Mary Halvorson Amaryllis Sextet @ Klub CD

Recenzija dogodka
16. 3. 2023 - 14.00

Cankarjev dom, Klub CD, Ljubljana, 14. 3. 2023

 

V torek, 14. marca, se je v Klubu Cankarjevega doma zgodil koncert, ki ste ga obiskali ali pa vam je zdaj žal, da ga niste, četudi tega morda še ne veste. V sili ste se zatekli k Radiu Študent, ki vam bo točno povedal, zakaj vam je žal. Koncert, o katerem govorimo, je seveda koncert ameriške kitaristke in skladateljice Mary Halvorson. Glasbenica je s svojim Amaryllis sekstetom v Ljubljani predstavljala lanskoletno ploščo Amaryllis, ki je v kompletu s ploščo Belladonna požela veliko kritiških čislanj. Številni so album Amaryllis okronali za naj jazz album leta 2022, je v uvodu poudaril Bogdan Benigar, in tudi na naših radijskih valovih temu ne nasprotujemo. 

Sekstet + kvartet
 / 29. 1. 2023

Dvorana kluba je bila nabito polna, pa ne zgolj z jazzovskimi navdušenci, temveč tudi s pomembnimi akterji domače glasbene scene. To dejstvo samo po sebi seveda ne utemeljuje kvalitete koncerta ali ustvarjalcev, vseeno pa je povedno, da Halvorson uživa pozornost takšnega števila domačih glasbenih mislecev in kritikov. 

Po uvodnem nagovoru je šest nastopajočih prikorakalo na oder brez pompa. Če ste že kdaj bili na koncertu Mary Halvorson, ste lahko pričakovali, da tudi tokrat ne bo nikakršnega odvečnega nastopaštva in besedičenja. Zasedba je tukaj primarno zaradi glasbe in glasbo jemlje z vsem spoštovanjem in težo, ki si jo zasluži. S tega vidika se je koncerta držalo obredno razpoloženje, poslušalstvo pa je bilo posvečeno in krščeno skozi glasbeno elaboracijo.

Nekaj popolnoma ekstatičnega je opazovati in poslušati mojstrice in mojstre, kako se v živo poigravajo s formo, z razmerjem med tišino in hrupnostjo, s hitrostjo in ležernostjo. Zasedba kot celota pa tudi kot seštevek posameznih inštrumentalistov je obvladovala celoten spekter zvočnih možnosti in se z njim poigravala. Glasbeniki so igrali poliritmično, razdeljeni po skupinah: kitara, vibrafon in pozavna ter trobenta, kar je ustvarjalo kontrapunkte na nivoju ritmičnega pulza in barvnega zvena skupin inštrumentov. Igrali so nebinarne ritmične fraze in odločno razvijali razpoloženje skozi nabor komadov. 

Pomladni jazzovski veter iz New Yorka
 / 12. 3. 2018

Nekatere skladbe smo lahko prepoznali z albuma Amaryllis, drugi komadi so nastali v preteklih tednih, tretji pa so bili na torkovem večeru izvedeni premierno, kot je povedala Halvorson pred bisom. Z mešanim in mestoma kontrastnim naborom je zasedba držala pozornost občinstva od začetka do konca. Bolj zračne komade, v katerih so glasbeniki skupinsko improvizirali v počasnejšem tempu, je umestila med hitre in glasne komade s plate, kar je ustvarilo občutek povezane vztrajnosti in posledično kar nenaden konec koncerta, ki mu je vseeno sledil še bis. 

Med izmenjevanjem mnenj občinstva po koncertu je izstopalo predvsem dejstvo, da so bili pravzaprav vsi navdušeni. Ne glede na postavljene kriterije, najsibodo to zvok, razpoloženje, izvedba, nabor komadov, dolžina koncerta, improvizacijske ali tehnične sposobnosti ustvarjalcev, vse je bilo izvrstno. Več posameznikov je po lastnih navedbah mestoma zapadlo v trans.

Z vsem tem se v recenziji strinjamo. Halvorson se je ponovno izkazala kot skromna glasbenica, ki v sebi nosi neskončno barvit in kreativen svet. Kljub resnosti, s katero dojema glasbo, je ta glasba lahkotna in dostopna, in kljub izjemnim tehničnim sposobnostim ustvarjalka gradi svoje kompozicije iz rudimentov, kar je danes redkost. Z vsem tem v mislih se koncerta drži ideja brezčasnosti. Novi ustvarjalci in zasedbe vedno prihajajo na odre in z njih, le redkokomu pa se posreči popolnoma transcendirati koncertno izkušnjo iz nečesa vsakdanjega ali posvetnega v nekaj brezčasnega. 

To brezčasno pa meji na popolnost. Ne zaradi upravičenih pričakovanj ali izpolnjenega kriterija, temveč zaradi presenečenja in novega polja zmožnosti, do katerega nas privedejo nastopajoči, ko sežejo onkraj takšnih okvirov. Z Amaryllis sekstetom je Mary Halvorson vstopila v novo ero ustvarjanja, ki se je do sedaj v studijskem in tudi koncertnem okolju izkazalo kot izjemno plodovito in daljnosežno. Če s tem zaključimo, lahko rečemo, da je srčika vašega obžalovanja v tem, da je bil koncert eden tistih, ki ima možnost, da popolnoma spremeni vašo perspektivo in v vas povsem nezavedno zaseje semena iskrene in skromne kreativnosti. 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.