10. 7. 2021 – 20.00

Momljajoče traparije SoundClouda

Audio file

Aye, yuh, phew phew, uh-huh, gang, yeah, yah, skrrt, brr, bang bang, what, esketit...

Momljači, zajebanti, žalostni dečki, ulični modeli, emoti in vsa ostala pisana druščina. Retrospektiva scene SoundCloud rapa, ki je zaznamovala prejšnje desetletje hip-hop glasbe.

Seznam predvajanja:

1.
Lil B - Die For Based

2. Lil B - I Love You

3. Yung Lean - Hurt

4. Bladee & Ecco2k - Bleach

5. Yung Lean ft. Bladee - Hennessy & Sailor Moon

6. Lil Peep - Star Shopping

7. Lil Peep ft. Wicca Phase Springs Eternal & Doves - Avoid

8. Lil Peep & Lil Tracy - White Wine

9. Juice WRLD - Lucid Dreams

10. 6 Dogs - Flossing

11. Black Kray - 30 Round Clip

12. Kane Grocerys - Who Dat

13. Pouya ft. Shakewell - Scrubs

14. Fat Nick & Shakewell - Pemex

15. Night Lovell - Jamie’s Sin

16. Kodak Black - No Flockin

17. Kodak Black - Like Dat

18. 21 Savage - Red Opps

19. Lil Yachty - Ice Water

20. Lil Yachty - 1 Night

21. Famous Dex - Drip From My Walk

22. Lil Uzi Vert - UZI

23. Playboi Carti – Magnolia

24. Higher Brothers & Keith Ape - WeChat

25. Lil Pump x Smokepurpp - Ignorant

26. Lil Pump - Elementary

27. Lil Pump & Smokepurpp - Broke My Wrist

28. Ski Mask & Lil Pump - Where’s The Blow

29. Ski Mask The Slump God - Catch Me Outside

30. XXXtentacion & Ski Mask The Slump God - RIP Roach

31. XXXtentacion - Look At Me

Komadi v podlagah:

1.
Lil Pump - Gucci Gang

2. Spooky Black - Without U

3. Ghostemane - Smog (City Of Angels)

4. 21 Savage - No Heart

5. Lil Tracy - Like A Farmer

6. XXL Freshman Cypher 2016

Začetki trap glasbe na memfiški rap sceni devetdesetih let:

Volume 1

Volume 2

Pozdravljeni v oddaji DJ Grafiti na Radiu Študent, v kateri bomo nocoj napravili retrospektivo izvajalcev SoundCloud rap scene, ki je zaznamovala prejšnje desetletje hiphop glasbe. V oddaji se bomo dotaknili najpomembnejših in najvplivnejših izvajalcev trapa, ki so internetno platformo SoundCloud uporabljali kot glavno mesto za brezplačno deljenje svoje glasbe in za neodvisno grajenje svoje kariere zunaj okvirov birokratskih tirnic glasbene industrije. Izpustili bomo ogromno ustvarjalcev mlajše, manj pomembne generacije, ki se je novemu valu priključila šele po njegovi komercializaciji, pa tudi nekaj ključnih posameznikov SoundCloud rapa, kot so Spaceghostpurrp, BonesXavier Wulf, Chris Travis, Denzel Curry, Suicideboys in drugi, saj smo jih v DJ Grafitih že obravnavali v oddaji o phonku in kolektivu TeamSESH.

Audio file
8. 5. 2021 – 20.00
Phonk – najglasnejši potomec Memfis rapa

Razširitev internetne dostopnosti konec 90. let prejšnjega stoletja in na začetku 21. stoletja je poslovneže, oglaševalce in trgovce pognala v burno dirko za zavojevanje novega divjega kiberprostora. Spremljajoče fantazme o demokratičnem medmrežju, po katerem bi se informacije in ostale digitalne vsebine svobodno pretakale, pa je s pomočjo tehnoloških gigantov, kot so Apple, Microsoft, in Google kaj kmalu zatrla peščica velikanskih medijskih založb. Na področju glasbe in z njo povezanih storitev so te korporacije ustvarile standardizirane plejliste, namenjene množični potrošnji, s komadi profesionalnih producentov, ki jih je v nekaterih primerih mogoče pretočiti zastonj, pogosteje pa so obdani z obzidjem mesečne naročnine ali pa jih kvarijo raznorazne vsiljive oglaševalske vsebine. 

Na prelomu tisočletja so se korporativizmu na področju deljenja digitalnih vsebin zoperstavile peer to peer pretočne platforme, kot so Napster, eDonkey2000 in LimeWire. Čeprav so jim tehnološki in medijski giganti prisolili poslednjo pravno zaušnico, so njihovo tradicijo demokratičnega in decentraliziranega deljenja glasbenih vsebin nadaljevale platforme, nastale ob koncu prejšnjega desetletja, kot so MySpace, Bandcamp, in za današnjo oddajo najpomembnejši – SoundCloud. Skozi leta je SoundCloud postal platforma številka ena za deljenje materiala amaterskih ali polprofesionalnih izvajalcev, ki so mimo posrednikov v obliki zbirokratiziranih velikih založb nalogo samopromoviranja končno začeli opravljati sami. Razloge za privlačnost SoundClouda lahko iščemo v njegovi relativno lahki dostopnosti; izvajalec mora za nalaganje večje količine svojih kreacij sicer začeti plačevati mesečno naročnino, a platforma omogoča neznanemu in neuveljavljenemu najstniku, da tako kot kak glasbeni velikan ranga Kanye West svoje produkcije zastonj predstavi publiki širom sveta.   

Eden izmed najbolj izstopajočih in najvplivnejših rap izvajalcev nove generacije, ki je do prepoznavnosti prilezel na tak nekonvencionalni način, večinoma zunaj birokratske glasbene industrije, je gotovo Lil B. Brandon McCartney, alias Lil B, alias The BasedGod, je ob Soulja Boyu, s katerim je sodeloval – kratek čas tudi v okviru njegove založbe – eden izmed paragonov internetne rap generacije. Nešteto komadov in mikstejpov, ki lahko v dolžino trajajo tudi sedem ur, je na razne internetne platforme, takrat predvsem MySpace, začel nalagati okoli leta 2009, svoje glasbeno ustvarjanje pa je pospremil z ekscentričnim postopanjem tako v resničnem kot v digitalnem svetu. Provokativnost in čudaškost, ki sta na nek način nadaljevanje rušenja starošolske raperske zategnjenosti in resnosti, delno nakazanega že pri Lil Waynu, je Lil B pripeljal do še nikoli videnih ekstremov, s tem pa začrtal smernice kasnejšim internetnim raperjem, ki so po zrušitvi MySpacea dom našli na SoundCloudu. Prav na slednjem je s svojim »boli me kurac« odnosom prispeval k že sicer samodržnemu značaju te platforme in vplival na nadaljnje kaljenje izvajalcev v podobni smeri.

Lil B-ju pa ne gre pripisati zgolj novega, inovativnega načina delovanja in promoviranja, temveč tudi novosti v glasbi in besedih. Lil B-jevo sodelovanje s producentom Clams Casinom namreč štejemo za enega od začetkov cloud rapa, njegova besedila, polna absurda, satire in zajebancije, pa so hiphop sceno še dodatno osvobodila starokopitne potrebe po globoki sporočilnosti, zahtevnih rimah in zapletenih besednih igrah. Slišali bomo dva njegova komada. Prvi, Die For Based, predstavlja absurdno rapersko hvalisanje, v drugem, naslovljenem I Love You, pa Lil B ob nežnejši produkciji predstavi svojo čustveno plat, kar je bilo v svetu rap glasbe pravzaprav dolgo časa zasmehovana redkost. 

1. Lil B - Die For Based

2. Lil B - I Love You 

Pozdravljeni spet v DJ Grafitih, v katerih spoznavamo internetno sceno hiphopa, natančneje trap glasbe prejšnjega desetletja, ki se je je prijel pogosto slabšalno zaznamovan naziv SoundCloud rap. 

V eni od preteklih oddaj DJ Grafitih smo govorili o phonku, žanru, ki je ravno tako del SoundCloud rap scene. Gre za najčistejšega potomca memfiškega rapa, v katerem so nastali prvi vzorci trap glasbe. Takrat smo omenili pomembnost kolektivov in kot najpomembnejšo za phonk izpostavili skupino Raider Klan, tokrat pa bomo nekaj pozornosti namenili še preostalim zasedbam, ki so bile bistvenega pomena za oblikovanje SoundCloud rapa. 

V naslednjem delu bomo izpostavili dva kolektiva, ki sta ključno vlogo odigrala predvsem pri nastanku platí SoundCloud rap scene, v širši javnosti dojete kot bolj čustveno, intimno ali depresivno, zato jo pogosto označujemo tudi kot emo trap. Kljub bolj osebnim, ranljivim tendencam, ki prevladujejo tako na besedilnem nivoju kot na ravni melanholičnih in zasanjanih produkcij, pa tudi v emo sferi gotičarskih in žalostnih dečkov ni manjkalo niti zajebancije in satire niti klasičnega raperskega egotripa in pljuvanja. 

Audio file
14. 4. 2018 – 20.00
Underground hip-hop kolektiv

Ob najpomembnejših kolektivih, TeamSESH in Raider Klan, ki ju štejemo med pionirje SoundCloud rapa in ki smo ju v preteklosti na Radiu Študent že obravnavali v terminu oddaje DJ Grafiti, je ena izmed najvplivnejših skupin gotovo še naveza švedskih skupinic Sad Boys in Drain Gang. Švedski mulci Yung Lean, Bladee, Ecco2k in Thaiboy Digital so s producenti, kot so WhitearmorYung Sherman in Yung Gud, že v zgodnjih letih prejšnjega desetletja ustvarili popolnoma svež zvok in estetiko cloud rapa, ki se je ponašal s fragmentiranimi, humornimi, a pogosto tudi introspektivnimi besedili ter zračnato produkcijo. Vizualno sta ga zaznamovali mešanica podob zabavnih medijskih vsebin iz 90-ih in z začetka 21. stoletja ter aktualna internetna umetniška in meme kultura, denimo vaporwave. Sad Boys in Drain Gang v sferi internetne glasbe še danes ohranjajo močno prezenco, kar je rezultat njihovega dozorevanja, ustvarjanja in iskanja ali uporabe novih stilov, kot je hyperpop, v katerega lahko pogosto uvrstimo nove plate Drain Ganga. 

Drug pomemben kolektiv na tako imenovani emo trap sceni je Gothboiclique, v katerem je deloval tudi pokojni Lil Peep. Gre za zasedbo, ki jo je sestavljalo več MC-jev in rednih producentov, denimo že omenjeni Lil Peep, Wicca Phase Springs Eternal, ki je včasih deloval kot vokalist emo rock zasedbe Tigers Jaw, Lil Tracy, ki je sin MC-ja dua Shabazz Palaces, Cold Hart, Horsehead, Yunggoth in mnogi drugi. Kolektiv ni ustvarjal le trap glasbe, temveč je včasih z eno nogo zabredel tudi v indie, coldwave ali seveda emo vodovje, tako v akustični kot v emo pop punk obliki. 

Emo trap scena je širši javnosti žal postala znana predvsem po prehitrih slovesih svojih mladih predstavnikov. V naslednjem glasbenem bloku bomo slišali kar tri izvajalce, ob Lil Peepu še Juice WRLD-a in 6 Dogsa, ki so življenje izgubili pri rosnih 21-ih letih. Pri vseh je bila smrt povezana z nesrečnim predoziranjem ali načrtnim samomorom. 

Poveličevanje uporabe prepovedanih drog in alkohola ali pa depresivno-hedonističnega življenja na splošno v rapu sicer ni nič novega, a so ga predstavniki emo trapa popeljali na novo raven. Če je bilo nekoč v modi muzicirati o kopičenju bogastva s prodajanjem drog na debelo, so pocestniki mlajše generacije rapali in fantazirali samo še o njihovi zlorabi. Emo trap vročica je pravzaprav dobila toliko oboževalcev, da je – predvsem v ZDA – naraslo število primerov predoziranja z opiati in Xanaxom, dvema najbolj opevanima drogama tega žanra. Celo kriminalistični čuvaji DEA so bili v neki študiji primorani zaključiti, da je za kvarjenje bojda idiličnega duha ameriške mladine kriv prav emo trap. 

Problem takšnih vrst moralizmov je površen vpogled v novo vrsto pretežno eklektičnih mladinskih subkultur. SoundCloud »mamilaši« niso pritegnili pozornosti zgolj zaradi v ušesa bodečega, zadrogiranega jamranja o nedolžnosti džankijevskega življenja, ampak tudi zato, ker so postali glasniki depresivne, čedalje bolj zafrustrirane in odtujene mlade generacije. Tako kot nam je nekoč Biggie z zgodbami o tveganjih getovskega hustlerja razodeval živeto izkustvo domačega ameriškega kolonializma, tako nam danes žalostni dečki in deklice posredno razkrivajo strukturna protislovja krhajočega se kapitalističnega sistema, ki se skuša v zadnjih vzdihljajih braniti s štamfanjem farmacevtskih produktov na ulice in omamljanjem svojih potencialnih grobarjev. 

Sledi torej glasbeni blok cloud rap uspešnic švedskih žalostnih dečkov in odtočne tolpe, nato venček emocionalnih gotičarskih fantov, za konec pa še komercialna uspešnica Juice WRLD-a in prvi prebojni komad malce manj znanega 6 Dogsa, ki je umrl januarja letos. 

3. Yung Lean - Hurt

4. Bladee & Ecco2k - Bleach

5. Yung Lean ft. Bladee - Hennessy & Sailor Moon

6. Lil Peep - Star Shopping

7. Lil Peep ft. Wicca Phase Springs Eternal & Doves - Avoid

8. Lil Tracy x Lil Peep - White Wine

9. Juice WRLD - Lucid Dreams

10. 6 Dogs - Flossing

V nocojšnjih DJ Grafitih smo izpostavili bolj emocionalno plat SoundCloud rapa, zdaj pa se bomo posvetili še temačnejši strani, ki jo zaznamuje podržanr trillwava. Kot smo spoznali že v oddaji o phonku, je trillwave žanr, ki je zaradi svojih temačnih vsebin, surovosti in popisov nasilja dokaj blizu memfiškemu rapu, vendar se od phonka močno razlikuje na produkcijski ravni, saj zveni modernejše in je bolj odprt za prepletanje z ostalimi trap mikrožanri ali celo z rock žanri, kot so punk, metal in industrial. Takšen žanrski eklekticizem najdemo pri izvajalcih, kot so Bones, Ghostemane, Scarlxrd, ZillaKami, Nascar Aloe in drugi, ki jih bomo v tej oddaji zaradi časovne omejitve žal izpustili, primer metal oziroma industrial trapa raperja in producenta Ghostemana pa lahko vendarle slišimo v podlagi. 

Eden pomembnejših darkerskih kolektivov se je porodil iz tlečega mračnega alternativnega podtalja, ki ga je z Raider Klanom zanetil SpaceGhostPurrp. To je skupina GothMoney, katere glavni predstavniki so bili vplivni cloud raper in nekdanji vodja skejterske sekte Raider Klana Black Kray, Kane Grocerys, Hunned Mill, Luckaleannn, MFK Mercy in Karmah. Večina članov še vedno grinda in rapa, vendar se je vez kolektiva in družnega ustvarjanja na žalost tako rekoč popolnoma izgubila. Zavrteli bomo cloud rap pesem Black Kraya in zlovešči komad Kana Grocerysa, ki je pravzaprav nastal s širšim sodelovanjem članov naveze GothMoney. 

V glasbenem delu bomo predvajali še nekaj surovih traperskih komadov kolektiva Buffet Boys, katerega nastanek je tesno povezan s skupino Raider Klan in širšo floridsko podtalno sceno, omenili pa smo ga že v oddaji o phonku. Zametki miamijskega traperskega težkokategorniškega kolektiva Buffet Boys so nastali, ko sta se prijatelja iz otroštva, Kevin Pouya in Nicholas Minucci, bolje poznan kot Fat Nick, okoli leta 2010 odločila, da bosta na svoj YouTube kanal pričela nalagati zajebantske skeče. The Nick and Pouya Show je porodil nekaj epizodic, v katerih zasledimo tudi predstavnike takratnega floridskega raperskega podzemlja, večinoma člane kolektivov Raider Klan in Metro Zu ter z njima povezane izvajalce. Želja po komedijantstvu je Pouyo in Nicka kmalu zapustila in posvetila sta se vsak svoji glasbeni karieri. Ko je Pouya leta 2012 izdal svoj prvi mikstejp Fuck It in se ob rapanju preživljal z delom v restavraciji, sta prijatelja resneje obnovila svoje zavezništvo in skupaj s producentom Mikeyjem the Magicianom formirala kolektiv Buffet Boys. Prvi komad, naslovljen Drop Em Off, je kolektiv naložil kar na svoj YouTube kanal, skozi leta pa so se skupini pridružili še prenekateri razpoznavni pljuvači, kot so bivši metalec Shakewell, Ramirez, Boobie Lootaveli in Rocci. SoundCloud pa jim je seveda služil kot glavna platforma za deljenje njihovih singlov in mikstejpov ter za povezovanje s podobnimi izvajalci. 

Ob koncu naslednjega glasbenega nabora bomo slišali še izjemno popularnega izvajalca z globokim glasom, Night Lovella, ki mu uspeva hoditi po meji med podtaljem in širšim komercialnim uspehom. 

11. Black Kray - 30 Round Clip

12. Kane Grocerys - Who Dat

13. Pouya - Scrubs (feat. Shakewell)

14. Fat Nick & Shakewell - Pemex

15. Night Lovell - Jamie’s Sin

V okviru DJ Grafitov še naprej spoznavamo internetno sfero trap glasbe, ki je svoj razcvet doživela v prejšnjem desetletju, in sicer predvsem na platformi SoundCloud. Vredno je omeniti, da SoundCloud rap kljub svoji implicirani digitalnosti in potopljenosti v internetno kulturo vendarle ni bil popolnoma ločen od uličnega, tolpaškega življenja. Iz umazanih getov ameriškega juga sta v valu SoundCloud izvajalcev vzklili dve veliki imeni – Kodak Black in 21 Savage. V migrantskem floridskem naselju Pompano Beach je pri 12 letih svojo trapersko kariero pričel Kodak Black, ki se je pridružil lokalni raperski skupinici The Kolyons, a svojega prvega mikstejpa z naslovom Project Baby ni izdal vse do leta 2013. Lirično Kodakove stvaritve zrcalijo – četudi pač v surovi in podebiljeni ali pa vsaj ne pretirano sofisticirani obliki – popis življenja haitijskega imigranta, kar se kaže tudi v neštetih kazenskih ovadbah, s katerimi se raper sooča še danes. Njegova vpetost v kriminalno scenico domačega hooda mu je pred približno dvema letoma pridelala štiriletno zaporno kazen, saj so pri njem odkrili ilegalno hladno orožje. 

 Podobno kot Kodak Black se je s kruto realnostjo najrevnejših sosesk Atlante, ki se ponaša z močno tradicijo trap glasbe, soočil tudi 21 Savage. Tja se je pri sedmih letih, po ločitvi svojih staršev, z mamo kot ilegalni migrant preselil iz Londona. Savage je že zelo zgodaj opustil šolanje in se posvetil prodajanju drog na debelo, ko pa je v streljanju izgubil svojega brata in najboljšega prijatelja, kar šest strelov pa je prejel tudi sam, se je odločil, da bo začel rapati. Svoj prvi mikstejp z naslovom The Slaughter Tape je izdal leta 2015, na glasbene lestvice pa se je naslednje leto katapultiral z debitantsko kreacijo Savage Mode, pri kateri se mu je kot glavni producent pridružil takrat že precej uveljavljeni Metro Boomin. Od takrat je izdel še dva albuma, in čeprav je na začetku kariere opeval samotarstvo in se mu je predvsem gladko jebalo za velike založbe, je kmalu začel sodelovati z največjimi zvezdami komercialne trap sfere, kot so Drake, Post Malone in J. Cole, kar je vplivalo tudi na njegov liricizem, ki se je iz hladnega popisovanja krute getovske realnosti preobrnil v bolj čustveno, eksistencialno nabito pljuvaštvo.

V glasbenem segmentu bomo tako slišali nekaj ikoničnih komadov SoundCloud raperjev Kodaka Blacka in 21 Savagea, ki sta nekoč riprizentala ulice, danes pa sta komercialno zelo uspešna izvajalca.

16. Kodak Black - No Flockin

17. Kodak Black - Like Dat

18. 21 Savage - Red Opps

Z ulic SoundCloud rapa se sedaj selimo še k njegovemu najfamoznejšemu delu, pogosto pejorativno imenovanemu »mumble rap«.  

SoundCloudova digitalizirana različica DIY ustvarjalnega duha je sprožila manjšo renesanso elektronske plesne glasbe, v ospredje pa je do leta 2016 posebej butnil fenomen tako imenovanih momljajočih raperjev, ki so se odločili, da bodo prenehali z izpovedmi o tegobah tolpaškega življenja. Bolj komercialni izvajalci, kot so Future, Migos, takrat še dokaj podtalni Lil Yachty, Famous Dex, Lil Uzi Vert, Playboi Carti in mnogi drugi, ki smo jih v tej oddaji že spoznali ali pa jih še bomo, so svoje glasbene izdelke v prvi vrsti utemeljili na ekscentričnem, trapastem imidžu in presenetljivo kvalitetni produkciji, seveda na račun globljega rapanja. Čeprav se za razliko od kolegov stare šole momljači ne morejo več pohvaliti s prozaičnimi orisi doživetij na obronkih družbe, jim je introspektivni in eksistencialni faktor rapanja uspelo nadomestiti z ustvarjanjem preprostih, a vendarle v uho bodečih ritmičnih in melodičnih sekvenc, ki jih pogosto pospremijo z ekscesnim ponavljanjem posameznih fraz, verzov ter morda celih refrenov. V komadih mumble zabavljačev zasledimo tipično generično opevanje materialističnih vrednot, uporabe drog in spolnega občevanja. Pogosto pa gre za nedolžno, golo igrivost in zajebancijo, kot ju lahko slišimo tudi v podlagi v komadu Like A Farmer izvajalca Lil Tracyja, ki je z ironičnim eklektičnim prevzemom kantri tematik in njihovim mešanjem s trapom na nek način postavil smernice Lil Nasu X-u za njegov hit Old Town Road iz leta 2019. 

Pomen se je torej z besedil, kot je bila včasih tradicija v rapu, premaknil na produkcijo ali – še raje – na igro zvena med vokalom in podlago. Zato niti ni presenetljivo, da SoundCloud rap ni bil omejen zgolj na komade z angleškimi besedili, temveč so bili del te scene tudi neangleško govoreči izvajalci, ki so si zajetno občinstvo nabrali tako v svoji kot tudi v tujih državah, čeprav ni razumelo besede njihovega pljuvanja. Primer takšnih izvajalcev so kitajski Higher Brothers in korejski Keith Ape, ki jih bomo v sodelovanju slišali na koncu glasbenega segmenta. Poleg azijskega prostora pa so popularni SoundCloud rap izvajalci prihajali tudi iz Rusije, Mehike, Južne Amerike in od drugod.

19. Lil Yachty - Ice Water

20. Lil Yachty - 1 Night

21. Famous Dex - Drip From My Walk

22. Lil Uzi Vert - UZI

23. Playboi Carti – Magnolia

24. Higher Brothers & Keith Ape – WeChat

Bližamo se koncu oddaje DJ Grafiti, v kateri se nostalgično obračamo k mnogokrat zapostavljenim aspektom SoundCloud rap scene, ki je bila tarča mnogih predsodkov, zasmehovanja in splošnega nepriznavanja. 

Spoznali smo, da scene še zdaleč niso sestavljali zgolj barviti enoplastni momljači debilnih besedil in producenti dolgočasnih, šablonskih traperskih podlag, temveč je bila sprva izredno podtalna scena pravzaprav izjemno eklektična in plodovita, predvsem pa se je ponašala z neodvisnostjo od glasbenih založb, kakršna ni bila v rapu videna nikoli prej, DIY-načinom dela in odprtostjo do vsega novega. Duh SoundCloud rapa se je tako najbolje izkristaliziral v floridskem prostoru, zasluge za to pa lahko najverjetneje pripišemo Spaceghostpurrpu in kolektivu Raider Klan, ki sta s svojo temačnejšo različico trapa, posledico memfiških vzgledov, in internetnim načinom delovanja zanetila tamkajšnje podzemlje ter postavila tirnice kasnejšim zvezdam s Floride. Iz te zvezne države prihajata kolektiv Buffet Boys in Kodak Black, ki smo ju v oddaji že spoznali, za zaključek pa bomo prostor namenili še nekaj izvajalcem, ki so s svojim odbitim, distorziranim in jebivetrskim SoundCloud rapom najvidneje pretresli hiphop sceno, okoli leta 2016, 2017 prodrli v komercialo in na nek način predstavljajo vrh popularnosti te internetne platforme, ki je svoj razvoj doživljala približno od leta 2010, torej dobrih sedem let, in je – med drugim zaradi odpiranja širšemu trgu – počasi šla h koncu. 

V zadnjem glasbenem delu bomo najprej slišali floridska izvajalca Smokepurppa, ki je deloval tudi kot producent, in zloglasnega Lil Pumpa. Brezperspektivna mulca sta bila dobra prijatelja, ki sta se skupaj odločila, da bosta pustila šolo in prihodnost iskala v novem valu hiphopa. Brezsramno sta se ponašala s svojo ignoranco, leno rapala čez distorzirane beate, delala komade za zabavo in kazala sredinec starim glavam, ki niso bile pripravljene na spremembe, na to, da globlja sporočilnost ali huda besedila v rapu morda vendarle niso obvezna.

Smokepurppu in Lil Pumpu bosta sledila še Ski Mask The Slump God in XXXtentacion. Tudi ta sta bila tesna prijatelja, ki sta se v svet rap glasbe podala skupaj, in sta pogosto sodelovala s Pumpom in Purppom. Druščina štirih floridskih posebnežev tako predstavlja SoundCloud rap sceno, stopnjevano do svojih ekstremov, in zaznamuje obdobje ravno pred tem, ko je SoundCloud rap eksplodiral v komerciali, ta pa je naposled hitro ubila in zatrla njegov neodvisni, eklektični duh. Lil Pump in Smokepurpp sta zaradi teh nenadnih sprememb na sceni in nezmožnosti prilagajanja, ki je posledica njune mladosti in neodraslosti, zadnja leta bolj kot ne poniknila in komajda ustvarjata novo glasbo. XXXtentacion je bil zaradi svoje eklektičnosti in razvoja na dobri poti, da postane ustaljeno ime rap glasbe, vendar je pri 20-ih letih žal izgubil življenje, ko je bil v avtomobilu oropan in ustreljen. Ski Mask je po dolgem molku zaradi smrti svojih dobrih prijateljev, XXXtentaciona, Juice WRLD-a in Lil Peepa, ravno pred dvema tednoma izdal nov mikstejp, na katerem najdemo njegove klasične stare odbite rime, besedne igre in nor flow.

 Sledi torej cvetober najbolj ikoničnih, najbolj absurdnih SoundCloud bangerjev, ki so najčistejši destilat te scene proti koncu njenega razvoja, preden sta jo požrli glasbena industrija in širša publika, ki sta normalizirali in zatrli njeno neodvisnost, provokativnost, eksperimentalnost in zabavljaštvo.

25. Lil Pump x Smokepurpp - Ignorant

26. Lil Pump - Elementary

27. Lil Pump & Smokepurpp - Broke My Wrist

28. Ski Mask & Lil Pump - Where’s The Blow

29. Ski Mask The Slump God - Catch Me Outside

30. XXXtentacion & Ski Mask The Slump God - RIP Roach

31. XXXtentacion - Look At Me

 

Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.