7. 9. 2019 – 14.00

BritOFF centrifuge

Potem ko je iranski zunanji minister Džavad Zarif visoko predstavnico Evropske unije za zunanje zadeve Federico Mogherini obvestil o odpravi vseh omejitev jedrskih raziskav in razvoja, določenih v jederkem sporazumu iz leta 2015, je Iran v sklopu tako imenovanega "tretjega odmika" zagnal hitrejše centrifuge za bogatenje urana. V obratu mesta Natanz so tako zagnali centrifugi 20 IR-4 in 20 IR-6, s čimer bi lahko uran obogatili na 20 odstotkov in tako močno prekoračili s sporazumom določeno zgornjo mejo 3,67 odstotka, ki so jo s 4,5-odstotno obogatenim uranom sicer presegli že julija. Omejitev bogatenja urana, okoli katere je osredninjen omenjen jedrski sporazum, podpisan s strani skupine P5+1 (stalne članice varnostnega sveta Združenih narodov plus Nemčija) in Evropske unije, preprečuje razvoj jedrskega orožja, za katerega je potreben 90-odstotno obogateni uran, ki pa se ga z ravni 20 odstotkov doseže relativno hitro. Tudi zato bo Mednarodna agencija za jedrsko energijo, poznana pod kratico IAEA, še naprej budno nadzirala iranski jedrski program, pri čemer njenim inšpektorjem po besedah tiskovnega predstavnika iranske agencije za jedrsko energijo Behruza Kamalvandija ne bodo omejevali dostopa. Iransko opuščanje izpolnjevanja obveznosti je sicer nadaljevanje politike pritiska predvsem na Evropsko unijo, da po odstopu Združenih držav Amerike od sporazuma in uvedbi sankcij le-te zaobide in ponovno začne s prodajo svoje nafte.

Sindikat prometnih pilotov Slovenije je včeraj pozno popoldne s poslovodstvom Adrie Airways dosegel dogovor o osnutku nove kolektivne pogodbe in odpovedal stavko, začetek katere je bil napovedan za to nedeljo. Pogajalski strani sta sedaj v procesu uskalevanja in dogovarjanja še zadnjih odprtih členov pogodbe, ki jo bo nato moral potrditi še upravni odbor sindikata. Če se bo poslovodstvo Adrie držalo sklenjenega dogovora, bo sindikat po podpisu kolektivne pogodbe preklical tudi preostali dve stavki, načrtovani za dni med 18. in 20. septembrom ter 30. septembrom in 2. oktobrom. Težav Adrie sicer ni videti konca; do zadnje nekoliko bizarne odpovedi leta je prišlo v četrtek, ko bi moralo letalo iz Ljubljane zvečer poleteti na Dunaj, a ni zapustilo piste brniškega letališča. Kot poroča portal siol.net, naj bi bil razlog prizemljitve leta JP 136 neizplačana odškodnina v vrednosti 250 evrov, ki jo je neki potnik iz Avstrije od leta 2017 po sodni poti zahteval od Adrie. Ker podjetje tega zneska ni poravnalo, naj bi letalo na dunajskem letališču čakali sodni izvršitelj in policija, zato nemško podjetje WDL Aviation, od katerega je Adria zaradi tehničnih težav v svoji floti najela letalo, sprejelo odločitev, da leta ne izvedejo.

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.