Repetitor, Lelee @ Gala hala
Gala hala, Ljubljana, 1. 6. 2023
Poletje, ki prinaša obilico koncertov in festivalov, se je letos pravzaprav začelo že v začetku junija, v spremljavi postpunka in garažnega rocka. Na letnem vrtu ljubljanske Gala hale je v četrtek, 1. junija, skupaj z domačim bendom Lelee namreč nastopila beograjska zasedba Repetitor in pokazala, da je hrup v modi, kot je to nekdaj zapel legendarni frontman skupin Šarlo Akrobata in Disciplina kičme.
Lelee so publiko ogreli in pripravili sijajno uverturo k še eni atrakciji večera. Izjemno karizmatična Jelena Rusjan, basistka in vokalistka zasedbe, je skupaj z ostalimi člani občinstvo napolnila z energijo, ki tudi proti koncu večera ni pojenjala. Obiskovalci so vidno uživali in plesali na njihove spevne, igrive melodije in kreativne variacije, od katerih je med nas prodrla tudi etnična raznolikost zasedbe.
To razburljivo vzdušje so nadaljevali Repetitor, ga dodatno okrepili in dopolnili s prepoznavnim uporništvom in surovostjo. Beograjski trio je nadaljeval v istem ritmu in še bolj razgibal publiko. Po dinamičnem letu 2022, ko so nastopili na različnih festivalih po Balkanu in drugod, in letošnjih nastopih pred domačo publiko so znova obiskali tudi Slovenijo in navdušili oboževalce, ki so se v letnem vrtu Gala hale na Metelkovi zbrali iz različnih krajev.
Odštekani pevec in kitarist Boris Vlastelica je že kar na samem začetku pogumno zaplesal po robovih zidov Galinega rdečega vrta in s kitaro očaral obiskovalce, ki so ga slavili kakor mladega punk rock boga. Med koncertom so glasbeniki zadovoljili potrebe vseh poslušalcev tega benda. Pripravili so namreč pristno in dinamično mešanico komadov s treh albumov, Sve što vidim je prvi put, Gde ćeš in Prazan prostor među nama koji može i da ne postoji. Tako so se na repertoarju denimo znašli komadi Ja, Kost i koža, Sa izvora, Suženi snovi in Roba sa greškom. Izvedba je bila mojstrska, vsi člani pa so bili s svojim inštrumentom videti kakor v svojem svetu in obenem v popolni harmoniji in stiku s publiko.
S to posvečenostjo in distinktivnim rockerskim zvokom so bili zelo sorodni beograjskim kolegom iz zasedb proto tip in Klotljudi, ki smo ju lahko slišali marca letos v okviru festivala Ment. Repetitor so predstavljali idealno ravnovesje med indie rockom benda proto tip in divjim punkom zasedbe Klotljudi.
Še posebej izstopal in tudi prevladal je nastop Vlastelice, pri čemer so iz njegovih gibov in petja odzvanjali obup, protest in kritično stanje. V živem nastopu so se toliko bolj izrazili vplivi ikon nekdanje beograjske punk in rock scene, Milana Mladenovića in Dušana Kojića Koje, ki sta pred skoraj štiridesetimi leti s svojo glasbo podobno izražala in zastopala stališča in upor mladih. Sedaj to počnejo njuni nasledniki. Repetitor med ljudi prinašajo prav ta glas in ta zvok, ki sta pred njimi sicer morda manjkala sodobni srbski in tudi širši balkanski sceni.
Če je na prejšnjih albumih morda pogosteje prevladal glas Vlastelice, sta sedaj pri predstavljanju dveh novih komadov z vokali dominirali basistka in pevka Ana-Marija Cupin in bobnarka Milena Milutinović. S celoto, izpopolnjeno še z močnimi rifi in silovitimi bobni, so popolnoma hipnotizirali občinstvo, ki je bend dvakrat povabilo na bis, na kar so se glasbeniki tudi odzvali in obiskovalce znova napolnili z navdušenjem in energijo. Pri tretjem prihodu na oder iz backstagea in ob samem koncu koncerta so, kot to storijo mnogi glasbeniki, upočasnili tempo z izvedbo komada Danima in prehodom Milutinović s trdih zvokov bobnov na sanjave melodije sintetizatorja.
Osebe vseh starosti, od najstnikov do tistih, ki so imeli priložnost slišati tudi pionirje balkanskega punka v živo, so enako in neopisljivo uživale v koncertu in entuziastično spodbujale bend. Zasedba je mlajšim še toliko bolj vzbudila občudovanje žanra, starejše pa nedvomno potisnila v reminiscenco na bende, ki so jih poslušali pred desetletji. O popularnosti in priljubljenosti zasedbe Repetitor je poleg vzdušja pričala tudi pestrost balkanskih narodnosti v občinstvu. Sodeč po njihovih pogovorih in prepevanjih po že končanem koncertu, se je zazdelo, da nihče ni bil pripravljen na njegov zaključek, nihče ni želel konca tega koncerta, temveč le neskončno nadaljevanje divje zaruženega poletnega večera.
RŠ recenzijo je pripravila vajenka Milena.
Dodaj komentar
Komentiraj