Torek, lep kot gnilo listje ob strugi zelenega potoka

Oddaja
3. 4. 2018 - 16.30

Metelkova mesto:

 

[A] Infoshop ob 18:00: Alternativna tržnica in veganska večerja v Mnezi pri koritu

 

Jalla Jalla ob 20:20: Prou lepo vabljeni na otvoritev razstave, kjer se bo avtorica poigravala s printi fotokopirnega stroja ...po vsej verjetnosti bomo zamujali, a vseeno smokiji in indijančki bodo, muzka pa tud :)

 

Glasba:

 

Slovenski etnografski muzej od 19:00: Pa si eno zagodmo

Inštrumentalna delavnica

Vabimo vas na 'inštrumentalno druženje', kjer se bomo spoznavali s posebnostmi ljudskega načina igranja slovenskih ljudskih plesnih viž. Na delavnice vabimo predvsem violiniste, klarinetiste, basiste in harmonikarje. Vabljeni študentje, učenci glasbenih šol, člani folklornih skupin in vsi ostali, ki znate igrati omenjena glasbila ter tudi tisti, ki ste svoja glasbila po končanem glasbenem izobraževanju pospravili v kot. Delavnice bo vodil Marino Kranjac, predsednik KED Folk Slovenija, ki ima več kot 30 let izkušenj na področju raziskovanja in poustvarjanja ljudske glasbe.

Brez vstopnine

 

Cankarjev dom, Klub CD ob 20:00: Enzo Fabiani Quartet + Boris Kovač New Ritual Quartet

Maja Naveršnik, violina; Srečko Meh, violina; Sonja Vukovič, viola; Pavle Rakar, violončelo
Boris Kovač, soprano, alto saksofon, bas klarinet, melodion ; Slobodanka Stević, klavir, klaviature; Siniša Mazalica, kontrabas; Lav Kovač, bobni, tolkala

Vstopnina: 12, 8* EUR

 

Kino Šiška, Komuna ob 20:00: ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO, performativni cikel ustvarjalcev zvočnih umetnosti: MAURICIO VALDES & SEPPO GRÜNDLER

Tretji zvočni dogodek ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO bo osredotočen na maltretiranje modificiranih električnih kitar, na katerih bosta s svojimi skladbami blestela Mauricio Valdes in Seppo Gründler.

Doing what happens anyway Seppoja Gründlerja je strukturirana improvizacija, ko izvajalec na električni kitari sproži naključni signal in ga pošlje v omrežje elektronike, računalnikov, pripomočkov, ki se odzivajo na komaj zaznavne spremembe.

Valdesova G-StringPorn pa je skladba za električno kitaro in erotične robote. Spada v cikel kitarsko-elektronskih del, ki so nastala s pomočjo delno samodejnega sledilca glasbe za prosto improvizacijo.

Skupno premierno delo avtorjev Quetzalapanecayotl pa bo sinteza njunih metodologij razširitev električnih kitar, improvizacije in razvoja kolaborativnih platform.

ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO je cikel elektroakustičnih performativnih zvočnih dogodkov, ki predstavljajo premierna dela – plod sodelovanja slovenskega in mednarodnega umetnika, v kuraciji Braneta Zormana.

Na dan 2 €

 

Galerija bar trenutek ob 20:00: Jam Session: Igor Leonardi in Tadej Košir

Tadej in Igor sta prijatelja, kitarista, ki igrata v skupinah Muff, Fake Orchestra in drugih slovenskih glasbenih projektih. Tokrat bosta električne kitare zamenjala za akustične in nam na svoj način igrala stare rock hite od Bitlov do Zepelinov, poleg tega pa še kak blues, jazz standard in par avtorskih skladb. Živahno bo.

 

Orto bar ob 21:00: Orto Fest 2018 - SLON IN SADEŽ ROKENROL ORKESTER (SLO)

Death pop ansambel, ki že leta spravlja ob živce ljudi s posluhom, njihove hčere pa ob dobro ime, je zvezda stalnica slovenskih glasbenih prizorišč - od festivalov, klubov ter živinskih sejmov, do porok in pogrebov. Vabljeni na večer simpatično preglasne glasbe in nesimpatično prepametnih besedil.

Vstopnina 9 € v predprodaji, 11 € na dan koncerta

 

Odrske umetnosti, razstave in predavanja:

 

MGL:

Veliki oder ob 19:30: Rent

Muzikal

Mjuzikel Rent je zaživel na newyorški off Broadway sceni v prvi polovici devetdesetih let 20. stoletja, nato pa se zaradi uspeha pri občinstvu in kritiki kmalu preselil na uradni Broadway. Jonathan Larson ga je prepletel z avtobiografskimi elementi in si ga zamislil kot posodobljeno različico slovite opere Giacoma Puccinija La Bohème.
Zgodbo o skupini mladih, prekipevajočih in med seboj tesno povezanih umetnikov, ki kljub revščini in bolezni ostajajo zvesti svojim ustvarjalnim načelom in boemskemu načinu življenja, je avtorsko preoblikoval in posodobil. Iz Pariza prve polovice 19. stoletja jo je prestavil v newyorško četrt East Village s konca osemdesetih let 20. stoletja.
Sporočilo mjuzikla je kljub vsem preprekam, ki jih na pot junakov postavlja življenje, požrtvovalno in optimistično: ljubezen premaga vse ovire, najpomembnejši dan v življenju pa je današnji. Mjuzikel odlikuje vrsta spevnih songov, ki imajo močan izpovedni naboj, sugestivna galerija tesno prepletenih likov ter subtilna in afirmativna tematizacija različnih subkulturnih fenomenov iz newyorškega undergrounda s konca osemdesetih let.
Jonathan Larson velikega triumfa svojega mjuzikla ni doživel, saj je tragično preminil tik pred broadwaysko premiero krstne uprizoritve leta 1996. Posthumno je prejel Pulitzerjevo nagrado za dramo in nagrado tony za najboljši mjuzikel. Krstna uprizoritev Renta se je na repertoarju obdržala 12 let, leta 2005 pa so po njej posneli tudi odmeven film.
Z Rentom se v MGL po nekaj letih vrača režiser Stanislav Moša, avtor nadvse uspešnih uprizoritev, kot so Kabaret, Goslač na strehi, Sugar – Nekateri so za vroče in Čarovnice iz Eastwicka.

 

PTL ob 20:00: Kaja Lorenci: Tristanov akord ali sladki poslej

Plesna predstava

Soavtorji in plesalci: Kristýna Šajtošová, Žigan Krajnčan, Ivan Mijačević, Aleš Zorec, Kaja Lorenci

Oblikovanje frakov: Sanja Grcić

Oblikovanje luči: Aljaž Zaletel

Zvok: sz3

Produkcija: Flota Ljubljana; Flota, zavod, Murska Sobota

Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana

Vstopnice: 10/7€ (dijaki, študenti, upokojenci / scholars, students, seniors), predhodna rezervacija ali uro pred predstavo v gledališču

 

Mini teater ob 20:00: Naj bo konec lep

Besedilo je ganljiva avtobiografska pripoved, mestoma zajedljivo boleča, pogosto pa tudi zabavna, ki pretanjeno prepleta osebno z univerzalnim.

Mohamed El Khatib je želel napisati dramsko besedilo na podlagi intervjujev, ki jih je naredil s svojo materjo. Leta 2012 je njena smrt prezgodaj končala zastavljeni projekt. Nastala je zlepljenka časopisnih izrezkov, elektronskih in telefonskih sporočil, transkripcij pogovorov, videov, kratih dialogov z očetom … Ves material združuje fikcijo in dokumentarnost in ponuja vpogled v intimnost življenja zaznamovanega s smrtjo ter se dotika vprašanj družine, države, maternega jezika, spominov, žalovanja. Besedilo je ganljiva avtobiografska pripoved, mestoma zajedljivo boleča, pogosto pa tudi zabavna, ki pretanjeno prepleta osebno z univerzalnim.
Avtor je o svojem delu zapisal: 'Združil sem skupek življenjskih materialov, ki sem jih zbiral od maja 2010 do avgusta 2013. Nisem vedno prosil za potrebne avtorizacije, nisem si postavljal vprašanj meja, spodobnosti, previdnosti. Zbral sem vse, kar sem lahko, in sestavil novo celoto. Vse se je dogajalo hitro in brez vnaprejšnjih premislekov. Ta dokumentarna fikcija je predstavljena bolj ali manj linearno in kronološko. Nikakršnega suspenza ni, vemo, da mama na koncu umre in da je njen sin zelo žalosten. Vemo tudi, da bi ravnal drugače, če bi lahko vse naredil še enkrat. Bil bi popoln sin. Starši se vedno sprašujejo, če so bili dobri starši. Kaj pa mi? Smo bili dobri otroci? Smo bili otroci na nivoju? Olimpijski otroci?'
Besedilo je bilo leta 2016 nagrajeno z veliko nagrado za dramatiko (Grand Prix de Littérature dramatique).

 

---

 

Balassijev Inštitut, Barvarska steza 8 ob 17:00: Javno vodstvo po razstavi ’Na meji’’

Vabimo vas na brezplačno javno vodstvo po razstavi ’Na meji’’ Lászla Hermana, ki je na ogled v Balassijevem inštitutu. Po razstavi bo vodila kustosinja razstave, Anamarija Stibilj Šajn.

Anamarija Stibilj Šajn, umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka, je po končanem študiju do leta 1999 poučevala umetnostno zgodovino na Srednji šoli Veno Pilon v Ajdovščini. Ves čas pa je svoje zanimanje usmerjala tudi v aktualno likovno dogajanje. Pripravljala je predstavitve posameznih domačih likovnih ustvarjalcev, jih predstavljala na odprtjih razstav in recenzije objavljala v časopisju.

Brez vstopnine

 

Vodnikova domačija ob 17:00: Skupaj za odpravo prekarnega dela

Gibanje za demokratičnost Evrope DiEM25 prireja 3. aprila ob 17. uri v Vodnikovi domačiji v Ljubljani okroglo mizo na temo prekarnega dela.
Pri debati bodo poleg DiEM25 sodelovale nevladne organizacije: Skozi oči prekariata, Sindikat prekarcev, Gibanje za dostojno delo in socialno družbo, Gibanje za ekonomsko pluralnost, Delavska svetovalnica in predstavniki stranke Levica. Dogodek bo povezoval dr. Damir Josipovič.
Dogodek je brezplačen, vendar prosimo, da potrdite svojo udeležbo na diem25lj@gmail.com najkasneje do 30. marca.
Vljudno vabljeni vsi, ki vas zanima tematika prekarnega dela.

 

Ustvarjalni center Švicarija ob 18:00: Zgodovina in mit v kiparskem opusu Stojana Batiča

Predavanje Miklavža Komelja

Predavatelj Miklavž Komelj se bo osredotočil na to, kako sta se v opusu Stojana Batiča prepletala angažirana vpletenost v družbene procese njegovega časa in prevzetost z mitološkim. Oboje se na posebno zanimiv način preplete v njegovih spomenikih, posvečenih NOB, ki so zanj pomenili poklon zgodovinskemu dogajanju, v katerem je bil tudi sam aktivno udeležen kot borec, obenem pa so bili del vizualnega definiranja neke nove mitologije. Batič se je zelo močno zavedal pomena monumentalne spomeniške plastike za ustvarjanje družbenih vezi, bil pa je tudi eden prvih v Jugoslaviji, ki so oblikovanje spomenikov NOB povezali z elementi modernistične estetike. Njegov opus je zelo globoko povezan z družbenim dogajanjem celotne druge polovice dvajsetega stoletja – celo v tistih delih, ki se zdijo na prvi pogled od tega dogajanja najbolj odmaknjeni.

S ciklom šestih strokovnih predavanj o Stojanu Batiču osvetljujemo različne vidike njegovega življenja in ustvarjalnega opusa.

Stojan Batič je s svojim umetniškim ustvarjanjem močno zaznamoval slovensko povojno kiparstvo. Deloval je tudi v Švicariji, in sicer med letoma 1954–1959. V poklon Batiču je v stavbi urejen spominski atelje, v katerem so kiparjevi predmeti zaživeli v povsem novi luči. Odprt je ne samo za ogled, ampak tudi za uporabo, in opremljen z avtorjevimi plastikami in delovnimi pripomočki iz njegove zapuščine.

Vstopnina: 2 EUR

 

Cankarjev dom, predavalnica M3-4 ob 18:00: Kako do enakopravnosti in pravičnosti v Palestini

Predavanje prof. Richarda Falka bo vodila novinarka Kristina Božič.

Richard Falk je častni profesor mednarodnega prava na Univerzi Princeton. Od 2008 do 2014 je bil posebni poročevalec OZN za človekove pravice na Zasedenih palestinskih ozemljih. Leta 2017 je bil so-avtor OZN poročila z naslovom "Izraelska politika do palestinskega naroda in vprašanje apartheida". Profesor Falk je avtor številnih publikacij. Od leta 2008 je Richard Falk redno nominiran za Nobelovo nagrado za mir.

Dogodek, ki ga organizira Gibanje za pravice Palestincev, bo potekal v okviru Tedna izraelskega apartheida. Gre za projekt v okviru katerega se od leta 2005 odvija sklop dogodkov v mestih in na univerzah po vsem svetu. Namenjen je ozaveščanju javnosti o sistemu apartheida, ki ga Izrael izvaja na Zasedenih palestinskih ozemljih. Teden izraelskega apartheida želi poleg tega tudi spodbuditi odpravljanje vseh vrst rasizma, antisemitizma, islamofobije ter rasnega ločevanja v družbi.

Dogodek bo potekal v angleškem jeziku.

Vstop prost.

 

Kino Šiška, Kamera ob 19:00: Suzana Brborović: CENTRALIZACIJA, cikel samostojnih razstav

Akademska slikarka Suzana Brborović se predstavlja s projektom, v katerem plasti načrte idealnih mest. Njena dela temeljijo na urbanih krajinah in arhitekturnih utopijah. Nizanje načrtov zgradb, s katerimi se srečuje v bližnji okolici ali na daljših potovanjih, ne privede zgolj do prekrivanja linij, ampak tudi do prepleta ideologij, ki stojijo za stavbami. Posledična zmešnjava linij in načrtov pri tem onemogoča njihovo jasno branje, hkrati pa jih postavlja v novo perspektivo.

Umetnica je projekt Centralizacija začela s preprosto skico Dürerjevega idealnega mesta. Kmalu je zasledila podobnosti koncepta idealnega mesta z modernističnimi in socialističnimi stanovanjskimi zgradbami 20. stoletja. Idealno mesto je zamisel, h kateri se misleci vedno znova vračajo, začenši s Platonovo Republiko, ki poseže v idejo idealne družbe. Skozi zgodovino sledijo mnogi neuresničeni načrti, kot sta na primer Filaretejev načrt Sforzinde ali Le Corbusierjev projekt Ville Radieuse. Dobro znano je tudi realizirano italijansko mestece Palmanova. Večno je vračanje k popolni obliki in urejenosti, saj lahko tudi v 20. stoletju zasledimo mnogo projektov stanovanjske gradnje, ki prebivalcem nudijo vsa potrebna poslopja za delo, preživljanje prostega časa ter na sploh udobno bivanje.

Tovrstni načrti stanovanjskih blokov ali idealnih mest so umetnici vizualno in vsebinsko blizu, pri čemer izpostavlja, da je arhitektura, s katero se srečujemo, bolj povedna, kot se zdi na prvi pogled. Delujoč v Leipzigu se je srečala s tipom gradnje Plattenbau, med potovanjem po Rusiji pa z brutalističnim stanovanjskim kompleksom Bublik v Moskvi. Gradnja je bila nekoč namenjena družinskemu udobnemu bivanju, danes pa je priča visoki stopnji kriminala, propadanju in tistim, ki so primorani živeti na samem socialnem robu. S plastenjem realiziranih in nerealiziranih načrtov, umetnica ustvarja utopične in vizualno vzburljive slike, ki lahko na določeni točki ponudijo novo perspektivo ter estetsko doživetje.

Suzana Brborović (1988) je akademska slikarka, ki je študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani zaključila leta 2013 z diplomsko nalogo Odsev zamika (Urbana krajina kot konstrukt med slikarstvom in družbeno-socialnim kontekstom). Leta 2011 je prejela prvo nagrado Essl Art Award v Sloveniji. Med drugim je za svoje delo in dosežke leta 2010 prejela akademsko nagrado za posebne umetniške dosežke ter leta 2012 akademsko Prešernovo nagrado. Od leta 2014 do 2016 je študirala slikarstvo na mojstrskem podiplomskem programu (Meisterschüler) na Akademiji za vizualno umetnost v Leipzigu. Njena dela so vključena v zbirko Essl (Dunaj), zbirko Bayer Kultur (Düsseldorf), zbirko Mestne galerije Nova Gorica in zbirko Galerije Božidarja Jakca. Za seboj ima številne samostojne razstave tako doma kot v tujini, deluje pa med Leipzigom in Ljubljano.

Cikel samostojnih razstav je niz razstavnih projektov v zgornjem preddverju Kina Šiška, ki ga vsako leto pripravlja kurator ali kuratorka mlajše generacije.

Kuratorka: Tia Čiček.

vstop prost

 

Bežeče prireditve:

 

Trubarjeva hiša literature ob 19:30: Filmski večeri DŠPK: Misterij na platnu (filmska projekcija)

Društvo študentov primerjalne književnosti vabi na peti filmski večer cikla Filmoslavija, kjer vas bomo pričakali s presenečenjem. Tokrat bomo gledali krajše filmske utrinke, ki so jih ustvarjali mlajši avtorji iz različnih okolij. Predstavljene tematike bodo raznolike, nenavadne in zabavne.

 

Kinoteka:

18:00 Večer SFA: Slovenski filmski arhiv 50 let

Kratki 1968

Nova maša, Dušan Povh, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.37, čb, 10'
Plamen v dvonožcu, Mako Sajko, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.37, čb, 11'
S'm z Ribn'ce Urban, Metod in Milka Badjura, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.37, čb, 11'
Cinema verite, ojko Duletič, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.37, čb, 10'
Piknik v nedeljo, Karpo Ačimović Godina, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.66, čb, 12'
Fatamorgana, Črt Škodlar, Slovenija (Jugoslavija), 1968, 35mm, 1.37, barvni, 7'
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

20:00 Večer SFA: Slovenski filmski arhiv 50 let/Obletnica filma

Brezno, Igor Šmid, Slovenija, 1998, 35mm, 1.66, barvni, 107' 

V neko slovensko vas se z avtobusom pripelje Štefan (Bojan Emeršič), ki mu je prijatelj priskrbel sezonsko delo na zadružni žagi. Hkrati s Štefanom se vrne domov v duhovnika oblečen Jože (Peter Boštjančič), ki postopa okoli in blebeta svetopisemske izreke o grehu. Njegova vrnitev najbolj vznemiri Marto (Barbara Jakopič), starejšo sestro spolno neizkušene Anice (Darja Reichman). Anica se Štefanu kmalu vda; sledi zdrs v brezno slovenske ruralne psihopatologije.
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

 

Kinodvor:

17:00 Dobri časi (Good Time), Benny Safdie, Josh Safdie / ZDA / 2017 / 101'

Film, posnet v tradiciji urbanih trilerjev Sidneyja Lumeta, Martina Scorseseja in Williama Friedkina, spremlja Constantina “Connieja” Nikasa, ki se po spodletelem bančnem ropu poda na divjo odisejado po kriminalnem podzemlju New Yorka, da bi mlajšega brata rešil iz zapora.

19:00 Žarek v srcu (Un beau soleil intérieur), Claire Denis / Francija / 2017 / 95'

Čuten, duhovit in pretanjen film francoske režiserke Claire Denis, navdahnjen s knjigo Fragmenti ljubezenskega diskurza Rolanda Barthesa, nas popelje skozi prizore iz življenja ženske, ki neutrudno išče ljubezen … končno pravo ljubezen.

21:00 Sicilijanski duhovi (Sicilian Ghost Story), Fabio Grassadonia, Antonio Piazza / Italija, Francija, Švica / 2017 / 132'

Naj te film odpelje v temačne sicilijanske sanje!

Mala dvorana ob 18:00 in 20:00: Zadnji ledeni lovci, Jure Breceljnik, Rožle Bregar / Slovenija / 2017 / 72'

Celovečerni dokumentarni film pripoveduje zgodbo o kulturi inuitskih lovcev vzhodne Grenlandije, ki ji danes, po skoraj 4000 letih obstoja v neusmiljenem naravnem okolju, grozi izginotje.

 

Komuna:

18:15 Trije plakati pred mestom (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri), Martin McDonagh / Velika Britanija / ZDA / 2017 / 115'

20:30 Rdeči vrabec (Red Sparrow), Francis Lawrence, vohunski triler, ZDA, 139'

 

 

 

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness