Sudden Infant: Wölfli's Nightmare
Voodoo Rhythm, 2014
Za imenom Sudden Infant stoji v Švici rojeni Joke Lanz, ki trenutno živi v Berlinu in je z glasom in telesom predan glasbeni noise sceni, obenem pa ideje črpa iz zgodnjega pankovskega obdobja. Še preden je začel s solo projektom Sudden Infant, je Joke Lanz bil namreč član pankovskega benda Jaywalker. A največjo svobodo je našel ravno v improviziranem noiserskem glasbenem svetu, saj mu ponuja največje možnosti za intuitivno in spontano glasbeno izražanje. Joke Lanz oziroma Sudden Infant predstavlja odklon od modernega, pragmatičnega sveta in se raje posveča surovi in neposredni človeški naravi, ki takrat, ko od nje odstranimo naučena družbena pravila, postane tudi čutna in neodvisna. Ti principi neposrednega delovanja ga zanimajo že od vsega začetka obstoja Sudden Infant, od zgodnjih nastopov ob koncu osemdesetih let, ko je nastopal gol, pa kasneje, ko je v svoja dela vključeval misli in delovanje svojih otrok. Ravno otroški svet razume Joke Lanz kot najbolj čist, neodvisen in dojemljiv, saj je to obdobje, ko človek še ni omejen z družbenimi pravili.
Kljub temu, da uporablja elektronske pripomočke, raznolike sample, je glasba Sudden Infant še vedno v prvi vrste nadvse organska in neposredna. Deluje namreč po principu manj je več oziroma kako iz čim manj pripomočkov iztisniti čim več učinka. V tem pogledu na prvo mesto postavlja svoj glas, ki je inštrument z neštetimi čustvenimi odtenki, nato pride na vrsto telo z vsemi hibami in pomanjkljivostmi in nato glasba, ki je v glasni noise ter industrialni formi uničujoče neposredna. Ob tem ponovno pridemo do koncepta vpeljave otroškega sveta, saj ti med igro dostikrat kakšno igračo uničijo zgolj zato, da jo lahko razumejo in vidijo, kako deluje. Podobno Joke Lanz gonilo napredka vidi v destrukciji, kar omogoča nadaljnjo akcijo in delovanje.
Na albumu Wölfli's Nightmare sta se mu pridružila še basist Christian Weber ter bobnar Alexander Babel, tako da sedaj Sudden Infant deluje kot trio. Album je produciral Roli Mosiman, ki je kot bobnar deloval v zgodnjih letih pri newyorških Swans ter produciral tako Young Gods kot New Order. Wölfli's Nightmare je nadvse neposredna in surova plošča, ki je obenem tudi družbeno kritična in aktivistična. Uvodna pesem Wölfli's Nightmare se kaže kot nočna mora moderne družbe, saj Joke Lanz skozi boleče hrumeč vokal našteva probleme revnega sveta in pitne vode, kar prinaša smrt otrok, kot nasprotje temu pa prikaže blaginjo zahodnega sveta v številčnosti avtomobilov. Z minimalnim naštevanjem dejstev doseže maksimalni učinek, obenem pa je prav tako kontrastna glasba. Basovska kitara je nadvse sočna in težka, a hkrati skupaj z bobnom minimalistična in preprosta, prav tako so minimalistični hrupni elektronski vložki. Sledi pesem Hold Me, katere tekst je sestavljen zgolj iz naslova pesmi, zato pa Joke Lanz ponuja vrsto vokalnih interpretacij in ponuja različne čustvene razlage poslušalcu. V humor je preoblečena pesem Crane Boy, ki pripoveduje o zgodbi dečka, ki si je želel postati upravljavec žerjava na gradbišču. Pesem je podana skozi pripovedno formo, ki ponovno vsebuje številne vokalne interpretacije, ob koncu albuma pa slišimo še akustično različico. V pesmi Father ponovno slišimo pripovedno formo, kjer se Joke Lanz sprašuje o očetovski figuri, ki bi naj otrokom dajala smernice za razvoj in vzor. Ob tem spomnimo, da je Joke Lanz v zgodnjih otroških letih izgubil očeta, ki je naredil samomor. To je kasneje razumel predvsem kot pritisk družbenih norm na posameznika, zaradi česar sedaj ostaja predvsem zvest sebi in svojim načelom.
Na albumu so še mirne in tihe pesmi, kot sta Kiss ter Sleep Little Death, predvsem pa izstopata pesmi Girl ter Human Fly, ki za razliko od ostalih pesmi na albumu še najbolj prevzemata neko formo klasičnih pesmi z ritmom, verzi in refrenom. Obe združujeta tako pankovsko energijo kot noiserske hrupne izbruhe, ob tem pa je Human Fly izvrstna priredba od The Cramps.
Wölfli's Nightmare je še en album, ki se je znašel v dolgi in nepregledni vrsti posnetkov, ki jih je naredil Sudden Infant, saj njegova zbirka poleg CD-jev in vinilk obsega še vrsto kaset in pečenk. Morda se zdi presenetljivo, da je tokrat izdal album pri Woodoo Rhythm, saj se ta osredotoča predvsem na rockabilly in blues, a se ta založba posveča predvsem bolj obskurnim trash različicam teh zvrsti. Kot tak se je znašel pri njih tudi Sudden Infant z albumom Wölfli's Nightmare, ki se nahaja na liniji minimalizma, hrupa, industriala in panka.
Dodaj komentar
Komentiraj