"Vidim 50 odtenkov sive..."

Oddaja
7. 11. 2017 - 16.30

Drugačne umetnosti:

 

Menza pri koritu ob 18:00: Alternativna tržnica, samoorganizirane distribucije in veganska večerja v Menzi pri koritu ----> Zadruga Urbana nadaljuje s tržnicami tudi preko zime in eksperimentira z novimi skupnostnimi dogodki na Metelkovi! Poleg tega bo tokrat iz A-infoshopa v Menzo pri koritu prestavljena tudi klasična veganska večerja ob 19h.

 

Jalla Jalla ob 21:00: Torkpedo-> Murder on the Orient Express (1974)

 

Tovarna ROG: ZORF + VORF

Tovarna Rog + Modri kot ob 19:00: Stopnišče spominov & performativni žur

Tovarna Rog ob 18:00: Zemlja + Open Studio Exhibition, likovna razstava

In contact with Very Ordinary Revolution Festival
and in celebration of the Centennial of the Russian Revolution
we would like to invite you to three nights of open studio exhibition
at Atelje 10 (ROG, 3rd Floor, extreme left)
The program includes the displaying of the ZEMLJA series of devices from Francisco Tomsich (franciscotomsich.tumblr.com)
the photo exhibition Dva Jasa from Henrike von Dewitz (rikemarie.wordpress.com)
and works from Atelje 10 artists (ateljedeset.tumblr.com)

Brez vstopnine

 

Muzične umetnosti:

 

Kino Šiška, Katedrala ob 20:00: Jerusalem In My Heart + balans

Po nepozabnem psihedeličnem potovanju, na katerega so nas maja odpeljali Kanadčani Suuns, nam bosta novembra avdiovizualno poslastico pripravila njihova kolega in sodelavca Jerusalem In My Heart! Dvojec tradicionalno arabsko glasbo in sodobne elektronsk

Radwan Ghazi Moumneh in Charles-André Coderre sta se nam kot Jerusalem In My Heart prvič predstavila v okviru festivala Sonica leta 2015, ko sta zbrane v bunkerju v Argentinskem parku navdušila z intimnim dogodkom, "na katerem so se poklopili vsi aspekti", kot ga je opisal Radio Študent. Takrat sta nam predstavila še vedno aktualno drugo samostojno ploščo If He Dies, If If If If If If, izdano pri založbi Constellation (Godspeed! You Black Emperor, Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra, Tindersticks, Ought, Colin Stetson, Carla Bozulich, Do Make Say Think …) – ploščo, ki po mnenju revije Clash "komunicira onkraj kulturnih in časovnih meja" in si zasluži visoko oceno 8/10.
Nasploh je za Moumnehovo glasbeno ustvarjanje značilno črpanje iz oziroma mešanje vplivov iz obeh njegovih domov, Montreala ter Beiruta, kar njegove avantgardne, post-rockovske, na trenutke celo droneovske skladbe navdaja z orientalsko vitalnostjo. Poleg že omenjenega albuma diskografija Jerusalem In My Heart obsega še prav tako odlično sprejet prvenec Mo7it Al-Mo7it ter skupno ploščo s Suunsi, izdano pri založbi Secretly Canadian in preprosto poimenovano Suuns and Jerusalem In My Heart, ki združuje najboljše vidike obeh zasedb.
Edinstveno zvočno izkušnjo na odru z vizualijami na 16-milimetrskem filmskem traku dopolnjuje Coderre, dvojec pa se bo v Šiški oglasil tik preden se kot eden od programskih kuratorjev letošnje izdaje odpravi na znameniti nizozemski festival Le Guess Who?. Strastno, intenzivno in izvirno podajanje arabske glasbe v sodobnem kontekstu je tako zagotovo doživetje, ki ga ne gre zamuditi.
Dvojec balans se je javnosti prvič predstavil leta 2014, po dveh digitalnih albumih, dokumentih njegovega jammerskega ustvarjanja, pa je v začetku 2017 izdal še prvo fizično ploščo bunkerpop"dodelan in osmišljen izdelek, s katerim balans suvereno predstavi svoj nenavadni in prikupni izraz" (Mladina). Z lo-fi improvizacijskega izhodišča se dvojec s kitaro, vokalom, basom in sinti podaja na psihedelične avanture z retro pridihom, njun nastop pa bo spremljal eksperimentalen družbenokritičen film italijanskega sodobnega umetnika Alessandra Di Giampietra.

Na dan 10 €

 

Orto Bar ob 21:00: Gorgoroth (Nor), Gehenna (Nor), Amken (Gre)

Gorgoroth (Nor), Gehenna (Nor), Amken (Gre)
Gorgoroth so eden najbolj znanih in brezkompromisnih norveških black metal bendov. Že od samega začetka predstavljajo čisto utelešenje Zla in se ne klanjajo nikomur. Njihova vizija je temna, njihov zvok surov, njihova glasba ''true Norwegian black metal''. So avtorji nesmrtnih opusov, kot so Pentagram, Antichrist, Destroyer, Incipit Satan, Ad Majorem Sathanas Gloriam itd., pa tudi njihova aktualna plošča Instinctus Bestialis ni kar tako. So vsi štirje jezdeci Apokalipse v enem - smrt, lakota, vojna in bolezen. O tem pojejo, tako so videti in tako zvenijo. In v živo so fantastični - še posebej zdaj, ko je kitarist Infernus res utrdil zasedbo s pevcem Atterignerjem in bobnarjem Tomasom Asklundom, ki ga poznate iz kultnih Dark Funeral ter Dissection. V živo se pridružijo še kitarist od Taake, Aindiachai, ter basist Guh.Lu iz kultnih Impiety/Divine Codex.
Pred končnim uničenjem pa bodo vrata Pekla odprli prav tako norveških Gehenna, ustvarjalci albumov Seen Through the Veils of Darkness (The Second Spell) ter Malice (Our Third Spell), da kultnih Murder in Unravel ne omenjamo. So tema, smrt, vojna in prekletstvo. Poguba v vsej svoji slavi.

Vstopnina: 25 EUR na dan dogodka

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta – Daniel Ganz

eksperimentalna improvizacija
Daniel Ganz, kitara in vokal

Sledil bo Celični Etno jam.

Brez vstopnine

 

Vizualno-kulturne, gibajoče in pametne prireditve:

 

KOŽ ob 18:00: Pesmi štirih, stand-up / impro

Zbirka Pesmi štirih je s svojo človečnostjo in intimnostjo zastavila novo obdobje v slovenski poeziji. Štirje improvizatorji se bodo poklonili pesniškim mojstrom in spletli vrsto spontanih prizorov iz tem, ki jih odpira ta zbirka.

Nastopajo: Katja Brezovar, Rok Bohinc, Tomaž Lapajne Dekleva, Sara Šoukal in glasbenik Andraž Gartner.

Brez vstopnine

 

MGL (Veliki oder) ob 19:30: Sen kresne noči

Komedija

Z veseljem napovedujemo premiero predstave, ki smo jo zaradi bolezni v ansamblu iz lanske sezone premestili v letošnjo.
Pravljična komedija Sen kresne noči spada v zgodnje obdobje ustvarjanja Williama Shakespeara, v fazo "eksperimentalnih" in "romantičnih" komedij, kot sta tudi Dva gospoda iz Verone in Ljubezni trud zaman. Samo na videz preprosta, komično zasnovana ljubezenska drama omogoča najrazličnejše interpretacije, zato vsaka nova postavitev vzbuja velika pričakovanja. Na tehtnici so sanje in resničnost, burna čustva in hladni razum, nežna ljubezen in prvinski nagoni … Shakespeare se je pri pisanju te komedije v podrobnostih naslonil na vire, kot so Chaucerjeve Canterburyjske zgodbe, Ovidove Metamorfoze in nekatere srednjeveške romance. V igri v igri, ki jo uprizorijo rokodelci, si Shakespeare privošči nerodnosti, ki so nastajale pri okornih uprizoritvah različnih gledaliških skupin. Nekateri kritiki menijo, da se je v tej komediji zavestno ponorčeval tudi iz romantične, toda tragične ljubezni, kakršno opisuje v tragediji Romeo in Julija, po vsej verjetnosti napisani v istem obdobju. Ljubezen je nestanovitna – hitro zamegli razum, a prav tako hitro izpuhti, zato je priseganje večne zvestobe lahko močno dvomljiva reč.
Igra se dogaja v atenskem gozdu v času prvomajskih praznovanj ter tik pred poroko kneza Tezeja in Hipolite. V nasprotju s strogimi in urejenimi Atenami je gozd, po katerem tavajo štirje atenski zaljubljenci, v rokah pravljičnih bitij, ki uravnavajo dogajanje, kakor se jim zahoče. Sami živijo zelo razbrzdano, njihovi prepiri in medsebojna obračunavanja so siloviti in brezkompromisni. V tem divjem okolju in ob pomoči čarovnij se dogaja vse mogoče.
Ljubimcem iz Sna kresne noči se v spanju zgodi nekaj, na kar si pri belem dnevu ne bi upali niti pomisliti. Njihova erotika udari z vso silo na plan, junaki so nenadoma obsedeni od poželenja in strasti. Vendar ostajamo pri komediji – pomlad je tista, ki razvnema človekova čustva in jih žene v razposajenost. Sanje so bile resda moreče, a zmagata optimizem in vera v življenje. Človek je zmožen preseči togi racionalizem, ki ga v začetku zagovarjata Helenin oče Egej in knez Tezej, pa tudi svoje strasti in nagone, ki jih nad ljubimce in Titanijo spustita Oberon in Škrat.
Sen kresne noči dokazuje, kako pomemben sestavni del človekove osebnosti je svet domišljije.

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 19:30: Saburo Teshigawara, Rihoko Sato: Tristan in Izolda

Koreografija: Saburo Teshigawara
Plesalca: Rihoko Sato, Saburo Teshigawara
Glasba: Richard Wagner, Tristan in Izolda (odlomki)
Produkcija: Karas

Keltsko legendo o Tristanu in Izoldi so prvič zapisali v 12. st. V tragični zgodbi o uničujoči strasti med junakom in ženo njegovega fevdalnega gospoda je Richard Wagner prepoznal svoje ljubezensko razmerje z Mathildo Wesendonck in leta 1854 začel pisati operno različico zgodbe. Končana je bila leta 1859, prva izvedba pa je bila leta 1865 v Münchnu.

Predstava Tristan in Izolda Sabura Teshigaware in Rihoko Sato je zasnovana na posameznih delih Wagnerjevega epohalnega dela, zaokroženih v izvirno glasbeno in plesno celoto. Temelj glasbene strukture je repeticija, izhaja pa iz prepričanja o usodnosti, neskončni prepletenosti in tragičnosti neizpolnjene (popolne) ljubezni. Tako kot v drugih njegovih projektih gre tudi tokrat za poetično popotovanje, preplet različnih izraznih sredstev, za navidezno odsotnost zgodbe, za prednost čutnega pred razumnim.

Saburo Teshigawara (1953) je umetniško pot začel leta 1981, po opravljenem študiju upodabljajočih umetnosti in klasičnega baleta. Leta 1985 je skupaj s Kei Miyata ustanovil skupino Karas, ki še danes deluje na ustvarjalnih področjih od plesa, filma, razstav, opere in umetniških instalacij do video umetnosti. Teshigawarovo delo sodi v isto kreativno polje kot ustvarjanje Kazua Ohna, skupine Sankai Juku in Kei Takei, ki vsi težijo k prevladi simbola nad zgodbo, k prepletu naravnih elementov in visokotehnoloških odrskih rešitev.

Vstopnina: 15, 19, 21, 25, 13* €

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Hlapci

"Ne oblast,
ampak čast!"

Hlapci so eno tistih kanonskih besedil, ki nenehno izzivajo, zastavljajo temeljna vprašanja in zahtevajo poglobljen razmislek. Cankar jih je pisal leta 1909, jih zasnoval kot politično satiro, a se je ta v tretjem dejanju sprevrgla v "tragiko", kot je to sam označil. Čeprav ne gre za tragedijo po klasičnih merilih, pa je boleča usoda junaka učitelja Jermana, pokončnega in moralnega intelektualca, ki se mora umakniti političnemu pragmatizmu, koristoljubnemu sprenevedanju, zlorabam in manipulacijam, postavila model delovanja političnih mehanizmov, ki se v pri nas v 110 letih od nastanka igre ni bistveno spremenil.
Hlapci so izšli leta 1910, v hipu povzročili škandal in ogorčene odmeve, cenzura je prepovedala uprizoritev na odru. Uprizorjeni so bili šele po Cankarjevi smrti, leta 1919, najprej v Trstu, potem pa še v Zagrebu in 11. decembra v Ljubljani, na odru današnje Drame.
Vse do danes je ta drama s pomenljivim naslovom paradigmatično besedilo, s katerim označujemo politične razmere in odnos do oblasti. V številnih interpretacijah in še številnejših citatih so posamezni deli besedila pridobili širok spekter pomenov, vse od neprizanesljive kritike narodovega značaja pa do buditeljskih, narodotvornih gesel. Posamezni dramski liki so postali sinonim za prepričanje, držo in etos ali za odsotnost in nekonsistentnost vsega tega. Cankarjeva kritična diagnoza naroda še zmeraj provocira in vsakokratna uprizoritev je tudi svojevrsten odgovor nanjo.

GENI: Blagor se meni, ki opravljam ta sveti posel le zategadelj, ker bi se mi drugače zehalo na svetu. Ali se spominjaš, kako smo pisale nalogo o svetosti in vzvišenosti učiteljskega poklica? Jaz sem bila pohvaljena, ker sem najbolj lagala … ne besede o hribih in hribovcih, ne o zakrpanih bluzah, ne o pošvedranih petah, ne o krompirju v oblicah, ne o dolgih jezikih, ne o zarobljenem nadzorniku … o, koristna je bila tista naloga, zdaj se je izkazal njen namen: kdor se ni zgodaj naučil lagati, se bo dolagal s težavo do definitivnega lažnivca

 

10KA klub smeha, Mala ulica 5 od 20:30: Večer Novega v Novi 10ki #5, stand up

Vstopnina: 3EUR

 

TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi od 17:00 do 19:00: Pazi, sveža grafika!

Tematska razstava

Ustvarjanje v TAM-TAMovi Ulični galeriji na Vegovi se nadaljuje. V ciklu Pazi, sveža grafika! (Watch out! Wet print!) se pod kuratorstvom MGLC Ljubljana predstavlja Pri Zlatem stegnu (Nataša in Katja Skušek).

Samorogi pridejo in samorogi gredo

Pri Zlatem stegnu se igrajo z okusom. Pravzaprav se igrajo z okusom za hrano in okusom za umetnost. Ko zagledamo obraz, pomočen v slastno kremasto torto, se najprej nasmehnemo, potem postanemo razdraženi in ogorčeni, a ko ugotovimo, da sta na plakatih pravljični figuri samoroga, postanemo prizanesljivi, saj vsi vemo, da so samorogi zdaj modni. Ponekod na svetu je pomanjkanje hrane kruta realnost, spet drugje je ta postala trend. Vendar tudi lično oblikovana in premišljeno servirana je lahko kljub baročnemu poimenovanju še vedno brez okusa. Podobno kot umetniška dela, a ko postanejo modna, to ni več pomembno. Kuharski mojstri pravijo, da hrano okušamo tudi z očmi, in če imate sposobnost za presojanje, kaj je lepo, skladno in primerno, lahko z zanesljivim okusom ugotovite, da so pred vami dva okusna portreta in biskvit, ki so primerno poslajeni z dobršno mero humorja, samoironije in kritike sodobnega potrošništva in kulinarike.

Pri Zlatem stegnu je umetniški projekt Nataše in Katje Skušek (do leta 2012 je sodeloval tudi Mladen Stropnik), ki se kontinuirano odvija od leta 2004 v različnih pojavnih oblikah od prostorskih instalacij do videodel, objektov, fotokolažev, grafik, risb in performansov. Humorno in lahkotno postavlja v ospredje vprašanja, povezana s pripravo hrane in prehranjevanjem kot osnovno človeško potrebo. Na začetku so se Pri Zlatem stegnu posvečali predvsem pripravi hrane, postrežbi, uživanju hrane in raznim običajem in ritualom, povezanim s hrano, to pa so v zadnjih umetniških akcijah nadgradili z raziskovanjem telesnega in duševnega ugodja, povezanega s hrano in prehranjevanjem.

Brez vstopnine

 

Galerija Fotografija od 18:00: Vodstvo in pogovor po razstavi Von Dieser Welt z avtorjem Borisom Gaberščikom.

Brez vstopnine

 

Hipnocenter Grilc ob 18:00: Odvajanje od kajenja s hipnozo

Če berete ta tekst, morda že iščete način, kako prenehati kaditi.

Odvajanje od kajenja s pomočjo hipnoze izvajamo v manjših skupinah. Postopek poteka cca. 2 uri.

Terapijo vodi izkušen hipnoterapevt Božidar Grilc, ki bo s pomočjo hipnoze povečal vašo željo (želja mora biti vaša, ne pa od vašega partnerja ali koga drugega) po prenehanju kajenja in vam pomagal, da prenehate kaditi zdaj.

Prijavite se na delavnico in s pomočjo hipnoze odstranite cigarete iz vašega življenja.

Vstopnina: 60EUR

 

Trubarjeva hiša literature ob 19:00: Literatura živi – mlade avtorice & avtorji iz Avstrije: Otto Leopold Tremetzberger (literarni dogodek)

Z avtorjem bo spregovoril Johann Georg Lughofer.

 

Bežeče prireditve:

 

Kinoteka:

18:00 Kultivator: Beograjski fantom (Beogradski fantom), Jovan B. Todorović, Srbija/Madžarska/Bolgarija, 2009, 35mm, 1.85, barvni/čb, 82', sp

Beograd, 1979. Medtem ko je Tito na državniškem obisku na Kubi, osvoji srce in pozornost beograjske javnosti fantomski mestni dirkač. Vsako noč neznani voznik ukradenega belega porscheja divja po mestnih ulicah, navdušuje mimoidoče s spektakularnimi manevri in izziva razjarjeno mestno policijo, ki mu nikakor ne more prekrižati poti. Več kot 10.000 ljudi se zbere na ulicah, da bi navijali za svojega junaka. Policija je pahnjena v igro, v kateri postavlja pravila nepredvidljivi upornik za volanom. Fantoma vidi kot politično grožnjo. Kar se je začelo kot nedolžna igra, postane politični škandal in preraste v mit, ki nikoli ne utone v pozabo. Filmska upodobitev ene največjih urbanih legend Beograda. Mešanica arhivskih posnetkov, zabavnih intervjujev in igranih akcijskih prizorov policijskega lova na fantomskega dirkača v belem porscheju.

20:00 Podelitev priznanja revije za film in televizijo Ekran

Ivan Grozni – 2. del, Sergej M. Eisenstein, SZ, 1958, 35mm, 1.37, čb/barvni, 82, sp 

Drugi del je nadaljevanje sage o Ivanu Groznem, ki se bori za prevlado nad Bojarji. Stalin je film zaradi kontroverznega prikaza Ivanove tajne policije prepovedal; predvajan je bil šele leta 1958.
Podelitvi priznanja sveta revije Ekran bo sledila projekcija filma po izboru Toneta Račkija, dobitnika priznanja za življenjsko delo.
V sodelovanju s Slovenskim filmskim arhivom pri Arhivu RS.
Vstop prost.

 

Kinodvor:

17:00 Kinobalon / Premiera: KOYAA in nagajivi predmeti, Kolja Saksida, Slovenija, 2017, DCP, 32', 3+, brez dialogov

Serija sedmih animiranih filmov KOYAA in dokumentarni film Živjo, Koyaa!

18:00 Mladi Karl Marx (Le jeune Karl Marx), Raoul Peck, Francija / Nemčija / Belgija, 2017, DCP, 118'

Raoul Peck (Nisem tvoj zamorec) pripoveduje zgodbo treh mladih intelektualcev, ki se odločijo spremeniti svet: Karla Marxa, Jenny Marx in Friedricha Engelsa.

20:30 Ocean Cantos, Andrej Zdravič, Slovenija, 2017, HD, 82'

Sledi pogovor z Andrejem Zdravičem. Za člane Kluba Kinodvor vstop prost.

Ocean Cantos med drugim vključuje filme: Sea Manes (Morske grive), Ripples, Sand’s Journey (Popotovanje peska) in Horizons (Horizonti).

 

Komuna:

17:00 Viktorija in Abdul (Victoria and Abdul), Stephen Frears, biografska drama, Velika Britanija, ZDA, 112'

19:00 Prebujanja, Peter Bratuša, drama, Slovenija, 85'

20:45 Žaga 8 (Jigsaw), Michael Spierig, Peter Spierig, grozljivka, ZDA, Kanada, 92'

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.