Little Simz: Lotus
AWAL, 2025
Hiphop sceno je letos obogatil še en razkol – tokrat med britansko raperko Little Simz in njenim dolgoletnim sodelavcem, producentom Inflojem. Poleg glasbe ju je povezovalo tesno prijateljstvo, a se je to letos izničilo v zapleten pravni spor zaradi domnevnih 1,7 milijona funtov neplačanih posojil. Kot se za pravi raperski dvoboj spodobi, tudi ta ni minil brez ostrega in neposrednega odgovora v obliki albuma z naslovom Lotus, nekakšne zvočne terapije in hkrati maščevalnega pisma, polnega ogorčenja. Čeprav Simz na albumu Infloja nikoli izrecno ne omeni, je jasno, da je plošča simbolično slovo – slovo od prijatelja, sodelavca in pomembnega poglavja v njenem življenju. Je iskrena izpoved, v kateri Simz brez zadržkov spregovori o negotovosti, ranljivosti in lekcijah, ki so jo pripeljale do točke, na kateri je danes.
Introspekcija v delu Simz ni nič novega, toda zdi se, da je glasbenica z novim albumom popolnoma dozorela. Besedila so ostra, boleče iskrena, brez skrivanja in ovinkarenja. Čeprav je bil razdor sprožilec navdiha in je zaznamoval nekaj skladb, Lotus ni zgolj odgovor na grenko izdajstvo – prav nasprotno. Je večplastna, čustveno bogata pripoved o soočenju z nepričakovano izdajo in zvočna kronika procesa celjenja, v katerem je potrtost korak na poti do razvoja.
Za zvočno podobo burnega poglavja je Little Simz navdih našla v preprostih aranžmajih, ki se kot običajno gibljejo večinoma med hiphopom, jazzom in R&B-jem in ki prostor namenoma odpirajo močnim verzom – ventilom za spopadanje s čustvi, ki bi jo sicer požrla od znotraj. Vokalno se Simz pričakovano naslanja na izzivalen raperski ton, ki prevladuje v komadih o konfliktih, mestoma pa se tudi omehča, denimo v komadu Young, duhovitem protestu proti odraščanju, in v komadu Blood, ganljivem bratsko-sestrskem dialogu.
Čeprav sta bili neposrednost in jasnost njeni vodili pri ustvarjanju albuma, se je na začetku soočala z negotovostjo in pomanjkanjem samozavesti, z občutkom, da se bo vse končalo v razočaranju. Glede na glasbeničino nenehno kreativnost, delavnost in koncertiranje ter tudi odsotnost Inflojevega zvočnega pečata je ta občutek pričakovan. Situacija je morebiti vplivala tudi na nekoliko bolj zadržano eksperimentiranje, ki pred zvočno večplastnim aranžmajem prednost daje besedam. Kljub obratu v produkciji Little Simz stila ni drastično spremenila, ampak se je usmerila v nekoliko drugačno, malo manj intenzivno in bolj umirjeno zvočno smer, za kar je zaslužen Miles Clinton James, ki je zavzel Inflojevo mesto. James, najbolj znan po sodelovanju z bendom Kokoroko, podobno kot Inflo deluje znotraj polja soula, jazza, hiphopa in R&B-ja, a se od njega razlikuje po subtilnejšem in bolj sofisticiranem pristopu k žanrom – stilu, ki je v večji meri zaznamoval letošnjo ploščo glasbenice.
Kljub Inflojevi odsotnosti vendarle zaznamo sledi sodelovanja kolektiva Sault, članica katerega je bila do nedavnega tudi Simz, in sicer v obliki vokalne podpore Michaela Kiwanuke in Cleo Sol. Glasovi obeh so že odzvanjali na preteklih izdelkih raperke in tudi na letošnjem albumu poskrbijo za toplejše R&B vzdušje. Poleg njiju album znanamujejo tudi druga, zelo plodovita sodelovanja, med katerimi je najbolj zvočno ekspresivno delo z glasbenikom Obongjayarjem, s katerim si Simz deli nigerijske korenine. To se močno zrcali v skladbah Flood in Lion, v poliritmiji in vplivih afrobeata, elementov, ki zaznamujejo tudi Jamesov producentski slog. Z živahno rimitčno strukturo in Obongjayarjevim prepoznavnim falzetom sta združila duh afriške dediščine in britanskega glasbenega podtalja, s čemer je Simz naredila korak naprej in prestopila dosedanje žanrske okvire.
Lotus, ena redkih rož, ki uspevajo v kalni vodi, kot pravi Simz, je pravzaprav metafora nje same. Dogodki, ki so jo v zadnjem času pretresli in ji vrezali globoke sledi, je niso mogli zaustaviti. Postali so gorivo za še bolj izostren fokus, razvoj in iskanje možnosti za nov začetek. z novimi silami je zvok albuma morda malo drugačen, manj razkošen, toda nič manj izrazit, zato je strah, da bi z novo ploščo glasbenica zapravljala svoj čas in čas ekipe, neutemeljen. Znova je priplavala na površje, še bolj samozavestna in še bolj zvesta sama sebi. Lotus, album, ki nabira odlične kritike, je neizbežen rezultat tega in je dokaz, da, ko Little Simz ostaja zvesta sebi in svoji intuiciji, ostaja na vrhu.
Dodaj komentar
Komentiraj