Lvmen in Tomáš Palucha v klubu Gromka - torek, 11.9.2018

Recenzija dogodka
14. 9. 2018 - 14.30

Klub Gromka, Ljubljana, 11. 9. 2018

 

Pretekli torek sta se z odra kluba Gromka predstavili zasedbi Tomáš Palucha in LVMEN. Oba benda sta varovanca češke neodvisne alternativne založbe Day After Records, ki je z delovanjem začela v začetku devetdesetih v Pragi in kasneje preselila delovanje v mesto Plzen oziroma na svetovno medmrežje. Glasbeni pedigre, ki ga zasleduje ta češka založba, je dovolj podoben miljeju, v katerem se suka tudi domača založba Moonlee Records. Zato torej ne preseneča sodelovanje, katerega plod smo zaužili minuli torek v Gromki.

Prvi so oder zasedli post rockerji Tomáš Palucha iz Prage. Na oder Gromke so češki post rockerji prišli s povsem svežim albumom z naslovom Čaro, ki je za Day After Records izšel junija tekočega leta. Ambientalna post rockovska godba zasedbe Tomáš Palucha je bila na torkovem koncertu opremljena z vizualnim kolažem filmskih izsekov z ezoterično vsebino. Da bi morda bolje razumeli, kaj in kako pravzaprav ustvarjajo Tomáš Palucha, omenimo, da je zasedba v tem letu - še pred omenjenim dolgometražnim albumom Čaro - izdala zbirko posnetkov, ki jih je navdihnil soundtrack za kultni film Commando.

Njihovo ambientalno, morda celo filmsko glasbo so dopolnjevali posnetki govornih naracij, katerih pomena, kljub sorodnemu jezikovnemu izvoru češčine in slovenščine, žal nismo razumeli. Tomáš Palucha se spretno ogibajo monotoniji rifa in postrockovskemu dolgovezenju. S solidnim nastopom so dobro pripravili oder in obiskovalce za naslednjo kultno glasbeno atrakcijo iz temačnega češkega glasbenega podzemlja.

LVMEN so z dvema garniturama bobnov in težkim, gostim basovskim začetkom skorajda odpihnili avditorij in v tem močnem, glasnem načinu nadaljevali z nastopom. Glasba, ki jo LVMEN ustvarjajo že od sredine devetdesetih let, pripada bolj težko hibridnim zvrstem progresivnega rockovskega izročila. Podobno ambientalno, kot predhodniki Tomáš Palucha, in s še več dodanih, nasnetih naracij ter spevov v kombinaciji s primarnim kričanjem obeh živih glasov, so LVMEN ambient vse intenzivneje spreminjali v apokaliptično in seveda post apokaliptično atmosfero, ki jo je dovolj spretno gradil in povezoval zasanjan in odtujen vokal. Tudi LVMEN so lastno glasbo podkrepili z video vizualizacijo, ki je temačno odtujeno zvočno dogajanje ilustrirala s prizori nasilja, razpada in smrti.

Brez dvoma smo v torek v klubu Gromka doživeli odlično bližnje srečanje z dvema delcema češke neodvisne glasbene scene, ki sta ju predstavili tudi dve precej sorodni založbi. Tako češka založba Day After kot slovenska Moonlee v svojem delovanju podpirata lokalno neodvisno sceno in delovanje širita tudi izven nacionalnih meja. Vsekakor ne gre pozabiti tudi na podporno vlogo, ki jo vrši sam tokratni prostor dogajanja. Klub Gromka je ob nedavni petindvajseti obletnici Avtonomnega kulturnega centra Metelkova obeleževal tudi lasten obstoj in razvoj skozi četrt stoletja udejanjanja dogodkov na ground zero and below teritoriju neodvisne alternativne kulture.

Vzklikamo k nadaljevanju nove, neodvisne češko-slovenske zgodbe. Pozdrav z nasmehom! 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness