Motorek

Oddaja
14. 1. 2020 - 16.30

Metelkova mesto:

 

A-Infoshop ob 19:00: VEGANSKA BENEFIT VEČERJA - Vabljeni na benefit vegansko večerjo, ki jo pripravljata izkušen kuhar in njegov srčen pomočnik. Zbrana sredstva bomo namenili madžarskim tovarišem v borbi proti silam novega fašizma in rasizma. Naj živi transnacionalna solidarnost!

 

Channel Zero ob 19:00: Galerija CH0: STRAN 22

Polarize Stran 22 je interdisciplinaren kolektiv, ki pod skupnim imenovalcem združuje ustvarjalce z različnih področij – od vizualno performativnih umetnosti, arhitekture in oblikovanja ter vse do avtorske glasbe in poezije.

Vstop prost.

 

AT-Rog:

Ambasada Rog ob 17:00: Slovenščina

Vsak torek ob 17ih v Ambasadi Rog poteka tečaj slovenščine za begunce in prosilce za azil. Lepo vabljeni začetniki in tudi tisti, ki si želite izpopolniti svoje znanje in se izpopolniti v praktični konverzaciji.

Cirkusarna NaokROG ob 18:00: Ples na zračni tkanini

 

Izven:

 

Rdeča dvorana Magistrata ob 19:30: Zvoki mladih

Benjamin Burger, klarinet
Kaja Sešek, violina
Tea Andrijić, klavir

Francis Poulenc: Sonata za klarinet in klavir, FP 184

Tomaž Habe: Tako in tako

Charles-Marie Widor: Introdukcija in rondo, op. 72

*

Lucijan Marija Škerjanc: Intermezzo romantique

Ludwig van Beethoven: Sonata za violino in klavir št. 7 v c-molu, op. 30, št. 2

Brez vstopnine

 

Cankarjev dom, Slovenska filharmonija ob 19:30: Godalni kvartet Tetzlaff

Christian Tetzlaff, Elisabeth Kufferath, violini; Hanna Weinmeister, viola; Tanja Tetzlaff, violončelo

Program:
Arnold Schönberg, Godalni kvartet št. 1 v d-molu, op. 7
*
Ludwig van Beethoven, Godalni kvartet št. 13 op. 130 z Veliko fugo, op. 133

Godalni kvartet Tetzlaff združuje štiri, v svetu komorne glasbe uveljavljene inštrumentaliste – bratu in sestri sta se pridružili še glasbenici bogate glasbene poti. Redki, a vedno znova težko pričakovani nastopi kvarteta pričajo o poustvarjalni izpopolnjenosti ansambla, ki se uvršča, četudi brez "pahljače" nagrad in priznanj, med vodilne v svetu - tehnična brezhibnost in poživljajoča izraznost se spajata v zvočno uravnotežene, prečiščene in precizne izvedbe svojstvene interpretativne svobode.

Vstopnina: 18, 24 EUR

 

KUD Španski borci, Velika dvorana ob 20:00: Ventilator: Katja Jurij Zlatko: Srečanje #1

improvizacijski dogodek (Jurij Konjar, Zlatko Kaučič in Katja Legin)

Predlog za delo ustvarjalcev Jurija Konjarja, Zlatka Kaučiča in Katje Legin je izšel iz srečanja, ki se je med njimi zgodilo v kontekstu 73.edicije Neforme (oktober 2019). Njihovo srečanje in ustvarjalni dialog/pogovor je bil z vseh treh strani (kot tudi s strani maloštevilčne publike) prepoznan kot dogodek in kot potencial za nadaljno skupno ustvarjanje. V duhu improvizacije, (zaenkrat še) brez razvitega »koncepta«, bodo izhajali iz interesov vsakega od njih v polju improvizacije in uprizarjanja ter presečišča ali potencialnega trenja le teh.

1. SREČANJE: situacija, kjer se dva ali več ljudi sestane, naključno ali na osnovi dogovora. Srečanje Zlatka, Jurija in Katje. Srečanje Katje, Zlatka in Jurija na vsakem javnem dogodku. Srečanje Katje, Jurija in Zlatka s publiko na vsakem od teh dogodkov. Srečanje kot potencial za spremembo. Srečanje kot prostor soočenja in pogajanja med jaz in ti, med jaz in mi. Srečanje z drugim kot (moje) ogledalo.
2. POGOVOR: pogovor kot način izmenjave. Izmenjava med Zlatkom, Jurijem in Katjo. Izmenjava med Jurijem, Katjo, Zlatkom in prisotno publiko na vsakem dogodku. Pogovor kot poslušanje. Pogovor kot izrekanje sebe pred drugim. Pogovor kot tišina med vprašanjem in odgovorom, med izrečenim/udejanjenim in odzivom na to.
3. IMPROVIZACIJA IN KOMPOZICIJA hkrati. Improvizacija je komponiranje, komponiranje je improviziranje. Je to res? Ali? Kakšno je razmerje? Kdaj počnem kaj? Kaj počnemo skupaj?
4. DOGODEK: karkoli kar se zgodi, še posebej pomembnega ali nenavadnega. Dogodek v kontekstu odrske umetnosti. Srečanje kot dogodek. Pogovor/izmenjava kot dogodek. Dogodek kot trenutek, ko vsi vemo, da se dogaja zdaj. Ko se zgodi, nam je vseeno ali je šlo za komponiran ali improviziran trenutek. Dogodek kot trenutek, ki osmisli prisotnost (Jurija, Zlatka in Katje ter publike).
Kot pravi Jurij: “Format je enoletno potovanje preko pet vrhov. Pet performansov; vmes pa pot, opazovanje okolice, dogovarjanje, počitki, izmenjave, pogovori. Kako pripraviti različne situacije v teh petih delih, kjer se (situacije) med seboj pogovarjajo? Destinacija je pet predstav; eno delo v petih poglavjih.”

Trajanje: 60 minut

5 eur

 

Klub CD ob 20:00: Cankarjevi torki: All Strings Detached Septet

Jana Beltran - elektro-akustična kitara, glas
Vesna Godler - el. bas, glas
Jošt Drašler - kontrabas, el. bas
Vid Drašler - bobni
Klemen Bračko - viola
Barja Drnovšek - violina
Bojan Cvetrežnik - violina
Jana Beltran in Vesna Godler (All Strings Detached) sta v zadnjem desetletju prevetrili slovensko glasbeno prizorišče s samosvojim podajanjem kantavtorstva, ki je posegal v najrazličnejše smeri glasbenega ustvarjanja. Oplemenitili sta marsikatero glasbeno, literarno in gledališko delo. Tokrat sta sestavili ambiciozen glasbeni projekt, ki ga bodo Cankarjevi torki premierno predstavili. Godalni aranžmaji Klemna Bračka in produkcija Chrisa Eckmana obetata veliko. Nič več in nič manj kot enega najbolj intrigantnih glasbenih projektov v Sloveniji leta 2020.
12, 8* EUR

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta – Anamorphoses

Maxime Perrin, harmonika

Jonathan Mauch, saksofon

Anamorfoza (gr. αναμόρφωση, anamorphosis - preoblikovanje) je glede na optične zakone izmaličena ali varljiva risba, ki dobi ob določenih pogojih normalen videz. Toda kaj se zgodi, če jo apliciramo na glasbo?

Duo Anamorphoses sta leta 2000 ustanovila Maxime Perrin in Jonathan Mauch z željo po ustvarjanju in izvajanju lastne glasbe, ki bo prepletena z ostalimi umetniškimi formami, kot so gledališče, poezija in ples.  Njuna glasba je kombinacija različnih žanrov, barv in kultur. Saksofonist se sreča s harmonikarjem; klasična glasba z ljudsko; jazz se preplete s tangom; arabska lestvica zazveni iz pariškega valčka ali stare himne…

Sledil bo Celični jam.

Brez vstopnine

 

Teater, razstave, predavanja...:

 

MGL:

Veliki oder ob 19:30: Ivan Cankar: Za narodov blagor, komedija

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Saloma

Saloma se dogaja v bibličnem prostoru in času, na palestinsko-bibličnem ozemlju, kjer se srečujejo različni narodi, kulture, religije in filozofije. Herod Antipa – tetrarh, vladar enega izmed štirih delov, na katere so Rimljani razdelili Palestino, v svoji palači priredi gostijo. Tetrarhov balkon v palači je kakor preddverje stavbe Združenih narodov, kjer so se zbrali na gostijo predstavniki različnih ljudstev – Grki, Palestinci, Sirci, Rimljani, Egipčani, Judje, Nazarenci ... Skratka, svet v malem. In ta svet je Babilon, kraj razvrata in nemoralnosti.

 

Stara mestna elektrarna ob 20:00: B. Novakovič: Spanje - Oblike, Krajine, Pošasti

Plesno-gledališka predstava

Predstava se opira na bogato ikonografijo upodobitev spanja iz Stare in Nove zaveze (Ezekiel, Job) in temelji na besedilih Descartesa, Svetega Avguština in nekaterih drugih literarnih referenc ter vizualnih umetnikov, ki so preučevali spanje.

Vstopnina: 10 EUR, 7 EUR (dijaki, študentje, upokojenci)

 

Mini teater ob 20:00: Ribica

Pasolini je za Ivico Buljana eden najpomembnejših avtorjev. Slovenska praizvedba Ribice je intimna razglednica ženske duše.

 

- - - -

 

Galerija Jakopič ob 17:00: KUL abonma - vodstvo Jaka Babnik: Pigmalion

Najnovejši razstavni projekt umetnika Jake Babnika poskuša tako na vsebinski kot na formalni ravni spodbuditi razmislek o razmerju, ki vselej nastaja med izbranim predmetom, fotografsko podobo in prostorom.

Vstopnina: Za imetnike KUL abonmaja

 

Galerija Srečišče, Hostel Celica ob 19:00: Anja Podreka: Materija - voda

Odprtje razstave

Mikro platna krajin zemlje, vode in ledu so predstavljena kot zemljevidi ali "mapirani sprehodi" skozi čustva in pokrajine, "mikro-makro" sfer. Hkrati pa bi minature mapirala na veliki površini oziroma steni, kot "točke" kjer se srečajo emocije in čas. Torej stena postane velik zemljevid kartiranja platen, kjer ima vsako izmed njih svoje mesto glede na število časa in emocije

 

Galerija DobraVaga ob 19:00: Peter Ferlan: Resnični problemi

Peter Ferlan (1990) zaključuje podiplomski študij ilustracije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Deluje na področju ilustracije, animacije in grafičnega oblikovanja. Ukvarja se z večnim vprašanjem: kako skozi humor prikazati bizarne, težke in presenetljive stvari? Navdiha ne išče, temveč ta najde njega.

Vstop prost

 

P74 Gallery ob 19:00: Tadej Vaukman - Ritual očiščevanja

Tadej Vaukman je na razstavi nominirancev Nagrade skupine OHO 2019 razstavil fotografijo monumentalnega formata z naslovom Tistega nekega večera v kleti (2019). S tem delom je preusmeril poudarek iz obsesivnega dokumentiranja zunanjega sveta nase. Neposredne, tudi seksualno eksplicitne prizore skejterske kulture, nočnega popivanja in motive bivanjskega okolja pri starih starših je zamenjal avtoportret. Raziskovanje osebnega, potlačenih spominov, pred katerimi si zatiskamo oči in o katerih ne želimo govoriti, so nove teme, ki se jim posveča. Na samo ameriško rezidenco se je odpravil z vprašanjem: »Na kakšen način lahko radikalno drugačno, popolnoma novo okolje vpliva nate?«
Razstava Ritual očiščevanja prinaša dela, ki so v večini nastala v New Yorku.
Razstavljena dela zaznamujejo lastnosti, ki so sicer značilne za njegovo dosedanjo avtorsko produkcijo: specifična estetika z nenavadnimi kompozicijskimi prijemi, izbira motivike, neposrednost. Spontanost in necenzuriranost nam vzbujata občutek, da smo znotraj pripovedi, ki nam jo umetnik posreduje. Prevladuje nekakšno nelagodje, saj se nam zdi, da opazujemo nekaj, česar ne bi smeli. Hkrati pa Ritual očiščevanja kaže transformacijo umetnika v osebnem in likovnem smislu ter prinaša trenutke tega procesa, ki so se zgostili in intenzivirali prav na rezidenci in po njej. Vprašanja, ki si jih je postavljal pred odhodom v New York – kakšen odnos bo imel do samega sebe, kakšni bodo vplivi na njegovo samopodobo, na njegovo dojemanje lastne preteklosti – , so z aktualno razstavo dobila prvi niz odgovorov.
 

- - - -

 

KOŽ ob 18:00: Dr. Sarival Sosič: Renesansa severnih dežel

Predavanje

Ljudje renesanse so poskušali povezati klasično razmišljanje s krščanstvom in tako se je razvil nov tip človeka – vedoželjen, ustvarjalen, skrajno nemiren, divji in zelo intelektualen. Razvijati se začne individualizem – nova samozavest in samozavedanje. Torej nasproti nespremenljivim avtoritetam kot so vera in zakoni, se začne pojavljati osebna prepričanost, mnenje in razmišljanje, torej predvsem ustvarjalnost. Na umetnika se je začelo gledati kot na suverenega genija – potrjevalo se je Platonovo razumevanje genija, ki ga je razumel kot duh, ki se prikrade v pesnika in ga vodi da ustvarja v "božanskem zanosu". Takšen duh je imel velik vpliv na umetnike visoke renesanse. Razumevanje umetnika kot božanskega porekla je poudarjalo predvsem subjektivna merila resnice in lepote. Umetniki zgodnje renesanse so se uklanjali univerzalnim pravilom, za katere so menili, da so nespremenljiva, numernično določljiva kot so numernično ali matematično določeni odnosi glasbene harmonije ter pravila znanstvene perspektive. Njihovi nasledniki, umetniki visoke renesanse, pa so bili veliko bolj usmerjeni v vizualni efekt kot pa racionalni red. Zato so začeli ustvarjati novo dramo, novo retoriko, da bi tako lahko vplivali na čustva gledalcev. Tako so vsa velika dela visoke renesanse takoj postala klasična, z močjo težko dosegljivih avtoritet, primerljiva le z dosežki klasične antike. Okoli leta 1500 pride do povečevanja vpliva renesanse iz Toskane na flamsko in holandsko umetnost. Med letoma 1550 in 1600 se v Holandiji pojavi nekaj izjemnih slikarjev. Ti združujejo italijanske vplive v nežnosti kolorita in severnjaško nekoliko bolj robusten in ekspresiven način upodobitve. Prav tako se pogostokrat odmaknejo od strogih religioznih tem in začnejo več slikati pejsaže, mrtvo naravo, žanrske scene dela in iger ter dogodkov iz vsakdanjega življenja.

Brez vstopnine

 

MGL - mala scena ob 19:00: Florence Dupont: Aristotel ali vampir zahodnega gledališča

Predstavitev knjige
prevajalka: Suzana Koncut
avtorica spremne besede: Svetlana Slapšak
urednica: Petra Pogorevc

Florence Dupont (1943) je svetovno uveljavljena klasična filologinja, vrhunska poznavalka antične kulture in literature, zaslužna profesorica na pariški univerzi Paris-Diderot, avtorica več kot tridesetih knjig ter številnih znanstvenih člankov s področja starogrške in rimske drame in gledališča.

 

Trubarjeva hiša literature ob 18:00: Gaza in Veliki pohod vrnitve

Pogovor z Ahmedom Abuirtemom.

Ahmeda Abuirtema je novinar in aktivist, rojen v Rafi. Je eden od ustanoviteljev in organizatorjev Velikega pohoda vrnitve, ki že od marca 2018 vsak petek poteka v Gazi in katerega namen je opozoriti na pravico vrnitve palestinskih beguncev. Ahmed Abuirtema bo govoril o razmerah v Gazi s posebnim poudarkom na Velikem pohodu vrnitve. Pogovor bo potekal v angleščini.

Talk with Ahmed Abuirtema. Ahmed Abuirtema is a journalist and activist, born in Rafa. He is one of the founders and organizers of the Great March of Return, that has been taking place every Friday since March 2018. Ahmed will talk about life in Gaza with emphasis on the Great March of Return. The conversation will be in English. Cordially invited!

 

Bežeče sličice!!!

 

Cankarjev dom, Kosovelova dvorana ob 19:00: Obtožujem! (J'accuse), Roman Polanski, Francija, Italija, 2019
Roman Polanski po več kot desetletju svoj pogled ponovno usmerja v preteklost in prikaže razplet enega največjih političnih škandalov v francoski zgodovini. Velika nagrada žirije v Benetkah.

5'50 EUR

 

Kinoteka: Kratki!

19:00 Oberhausen re-selected

Kretničarji (Rangierer), Jürgen Böttcher, NDR, 1984, 35mm, 1.37, čb, 22', bd
Film prikazuje kretničarje, ki so delali na največjem terminalu za tovorne vlake v Vzhodni Nemčiji, in sicer v dresdenski soseski Friedrichstadt. Častna diploma mednarodne žirije, Oberhausen 1985.
1 ‒ 1, Natalia Koryncka, Poljska, 1986, 35mm, 1.37, čb, 16', bd
Neme rutine izmenskih delavcev: ženska in moški si delita hišo, posteljo in mogoče tudi preteklost, ne pa več življenja. Dobitnik glavne nagrade mednarodne žirije, Oberhausen 1987.
Večerna žrtev (Žertva večernjaja), Aleksandr Sokurov, SZ, 1984/87, 35mm, 1.66, barvni/čb, 18', avp
Medtem ko izmučen bataljon mladih vojakov izvaja rituale vojaškega pozdrava in nalaga na kup izpraznjene naboje, ki so videti kakor štruce kruha, zvok nekje ne tako daleč napoveduje praznično slavje. Ko film zapusti vojake v njihovi časovni kapsuli, platno preplavi na videz neskončna množica ...
Oberhausen in Berlinale Forum 1988 (arhivska kopija iz Arsenala – Inštituta za film in video umetnost, Berlin).re-selected je triletni projekt Mednarodnega festivala kratkega filma v Oberhausnu, ki poteka v sodelovanju z Arsenalom – Inštitutom za film in video umetnost v Berlinu v okviru »Archive ausser sich«, v sodelovanju s Haus der Kulturen der Welt, podprt od BKM v okviru »Das Neue Alphabet«, ki temelji na resoluciji nemškega zveznega parlamenta. Projekt izhaja iz zbirke analognih kopij v arhivu Mednarodnega festivala kratkega filma v Oberhausnu. Rezultat so redni programi, ki naslavljajo vprašanja arhiva z ozirom na specifične filmske kopije in njihove zgodovine.
21:00 Oberhausen re-selected

Analiza tal (Bodenproben), Riki Kalbe, ZRN, 1987, 16mm, 1.37, barvni, 22', ap
Filmski esej o zapuščenem območju v središču Berlina, ki ga preči zid: tako imenovanem kompleksu Princa Albrechta, nekoč kraju nekaj centrov moči v nacističnem režimu. Film je bil posnet tistega leta, ko se je pojavila skromna spominska plošča, ki je kraj razglasila za »topografijo terorja«. Nagrada mednarodne žirije (posebna omemba) in mladinske žirije (glavna nagrada), Oberhausen 1987.
Dogodek (Zdarzenie), Hieronim Neumann, Poljska, 1987, 35mm, 1.37, barvni, 11', bd
V vasi se zemlja začne grbančiti zaradi nečesa, kar se plazi pod površino. Zdi se, da le živali opazijo, da se nekaj dogaja. Ljudje le gledajo in se pri tem odsotno smejejo. Dobitnik glavne nagrade mednarodne žirije, Oberhausen 1988.
Mikrofon, G. Škljarevski, SZ, 1989, 35mm, 1.37, čb, 21', np, avp
Dve leti po jedrski katastrofi v Černobilu da film glas ljudem, ki živijo v kmetijskih vaseh na robu karantenskega območja. Redko prikazovan dokument ključnega trenutka v obdobju perestrojke. Film je bil v Oberhausnu prikazan 25. aprila 1989, na večer tretje obletnice katastrofe. Dobitnik nagrade FIPRESCI in nagrade sindikatov, Oberhausen 1989.
Program bo predstavil Tobias Hering, kurator projekta re-selected.
Ogled obeh programov za ceno ene vstopnice.

Kinodvor:

17:00 Fotograf (Photograph), Ritesh Batra / Indija, Nemčija, ZDA / 2019 / 110’

Nežna zgodba o dveh osamljenih dušah, ki se srečata na kaotičnih ulicah Mumbaja. Ulični fotograf, ki ga gospodovalna babica priganja k poroki, prepriča plaho dekle iz premožnejše družine, da se izdaja za njegovo zaročenko.

19:15 Polsestra, Damjan Kozole / Slovenija, Severna Makedonija, Srbija / 2019 / 105’

Z angleškimi podnapisi.

Odtujeni polsestri iz Izole sta zaradi okoliščin prisiljeni živeti skupaj v majhnem najetem stanovanju v Ljubljani.

21:30 Parazit (Gisaengchung), Bong Joon-ho / Južna Koreja / 2019 / 132’

Film, ki ga režiser označuje za »komedijo brez klovnov, tragedijo brez negativcev«, je čudovito nepredvidljiva družinska tragikomedija o neizogibnem konfliktu med tistimi, ki imajo, in tistimi, ki nimajo. Dobitnik zlate palme na zadnjem festivalu v Cannesu in kritiški favorit leta.

Mala dvorana:

18:30 Pritisk (Push), Fredrik Gertten / Švedska / 2019 / 92’

Pronicljiv uvid v mehanizem globalne stanovanjske krize odgovarja na vprašanje, zakaj si kar naenkrat ne moremo več privoščiti življenja v lastnem mestu, kdo našim skupnostim krade dušo in kaj lahko storimo, da si mesto priborimo nazaj.

20:30 Stieg Larsson: mož, ki se je igral z ognjem (Mannen som lekte med elden), Henrik Georgsson / Švedska / 2018 / 99’

Dokumentarni portret švedskega pisatelja in novinarja Stiega Larssona, avtorja Milenijske trilogije, posvečen njegovi življenjski obsesiji: razkrivanju skrajnih desničarskih gibanj in njihovih strategij, kako priti na oblast.

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.