral s Tonyjem Buckom, The Ex, Tarekom Atouijem, Jerusalem In My Heart, Elliottom Sharpom, Saadet Türköz, Magdo Mayas in številnimi drugimi.
JAKA BERGER (SI)
Jaka Berger je eden najdejavnejših, najbolj ustvarjalnih in raznolikih bobnarjev, tolkalcev, skladateljev in improvizatorjev na slovenski glasbeni krajini v zadnjih petnajstih letih. Od leta 2014 do danes pripravlja glasbo za prepariran komplet bobnov, s katerim redno izdaja solistična dela, ki so redno objavljena v mednarodnih publikacijah za improvizirano glasbo. Obenem je dejaven v polju ambientalne glasbe, eksperimentalnega hiphopa (DUF), in duba (Darla Smoking), eksperimentalne kompozicije (skladba Treatise Corneliusa Cardewa), noisea, sodobnega jazza in improvizirane glasbe (Fresh Dust Trio, Shoe & Shoelace, Niemoy, …), instalacij (Partija) in elektroakustične glasbe. V zadnjih letih se intenzivno vpenja v polje modularne sinteze zvoka, s katero vzpostavlja in razširja nova zvočna polja v svojem ustvarjanju.
BRANIMIR ŠTIVIĆ (HR)
Glasbenik in multimedijski umetnik Branimir Štivić je diplomiral iz novih medijev na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu. Na Fakulteti za organizacijo in informatiko v Varaždinu je magistriral iz programskega inženirstva. Njegov primarni in izhodiščni medij je zvok, ki ga nato v umetniškem procesu, ki temelji na programski kodi, DIY elektroniki in improvizacijskih tehnikah, prepleta z drugimi mediji. Njegovo področje dela vključuje multimedijo, performativno umetnost, zvočno umetnost, razširjeni kino, video sintezo, eksperimentalno glasbo, kibernetiko, zvočne in svetlobne instalacije, algoritmično umetnost, nevronske mreže, umetno inteligenco itd.
_____
Channel Zero // 23.00 // (POST) CLUB NIGHT II: DJ MARCELLE/ BLAŽEN DJ/ GAŠPER TORKAR
23-01 Gašper Torkar
01-03 DJ Marcelle
03-05 Blažen DJ
DJ MARCELLE (NL)
Slogovno samosvoja in estetsko neumestljiva nizozemska selektorka DJ Marcelle predstavlja razred zase. Mojstrica, ki je znana po svojem rokohitrskem, tehnično osupljivem miksanju na tri gramofone, si je renome na mednarodni elektronski sceni zagotovila s svojimi eklektičnimi seti, v katerih inventivno spaja plesne in eksperimentalne muzike različnih izvorov, ustvarjajoč psihedeličen napoj za avanturistična plesišča. Izkušnjo njenega DJ nastopa, ki je pregovorno poln vratolomnih zavojev in eksplozij nebrzdane energije, je težko opisati z besedami. V njenih selekcijah je skoraj vsak sledeči miks nov razlog za čudenje. Afriški grime, noise, UK hardcore, trap, postpunk, techno in druga glasba onstran pričakovanj … DJ Marcelle ustvarja mimo ustaljenih vzorcev in pravil, zato upravičeno velja za eno najbolj priljubljenih izbir med vsemi drznejšimi vodjami festivalskih in klubskih programov.
GAŠPER TORKAR (SI)
Gašper Torkar je vsestranski glasbeni ustvarjalec, ki je aktiven na različnih področjih sodobne umetnosti. Poznamo ga kot elektronskega producenta z vrhunskimi izdajami robnega techna, ambientalne in eksperimentalne elektronike za domačo založbo Kamizdat in razne kompilacije, skladatelja za gledališče, avtorja pesniške zbirke in zvočnega umetnika, vpetega v različne umetniške projekte. Občasno ga lahko ulovite tudi v vlogi žanrsko avanturističnega didžeja, ki prefinjeno povezuje različno glasbene sfere in ere, vselej z mislijo na raziskovalno in nekonvencionalno.
Blažen DJ (SI)
Elektronski producent, programer, algorejver, eksperimentalni VJ in didžej Blaž Pavlica je soustanovitelj kolektiva Cosmic Sex in sovoditelj oddaje Partijska linija na Radiu Študent. Čeprav muziko vrti že več kot desetletje, se je na domači sceni uveljavili predvsem v zadnjih petih letih s svojimi (pre)drznimi didžej seti, v katerih prepleta britanske basovske muzike in dediščino hardkor kontinuuma (breakbeat, grime, garage, drill, hard drum, amapiano), sodobne odvode perkusivnega techna iz različnih koncev sveta, obskurne disko/post-punk/new wave izkopanine in druge čudaške muzike za radovedna plesišča.
Vstopnina: 12 EUR (vrata)
********
.: Ostalo na Meti
Gromka // 20.00 // Defonija: ODPRTO/OPEN x zavod Sploh: TOMAŽIN / KUTIN / GROM / SCHELLANDER (slo / aut) + DIE HOCHSTAPLER (fra / ita / nem) + KOROMAČ (slo)
TOMAŽIN / KUTIN / GROM / SCHELLANDER (slo / aut)
Pričujoči kvartet v sebi skriva niti in vezi, ki so se več kot desetletje postopoma pletle med avstrijsko in slovensko improvizatorsko sceno. Basist Tomaž Grom, vokalistka Irena Z. Tomažin, Samo Kutin na hurdy gurdyju in Matija Schellander z elektroniko so med seboj večkrat nastopali v različnih kombinacijah in v različnih obdobjih svojega ustvarjanja. Improvizacija je vedno srečevanje zvočnih izrazov, je trk med njimi, sozvenenje, vanjo so vtkana iskanja, nasprotovanja, nesporazumi, tako na individualni kakor na skupinski ravni. Krhkost in raztelešenost skupinskega organizma je hkrati tista tenzija, ki obkroža glasbo, in pričujoči kvartet jo imenitno ujame v skupinskem zvenu in šumu, ki dinamiko razteza med elektronskimi zvoki in šumi, telesnostjo glasu, akustičnim zvenom kontrabasa in zvočno predrugačenim hurdy gurdyjem.
Skupaj tvorijo enovito in intenzivno teksturalno zvočno telo, skozi katero raztegujejo zvočne potenciale svojega lastnega inštrumentarija.
DIE HOCHSTAPLER (fra / ita / nem)
Panevropski kvartet Die Hochstapler slovi po hitri, kot britev poostreni igri in domala telepatski, globinski dinamiki. Zelo rad uporablja strukture iger, abeced, tudi Morsovih znakov. V igri ima pogostoma kar precej glasbenih kart in se tako poda v nemir svobodno asociativnih improvizacij in goji svojevrstno instantno kompozicijo, pri čemer zmerom pristane na trdnih nogah. Die Hochstapler se ne sramuje večplastnega muziciranja: zdaj poda eksperiment s cerebralno, minimalistično novo muziko, hip zatem utegne biti odkrito čustven, koketira celo z dramatičnim patosom, radostno zaswinga ali prizadevno raziskuje zahtevnejše ritmične vzorce.
Poslušanje velikih posebnežev nove muzike oziroma jazza in improvizacije vsekakor toplo priporočamo.
KOROMAČ (slo)
Koromač poosebljajo za naše kraje precej nevsakdanjo glasbeno pot. Njihova metamorfoza iz začetne forme crusterskega/D-beat metaliziranega hardcore tria se je namreč z razširjeno zasedbo, ki ni skrivala širnega pouka v Kaučičevem Kombu B, še izraziteje približala »jazzovskemu branju drugega, nejazzovskega gradiva« oziroma premišljenemu in zelo posebnemu koketiranju s pankom (že naslova zadnjih albumov sta: Punk Enough? in Kontrapunk). V zadnjem času je Koromač še okrepil svoje trdo, zmuzljivo, a dovolj unikatno poslanstvo, ki se skoz jazz in plesne muzike zlahka prebije, denimo, do zelo ostrega metala, a se v naslednjem hipu že najde povsem drugje. Poudariti velja, da zasedba ves čas skrbi tudi za čezmejno oziroma brezmejno sodelovanje z italijanskimi muzičisti, vsekakor pa pomeni pravi biser za sladokusce, ki ne marajo za strogo začrtane žanrske meje.
*********
Gala Hala // 18.00 // DRAG KONFERENCA
Drag scena je v Sloveniji eksplodirala. Še nikoli do zdaj v nismo imeli toliko kraljic in kraljev, ki bi istočasno delovali, in še nikoli ni bilo toliko dogodkov, ki bi bili posvečeni tej LGBT in kvir umetnosti. V Sloveniji imamo kar lepo število “hiš”, tako imenovanih kolektivov, ki ustvarjajo umetnost draga. Poleg njih pa imamo tudi kar nekaj kraljic, ki delujejo samostojno. Vsaka od teh hiš in kraljic ali kraljev ustvarja drag na svojstven način. Kaj so te podobnosti in razlike med hišami in ustvarjalkami_ci? Od kje ustvarjalke_ci izhajajo in kaj je pravzaprav cilj njihovega ustvarjanja poleg neskončne zabave LGBT občinstva?
Na vsa ta vprašanja in še več odgovarjamo na Drag Konferenci, kjer bomo v Gala Hali združili slovenske drage ustvarjalke_ce v celodnevnem dogodku, kjer so bomo družili, pogovarjali o drag umetnosti, vse skupaj pa okronali z DragFest šovom na zunanjem odru Gale Hale.
Music policy: pop/house/disco/eurodance
Vstopnina: 15 € do 22h, 10 € po nastopih
******
.: Ljubljana tko
Kino Šiška // 21.00 // KOVACS
Koncerti Musicology Sessions se v Ljubljano vračajo z nastopom, ki je bil odpovedan točno na dan prvega zapiranja države zaradi covida – v mesto (končno) prihaja Sharon Kovacs, ena največjih nizozemskih senzacij!
Kovacs je prvi val zaprtja sveta zaradi covida preživela na Portugalskem, kjer se je vrgla v ustvarjanje nove glasbe, ki jo je navdihnila ta čudovita država. Njen najnovejši singel “Tutti Frutti Tequila” ima tako v sebi funky in vesele ritme, a kljub temu prinaša močno čustveno sporočilo o vnovičnem osebnem zagonu, odmoru in odložitvi bremen življenja vsaj za trenutek.
V predprodaji so bile karte 23€.
******
Prulček // 20.00 // Robostrop & the CEO
baje so s Hrvaške
Active since 2018, the four-piece has been preaching a musical salvation for all lost souls willing to accept the power of the Groove. In search of groove, Robostrop have merged oriental melodies, western funk principles, and Balkan raucous festive attitude into a sparkling cocktail of good times. May the Groove be with you!
-
Drums: Ante Lučić
-
Bass guitar: Mislav Gruber
-
Guitars: Stjepan Kulić & Zvonimir Karanušić
-
Recorded and produced by: Toni Tkalec
Ni vstopk.
*******
MKNZ, Ilirska Bistrica // ne ve se točne ure, ali ure sploh al ok // FESTIVAL BISTR'ŠKIH BENDOV 2022
Koncert na vrtu Sokolskega doma, z lokalnimi skupinami:
BLACK IVY
LICENCE TO HATE
GHASTLY ASHES
SIGN OF THE DEVIL
ter posebnimi gosti:
SVOJAT
**********
Mladinski center Krško // 21.00 // Lilith Cage & Insan
Insan
Insan je kolektiv, ki je s svojim eksperimentalnim, glasbenim delom začel s koncem leta 2014 na ljubljanski AGRFT. Presegajoč žanrska določila postpanka, trapa in hardcora se skozi udarno poetiko spogleduje s prvinami synthpopa.
Lilith Cage
Lilith Cage je posavsko – primorska naveza štirih podobno mislečih glasbenih umov. Shoegaze – new wave – post pank zasedbo od leta 2018 dalje tvorijo eklektični kitarist Vili Domijan, bobnar in producent Matjaž Pegam (ustanovni član zasedb Gastrbajters in Demolition Group), primorska pevka Lili Žigo ter basist Tomi Tršar.
Vstop prost!
*******
Dvorana Gustaf Pekarna // 22.00 // KRSHKOPOLJAC + DUNRAVEN
KRSHKOPOLJAC (Brežice)
V šoku kovidnega lockdowna in vsesplošne apatičnosti so se septembra 2020 sestali trije prekaljeni brežiški rokerji … Tomi, Frenk in Mrco….
V iskanju očiščenja toksične nesnage, ki je zajela človeštvo in se naselila v sleherno človeško dušo so pričeli ustvarjati muziko, ki je je s prihodom pevca Dodota izkristalizirala v besno in jezno muziko na presečišču punka in garažnega rocka.
V enajstih skladbah so uglasbili svoj gnev v odličen in energičen prvenec, ki ga bodo z jesenskimi koncerti promovirali po slovenskem klubskem podzemlju.
DUNRAVEN (Bistrica ob Sotli)
Dunraven so mlad power trio iz Bistrice ob Sotli, ki že vse od devetdesetih rojeva odlične težko-kategorne zasedbe. Žanrsko so zatripan in hrupen rock z raskavim priokusom grungea, z avtorskim podpisom vsakega od članov.
Prispevek, 8 eur, s CD-ejem Krshkopoljac – Nova normala pa skromnih 10 eur.
*******
MC Pekarna // 18.00 // Metal Dosage: ARMAROTH, DETHRONE THE CORRUPTED, TASTE OF PLAGUE, SPIRITS OF STYGIA
Vstopke: 5e.
*******
:: Performativa
MGL // 19.00 // Idiot (Dostojevski; premiera)
Svojega protagonista – nekakšnega božjega norčka, od socialne konvencije odtujenega in neomadeževanega večnega otroka – vrže v razklano družbo, ki je brez sleherne moralne avtoritete, v čas prebujajočega se kapitalizma, v čas povzpetniških in strogo preračunanih medsebojnih odnosov, individualnih travm in idejnega nihilizma, v čas vsebinske izpraznjenosti in fragmentarnosti.
Miškin s svojo neposrednostjo, nehoteno brezbrižnostjo do obstoječih družbenih zakonitosti in skrajno iskrenostjo zmore vsaj za trenutek v vsakem posamezniku obuditi nekaj davno izgubljenega, skorajda nepojmljivega in hkrati sublimnega. Neomadeževano čist pogled. Žar, s katerim zre v svet otrok …
*******
SNG Drama, Mala drama // 20.00 // Otroci
Starost je priložnost za premislek: Kaj je (bilo) življenje? Kaj je (bilo) moje lastno življenje? Kakšen je (bil) smisel mojega bivanja na tem svetu? Iz tega izvira tako imenovana starčevska modrost, ki ji pripisujemo spravljenost z življenjem (in smrtjo), občutek izpolnjenosti življenja in pravice do »počitka« po vsem opravljenem. Situacija je seveda lahko tudi povsem drugačna: starost lahko spremljajo občutki nemira, nezadovoljstva, nekoristnosti, neizpolnjenosti, ljudomrzništva, nenehno beganje pred resnico in utvarami ter njihovo mešanje, ki lahko vodijo v agresijo, v tako imenovano »starčevsko« hudobijo in škodoželjnost, ki jo je težko pomiriti. Življenjska bilanca je lahko tudi negativna. Prevlada lahko občutek, da ti zmanjkuje časa za vse, kar bi rad še naredil, doživel, predal …
*******
Lutkovno gledališče Ljubljana // 20.00 // Carte Blanche (festival Lutke 2022)
Carte Blanche je združitev vizualne, likovne in scenske umetnosti v barvit kolaž o ločitvi. S širokimi barvnimi potezami avtorica ustvarja like, ki so se odtisnili v njeno življenje. Ti oživijo v mračni paradi in napolnijo oder ter prehajajo skozi različne dimenzije, da bi povedali svojo zgodbo.
V krhkem, večgeneracijskem, humornem in poetičnem kolažu se umetnica sprašuje, kaj ostane od naše preteklosti in kaj bomo pustili za seboj. Ali je sploh mogoče biti »prazen list«? Uprizoritev, ki jo avtorica umešča v žanr t. i. slikarskega gledališča (paint-theatre), snuje vesolje poetičnega, abstraktnega in na trenutke absurdnega.
**
Lutkovno gledališče Ljubljana // 21.15 // Turistična melanholija (Lutke 2022)
Turistična melanholija je razgradnja trenutkov in predmetov, ki v naši domišljiji oblikujejo predstavo o raju.
Potovanje po skrivnem življenju predmetov, pokrajin in izgubljenih rajev ustvarja galerijo podob tistega, kar ne obstaja več, kar počasi bledi in kar je mogoče doživeti le še prek drobcev v spominu. Koliko sekund je potrebnih, da ustvarimo in izgubimo raj? Čutna dokumentaristična uprizoritev je intimno popotovanje, ki je nastalo kot posledica terenskega dela v številnih počitniških krajih, ki zdaj propadajo, kjer sta umetnika zbrala vrsto sledi, ki govorijo o vzponih in padcih teh miselnih fantazij.
*****
Plesni teater Ljubljana // 20.00 // Skrito
Kolektivni avtorski projekt Skrito ima baletno jedro, a so njegovo izhodišče tiste točke, v katerih svet, ki mu vladajo trdna struktura in vseobsegajočapravila, naleti na človeško naravo, omejitve telesa in duha ter obenem na silo, ki baletno plesalko ali plesalca vodi vselej naprej. Nastopajoči se vračajo v najbolj banalne situacije, ki zaznamujejo vsakdanjik plesalk in plesalcev, jih privedejo do abstrakcije, se s tem od njih oddaljijo in si jih hkrati znova prisvojijo ter tako presežejo utesnjujoča pravila, ko poskušajo utelesiti baletni svet, ki jih sicer obvladuje. Predstava pa navsezadnje ne naslavlja le baletnega sveta, njegovih pravil in dinamik, temveč izstopajoč iz baleta išče nekaj obče človeškega in kaže na to, da je motivacija za dejanje ali reakcijo zasidrana globlje ter balet le ena od njenih manifestacij.
*******
:: kino in to
Kinodvor // 18.45 // Mala mama
Céline Sciamma je po Portretu mladenke v ognju ustvarila mojstrsko miniaturo o žalovanju, spominu ter skrivnostnih vezeh med materami in hčerami.
Céline Sciamma / Francija / 2021 / 72 min / francoščina
**
Kinodvor // 20.30 // Dobri šef
Javier Bardem blesti kot »dobri šef« v trpki, a nadvse zabavni tovarniški satiri o sodobnih delovnih razmerjih. Šest nagrad goya, med njimi za najboljšega igralca, režijo in film.
Fernando León de Aranoa / Španija / 2021 / 120 min / španščina
**
Kinoteka // 19.00 // Vsi predsednikovi možje
Pred ameriškimi volitvami leta 1972 novinar Washington Posta, Bob Woodward (Robert Redford), poroča o manjšem vlomu na nacionalnem sedežu demokratske stranke. Nato presenečeno ugotovi, da se s primerom že ukvarjajo najboljši odvetniki v državi ter da so med obtoženimi imena, povezana z republikansko stranko, kar v njem vzbudi sum. Woodward in njegov novinarski kolega Carl Bernstein (Dustin Hoffman) s podporo urednika Washington Posta začneta preiskovati zgodbo, ki ju popelje do najvidnejših članov republikanske stranke in na koncu v samo Belo hišo. Eden najboljših novinarskih filmov predstavi zakulisje novinarskega podviga, ki je razkril afero Watergate in leta 1974 posledično pripeljal do odstopa Richarda Nixona.
režija: Alan J. Pakula / država: ZDA / leto: 1976 / podnapisi: slovenski (svp) / dolžina: 138'
*********
To je to, več stvari jutr.
Dodaj komentar
Komentiraj