Atomski turistični holding
Se vam ob sedenju zaradi dela od doma pojavljajo znaki revme?
Vam celodnevno tipkanje in surfanje po svetovnem spletu povzroča žulje ali druga kožna obolenja?
Vam zatopljeni pogled v zaslon povzroča glavobol zaradi pomanjkanja magnezija?
Ste poskušali svoje težave odpraviti v enem izmed zasebnih zdravilišč, ki zaradi slabega poslovanja ni zmožno zagotoviti primerne oskrbe?
Poznamo eno in edino rešitev za vse težave, ki se kopičijo v vašem telesu, skrhanem od vsakdanjega garanja za dobičke delodajalcev! Poskusite magnezija, kalcija in hidrogenkarbonata polno zdravilišče Terme Olimia, nekdanje Atomske toplice, ki bo zagotovo uspešno naslovilo vaše stiske, saj bo vsak čas ponovno nacionalizirano!
Agencija za varstvo konkurence je po letu in pol ocenjevanja dovolila koncentracijo državnega lastništva v Termah Olimia. Ministru za turizem in včasih tudi gospodarstvo Zdravku Počivalšku, nekdaj petinskemu lastniku Term Olimia, se ob tem smeji, saj gre za prvi papirološki korak v smeri ustanovitve državnega turističnega holdinga, za katerega si prizadeva vse od prvega kronanja za gospodarskega ministra decembra leta 2014.
Slovenski državni holding, znotraj katerega se za zdaj kot teliček na noge postavlja turistični holding, je večino svoje lastnine pridobil po ustaljeni poti široke države. Propadla podjetja, ki so s svojimi terjatvami postala breme različnih bank in je bilo njihovo lastništvo preneseno na najboljši izum slovenske tranzicije – slabo banko –, je nazadnje pod svoje upravljalsko in lastniško okrilje prevzela država. Novinarka časnika Finance Petra Sovdat predstavi korake ustanavljanja državnega turističnega holdinga, za katerega bo iz državnega proračuna po vodnem toboganu po uradnih predvidevanjih doteklo vsaj 40 do 60 milijonov evrov, po neuradnih napovedih pa še mnogo več, sploh če prištejemo še poznejše investicije v obnovo infrastrukture, ki bodo znašale še vsaj 200 milijonov evrov – če se Petra Sovdat ne moti.
Kljub temu, da bo pred vzpostavitvijo holdinga Agencija za varstvo konkurence morala odločati vsaj še dvakrat – o državnem odkupu družbe Sava turizem in o vzpostavitvi holdinga kot celote –, Sovdat dvomi, da bo postopek naletel na nove ovire.
Eden izmed ključnih deležnikov v neonacionalizaciji slovenskega turizma je finančni sklad York, ki je 43-odstotni lastnik družbe Sava turizem in s katerim se je država dogovorila za odkup lastniškega deleža in terjatev družbe. Petra Sovdat opiše vključitev sklada York v lastništvo slovenskega turizma.
A odkup lastniškega deleža in terjatev, ki sta bila napovedana za novembra lani, nista bila uspešna, predvsem zaradi posledic epidemije koronavirusa.
Holding pa seveda ne bi imel smisla, če si bi lastil večinski delež v le enem podjetju. Petra Sovdat predstavi celosten projekt nacionalizacije turističnih družb.
Opazili ste, da s pojmom državni turistični holding opletamo precej pavšalno. Razlog tiči, pojasni Sovdat, v tem, da niti vlada niti drugi deležniki še niso konkretno pojasnili načrtov.
Če pomanjkljivo transparentnost zapravljanja javnih sredstev, tako kot ničkolikokrat do sedaj, nekako pregriznemo, je še bolj skrb vzbujajoče pomanjkanje ekonomske logike pri ustanavljanju turističnega holdinga.
Lastniški delež države v raznih podjetjih in družbah ni slovenska izjema, v oči bode predvsem večinsko lastništvo nad ključnimi turističnimi subjekti. Prvi dvom vzbuja izrazita heterogenost turistične dejavnosti in potreb v različnih okoljih, poleg tega turistične družbe vedno spremlja dvomljivo kadrovanje na pomembne upravljalske položaje, takoj za ovinkom pa nas čaka še dvom o rezultatu v obliki dobička. Turizem namreč ne slovi po dobičkonosnosti, če pa že, pa se dobički le redko prevedejo v korist skupnosti. Kot že omenjeno, se v projektu slovenskega turističnega holdinga kažejo predvsem osebni interesi gospodarskega ministra Zdravka Počivalška.
Na osebne poslovne interese so v obdobju prvih dveh ministrskih mandatov Zdravka Počivalška opozarjali predvsem mediji, ki so povezani s Slovensko demokratsko stranko. Vendar sedaj, ko vodi koalicijo SDS, ne bo spreminjalo Počivalškovih rutin, saj to ne koristi večni predvolilni kampanji vladajoče stranke.
Veselimo se torej, dragi davkoplačevalci! Še malo bomo počakali, pa bodo turistični produkti širom Slovenije ponovno v naši lasti. Znova bodo lahko snovalci marketinških kampanj klicali Slovenija, moja dežela!, Lipov list, Na sončni strani Alp, Turisti prihajajo, Turizem smo ljudje ali Gostje prihajajo! Ne smemo pa si jemati zaslug za bisere slovenske narave in kulutre, saj jih nismo ustvarili mi, temveč ministri, podjetniki in ostali davčni utajevalci, ki bodo, zasluženo, upravljali tudi z dobički iz nacionaliziranih turističnih proizvodov.
Dodaj komentar
Komentiraj