Pogled preko

Oddaja
20. 11. 2018 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Klub Gromka ob 17:00: PANK PONG >> Dirty old punx playing ping pong :) Rekreativno športanje za nešportnike.

 

A-Infoshop ob 19:00: veganski kuharski večeri
 

Klub Tiffany ob 19:00: okrogla miza
Dan spomina na žrtve transfobije – TDOR 2018 Dan spomina na žrtve transfobije 2018 bomo obeležile_i v intimnem vzdušju; kot vsako leto bomo v spomin preminulim prižgale_i svečke, sicer pa bo letošnji spremljevalni program nekoliko drugačen. Vas zanima, kaj za obeležitev tega pomembnega dne pripravljajo naše_i ustvarjalne_i prostovoljke_ci?

 

Galerija Channel Zero ob 19:00: OLGA ARTEMEVA: Prodajte mi svoje nasmehe Otvoritev razstave. Vstop prost.

 

Channel Zero ob 20:00: literarni večer
Prebiralnik Večer branja proze.

 

Jalla Jalla: ob 22:15: literarni večer, PKPVM / Maja Miloševič in Andreja Štepec

Parjenje kačjih pastirjev v mraku v novembrski izvedbi prinaša dve pesnici z dvema prvencema. Maja Miloševič bo predstavila pesmi iz knjige Oder za gluhe (Center za slovensko književnost, Aleph, 2018), Andreja Štepec pa iz Edit Paf (LUD Šerpa, 2018). Pustimo se presenetiti, morebiti pa bosta brali popolnoma druge pesmi. Nikoli ne veš.

 

Izven:

 

Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine ob 20:00: 20. Festival Slowind 2018: Še zadnjič. DOGODKI, SLEDI, SENCE …

Maria Pönicke– sopran

Spored:
Izbor naročenih skladb minulih festivalov
Lojze Lebič (roj. 1934): Dogodki II (2002)
Urška Pompe (roj. 1969): almost a loneliness (2005) za sopran in pihalni kvintet
Nina Šenk (roj. 1982): Obrisi in sence (2016/2017)

Vstopnina: 10 EUR, 5 EUR

 

Hostel Celica ob 20:00: Sozvočja sveta – Yanu

Jan Tomšič, kitara, glas

Bor Zakonjšek, bobni

Aljoša Struga, kontrabas

Gašper Selko, trobenta, klavir

Yanu (Jan Tomšič) je multiinštrumentalist in pravi mojster na področju improvizacije. S svojo dolgoletno skupino Caminoigra (albumi Ishuan, A new child, Yanu) je pustil neizbrisen pečat na slovenski glasbeni sceni. Je eden izmed prvih, ki je v Sloveniji sooblikoval glasbeni stil "World Music".

Na slovenske odre se vrača z novo zasedbo, ki bo postregla s sočno melodiko in subtilno ritmiko, in zadovoljila tako ljubitelje etno glasbe kot tudi zahtevnejše jazz poslušalce.

Sledil bo Celični jam.

Brez vstopnine

 

Kino Šiška, Katedrala ob 20:00: ANNA CALVI + Piera Ravnikar

V Šiško se vrača strastna pevka in kitaristka Anna Calvi, ki je leta 2014 našo veliko dvorano napolnila do zadnjega kotička. Tokrat nam bo predstavila svoj novi album Hunter, težko pričakovanega naslednika plošč, ki sta ji med drugim prinesli nominacije za prestižni nagradi Mercury Music Prize in BRIT Award, na katerem raziskuje seksualnost in spolne vloge.

“Dva bisa sta dokazala, da je občinstvo prevzel iskreni nastop Anne Calvi, pevke in kitaristke, ki je v prestolnici skupaj s spremljevalnima glasbenikoma izvedla verjetno najboljši koncert v prvi polovici letošnjega leta. Enkratno.” Pohvala Mladine ob razprodanem obisku te edinstvene britanske glasbenice v naši Katedrali je vsekakor na mestu, saj nas je Anna Calvi leta 2014 pustila odprtih ust, hrepeneče po še. Začarala nas je z izjemnim, čutnim vokalom, z na trenutke privlačno umazano, na trenutke temačno zapeljivo kitarsko glasbo, s prepletom flamenka, gothic rocka in popa – s prezenco prave glasbenice, ki so ji primerjave s Patti Smith, PJ Harvey ali Nickom Caveom sicer v čast, a je nikakor ne zamejujejo na njeni lastni ustvarjalni poti.

O veličini Anne Calvi se je v glasbenih krogih šušljalo še pred izdajo njenega odličnega prvenca leta 2011, ta in njegov prav tako izjemen naslednik, One Breath leta 2013, pa sta edinstveno avtorico uveljavila kot zvezdo svetovnega formata, ki lahko med fene šteje tudi Briana Ena, Morrisseya in Davida Byrna. Zdaj je končno čas za naslednje poglavje, ki ga glasbenica piše z novo ploščo Hunter, na kateri sta poleg Anninega benda sodelovala tudi klaviaturist Adrian Utley (Portishead) in basist Martyn Casey (Nick Cave and the Bad Seeds), njen izid pri založbi Domino pa je napovedan za avgust. Surovo katarzično ploščo, na kateri raziskuje seksualnost in spolne vloge, je Anna označila za kvirovsko in feministično, na njej pa zveni bolj svobodno kot kadarkoli prej. “Nova glasba je vse, kar sem želela, da bo. Želim, da slišite, kaj sem ustvarila in z ljubeznijo delala tako dolgo, za vas, za nas. […] Namen te plošče je biti prvinska in čudovita, ranljiva in močna, lovka in plen,” je zapisala. Naše hrepenenje bo končno potešeno novembra.

Na dan 20 €

s popustom 12.8 €

 

teater, razstave, predavanja...:

 

Galerija Kresija, Desni atrij, ob 19:00: PENDULUM, Trilogija Dinamike prostorov, 2016-2018

Performans v okviru razstave GLASSWORKS - Ločeno od sveta

Izhodišče performansa je raziskava Dinamik prostorov s poudarkom na fenomenu nihanja (pendulum) v umetnosti. Nastajajoče delo Pendulum je uprizoritvena nadgradnja naslednje instalacije iz serije Glassworks / Ločeno od sveta avtorice Urše Vidic v galeriji Kresija, katere izhodišče je iskanje mimezis narave in njegovih prostorskih izpeljav.

Ob tem so objekti, ki obujajo idejo romantičnega slikarstva 19. stoletja, idejo subjektivnosti ter osebnega izkustva, izhodišče koreografskega dela Nine Fajdiga. To zasleduje tiho sozvočje med objekti in performerjem, ki na videz lovi atmosfere v gibanju ter obuja zgodovinski koncept sublimnega v naši domišljiji.

V performansu se zgodi razcep v dva dela: prvi del izrinja naš nezavedni svet, vpet v svet drobnih steklenih objektov. Drugi del, svet t.i. fizičnega telesa in prostora, je zgodba o telesu v gibanju, v nihanju med stabilnim in padajočim, med zavednim in nezavednim, med ustvarjenim svetom in redom narave, ki si utira pot sama v krivuljah ali neoviranih smereh (voda, ogenj, plini). Gre za potovanje, kot ga lahko zaznavamo v slikarstvu C. D. Friedricha, tragično samotarsko potovanje v iskanju tistega, kar je skrito in morda nikoli ne bo najdeno. Paradoksalno iskanje bistva subjekta, njegove resnice v nenehnem nastajanju.

zasnova: Urša Vidic, Nina Fajdiga

koreografija in ples: Nina Fajdiga

avtorica objekta: Urša Vidic

dramaturgija: Barbara Novakovič Kolenc

kostumografija: Urška Recer

glasba: Davor Herceg

vokal: Mia Marija Herceg

oblikovanje svetlobe: Hotimir Knific

oblikovanje zvoka: Boris Petovar

izvedba in avtomatizacija objekta: Zoran Srdić Janežič, Martin Podlogar

avtomatizacija objekta: Martin Podlogar

Brez vstopnine

 

Mini teater:

19:00 Nemoč

Zakaj se je svet znašel sredi kronične negotovosti in trajne krize?

'Klovn sem. In zbiram trenutke.'
Ko je bodoči Nobelovec Heinrich Böll leta 1963 objavil Klovnove poglede, je brezsramno iskrena točka obračuna Hansa Schnierja dvignila veliko prahu; umetniško zrcalo, ki je bilo podržano pred nemško gospodarsko, politično in versko elito, je odsevalo s krvjo druge svetovne vojne zapacane roke, ki kar ne nehajo in ne nehajo grabiti. Podoben mehanizem razlaga tudi Janis Varufakis, grški ekonomist in intelektualec, v prodajni uspešnici Globalni minotaver (Amerika, Evropa in prihodnost svetovnega gospodarstva), objavljeni leta 2011. V svoji kritični analizi svetovnega finančnega dogajanja nedavnega časa ugotavlja, zakaj se je svet znašel sredi kronične negotovosti in trajne krize.
Predstava Nemoč izhaja iz presečišča obeh del: nemoči kot temeljnega občutka posameznika, ki skuša obdržati glavo nad gladino vseh ekonomskih, političnih in osebnih kriz. Če gre pri Klovnovih pogledih za intimno nemoč glavnega junaka, se pri Varufakisu občutje potencira in razširi na sfero družbe, ki ne zna in ne zmore najti ustreznega odgovora na zlom ekonomskih paradigem in zato doživlja globalno nemoč.

20:00 Devetsto - legenda o življenju

Komedija

Devetsto ni le drama in ni le komedija - v človeku zbudi obilico občutkov pa vendar ni patetična in osladna. Je globoka intimna izpoved, ki govori zgodbo brezčasnosti. Poboža nas in prizemlji.

Kaj se zgodi, ko se 16-letni nadebudni trobentač vkrca na čezoceanko in se pridruži Atlantic Jazz Bandu in ga tretji dan zajame najhujši vihar v zgodovini viharjev na Altantiku ... in mu, medtem ko bruha v kitajsko vazo, nekdo ponudi roko in reče: "Pridi."
Monodrama Devetsto je nastala v okviru Igralskega studia bratov Vajevec po besedilu italijanskega pisatelja, muzikologa in filozofa Alessandra Baricca. V ospredje postavlja zgodbo o genialnem džezovskem pianistu Dannyju Boodmanu T. D. Lemonu Devetstotem, rojenem na čezoceanskem parniku, na katerem je tudi odrasel. Zgodba je metafora za umetnika, ki se ne prepoznava v tradicionalnem načinu življenja. Ostaja na pol poti med različnimi svetovi, in čeprav nikoli ne stopi na kopno, pozna vsak kotiček tega sveta.

Vstopnina: 10-15

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 19:30: Maraton v režiji Marka Bulca

Maraton je predstava o tekačih, ki je ravno dovolj gledališka, da se dotakne jedra življenjskega maratona od rojstva do smrti vsakega od nas. In Maraton je uprizoritev o politikih, ki je ravno prav oddaljena od politične arene, da z distance zadane v bistvo real-politike.

Vstopnina: Od 7 EUR dalje

 

SNG Opera ob 19:30: Moški z nožem / Kompozicija

Baletni večer na novo avtorsko glasbo slovenskih skladateljev

premiera: 8. 11. 2018, baletni večer je posvečen stoletnici poklicnega ljubljanskega baletnega ansambla.

Koreografija temelji na delih slovenskega slikarja Riharda Jakopiča, v katerih so zajeti trenutki, ki izpričujejo izjemen občutek za gib in dramatičnost. Seveda gre pri interpretaciji slikarskih del za osebni pogled opazovalca, ki s svojimi izkušnjami dopolnjuje celoto nekega dela. Vendar pa so Jakopičeve študije in slike zasnovane tako, da kar kličejo po temeljitem razmisleku o širšem kontekstu tega, kar vidimo, ter ponujajo izjemno izhodišče za razvoj serije dogodkov, ki lahko tvorijo dinamično odrsko dogajanje. Predstavi lastna interpretacija likovnih del se zgodi v prehajanjih med pozicijami v prostoru, telesnimi gestami in oblikami, ki so na videz nepovezane. Kompozicijske celote niso dobesedna upodobitev Jakopičevih del, temveč služijo kot izhodišče za ustvarjanje nove – plesne celote, v kateri ples ne interpretira glasbe in v kateri tudi glasba ne igra za ples, čeprav oba elementa črpata iz istih predlog.

 

Nova pošta ob 20:00: Prerok, Kahlil Gibran

Senzorialna uprizoritev

Prerok sodi med tiste literarne mojstrovine, ki so tako univerzalne, da jih prebirajo ljudje vseh celin in vseh generacij, saj nagovarja tisto, kar je človeškega v vsakem od nas. V njem Gibran skozi parafrazo svetopisemskih zgodb razpreda misli o življenju, o vsakdanjih in temeljnih vprašanjih, na katera slehernik išče odgovore vse od rojstva dalje. Osrednja je misel o univerzalni ljubezni, o pomembnosti tega, da smo ljudje bitja, ki nas definira sposobnost ljubezni.

Vstopnina: 11 EUR / 9 EUR (dijaki, študentje, upokojenci)

 

SNG Drama:

mala drama ob 20:00: O čem govorimo, ko govorimo o ljubezni

 

MGL:

20:00 Pogrešana

Drama Pogrešana se začne tam, kjer se zgodbe o ugrabitvah končajo: na obronku srečnega konca. Dramski prvenec mlade in perspektivne ameriške igralke, režiserke in dramatičarke Nikole Beckwith, ki ga je priredila v nagrajeni filmski scenarij, po katerem je tudi sama zrežirala film, se ne ukvarja samo s psihološkimi profili žrtve, storilca in vseh, ki trpijo ob tragičnem izginotju, ampak se tudi sprašuje, koliko je vsak od nas ujetnik lastne družine.

 

SOHO ob 20:00: Kabare predstava - Pesem za eno drevo, Kabaret, variete

Pesem za eno Drevo nikakor ni predstava o rastlinah, drevesih in hortikulturi, niti o ohranjanju planeta. Je več od tega. Je avtorsko-glasbena predstava nastala po motivih romana Klovnovi pogledi Heinricha Bölla, ki je bil samo izhodiščna točka. Je predstava, ki noče biti klasična predstava in od občinstva ne zahteva ploskanja in strinjanja z nastopajočim. Rdeča nit so kantavtorske pesmi, ki povezujejo, komentirajo in povzemajo govorjene dele besedila in oboje se zliva v mešanico koncerta in gledališke predstave. Sam odrski dogodek poteka na poseben način; niha namreč med improvizacijo, dramsko predstavo in glasbenim delom. Nastopajoči med izvajanjem uživa. Vabljeni.

Vstopnina: 5

 

Španski borci ob 20:00: Via Negativa: Sorry

Anita Wach, Grega Zorc, Andrej Fon
Anita Wach in Grega Zorc grizeta, grabita, objemata, sesata drug drugega. Parazitirata in se opravičujeta. Andrej Fon parazitira svoj saksofon brez opravičil. Neločljivo soobstajajo. V razmerju vzajemne soodvisnosti vsaka njihova akcija postaja člen neskončne verige namenov in odzivov.
“Performerji uprizarjajo kako težavni, neuravnovešeni in ranljivi smo lahko v razmerjih (z ljudmi, predmeti ali pojavi), ki lahko prerasejo tudi v brutalni preizkus naše osebne integritete, ponosa, individualnosti, samostojnosti, samozadostnosti in potrpežljivosti … Čeprav vse bolj postajamo občutljivi na manipulacije, intervencije in vplive, hkrati ostajamo negotovi, izgubljeni in nemočni; nezmožni odločitve, da bi se v razmerju izrekli za da ali ne.” (M. Dobosz, teatruglodna.blogspot.com, oktober 2018)
Projektna zamisel: Anita Wach
Zasnova in razvoj performansa: Anita Wach in Grega Zorc
Uprizoritveni koncept in umetniško vodstvo: Bojan Jablanovec
Zvok: Andrej Fon
Izvajalci: Anita Wach, Grega Zorc, Andrej Fon
Produkcija: Via Negativa in zavod Sploh
Koprodukcija: Festival Body/Mind, Varšava
Vstopnina: 7€

 

SiTi Teater ob 20:00: Tri zgodbe iz Ngarija - nastop tibetanskih menihov

Gledališko-glasbeni nastop tibetanskih menihov

Vstopnina: 15,00 EUR - polna cena 13,50 EUR - dijaki, študenti in seniorji

Enourni gledališko-glasbeni nastop o modrosti in sočutju himalajske kulture, primeren tudi za otroke.

 

- - -

 

Cankarjev dom: Knjižni sejem

http://www.knjiznisejem.si/

 

Atrij ZRC ob 19:00: Ali bodo roboti kmalu naši sodelavci?

Poljudnoznanstveno predavanje

dr. Bojan Nemec, Institut "Jožef Stefan"
moderatorka: Anja Čuček, RTV  Slovenija
Dogodek je organiziran v sodelovanju z ZRC SAZU in SRIP TOP.

V pogovoru se bomo sprehodili skozi obdobje zadnjih desetletij in orisali, kakšna so bila pričakovanja glede robotike pred 30 leti in kaj od tega se je uresničilo. Nakazali bomo, kaj danes pričakujemo od naslednje generacije samoučečih robotov in kje bodo roboti lahko popolnoma zamenjali človeka, oziroma na katerih nalogah bodo ljudje sodelovali z roboti. Kje so meje robotike v povezavi z umetno inteligenco? Kako bo robotika vplivala na življenje ljudi?

Dr. Bojan Nemec je  vodja Laboratorija za humanoidno in kognitivno robotiko na Institutu "Jožef Stefan" in predavatelj na Mednarodni podiplomski šoli Jožefa Stefana. Doktorat znanosti iz adaptivnega vodenja industrijskih robotov je pridobil na Fakulteti za elektrotehniko UL. Podoktorsko usposabljanje je opravljal na Univerzi v Karlsruheju, Institute for Real-Time Computer Systems and Robotics, za kar je prejel Humboldtovo štipendijo. Njegova raziskovalna dejavnost obsega vodenje in avtonomno učenje industrijskih in servisnih robotov ter meritve v biomehaniki. Vodil je domače in tuje raziskovalne in razvojne projekte s področja robotike in s področja multidisplinarnih aplikacij robotskih tehnologij. Trenutno vodi H2020 projekt Collaborate s tematiko sodelovanja človeka z robotom. Za svoje delo je prejel Bedjaničevo nagrado in nagrado sklada Borisa Kidriča.

Brezplačne vstopnice

 

Trubarjeva hiša literature ob 20:00: Skrivnost portugalskih vitezov templjarjev (predavanje)

V predavanju bodo predstavljene novejše ugotovitve o času in kraju nastanka viteškega reda templjarjev. Podrobneje bo podan vpogled v zgodovino Portugalske, ki je bila prva ustanovljena nacionalna država v Evropi in njene globoke povezave z vitezi templjarji. Vloga ključnih zgodovinskih oseb, ki so bile tako ali drugače povezane s templjarji. Predavanje se bo zaključilo z zgodovinskimi miti in legendami Portugalske. Vljudno vabljeni na predavanje Templjarske Akademije OSMTH Slovenija.

 

A-Tovarna ROG:

Modri kot: lajf med liffom

19:00 Iz oči v oči/Person to person, ZDA, 2017, Dustin Guy Defa, 84'

21:00 Mehko blato/Es esmu seit, Latvija, 2016, Renars Vimba, 106'

23:00 Druga stran vsega/ Druga strana svega, Srbija, Francija, 2017, Mila Turajlić, 100'

 

Bežeče prireditve:

 

Kinoteka:

18:00 Večer Društva slovenskih režiserjev

Podelitev nagrade bert za življenjsko delo na področju filmske igre: Špela Rozin.
Ob tej priložnosti si bomo ogledali tudi film Čudna devojka (Jovan Živanović, 1962) po izboru nagrajenke
Podelitev nagrade bo po projekciji filma. 
Brezplačne vstopnice.

21:00 Predigra Festivala LGBT filma

Služkinja (Agassi), Park Chan-wook, Južna Koreja, 2016, DCP, 2.35, barvni, 144', sp

Koreja, trideseta leta minulega stoletja, obdobje japonske okupacije. Lepa japonska dedinja Hideko živi v podeželskem dvorcu v primežu svojega izprijenega strica. K hiši pride nova služkinja, Korejka Sookee, ki je vse kaj drugega kot to, za kar se izdaja. Med Sookee in Hideko preskoči iskrica, ki zgodbo zaplete v tesen vozel spletk, neslutenih prevar in osebnih izdaj. Čuten in vizualno razkošen film je svobodna priredba romana Žeparka valižanske pisateljice Sarah Waters.
“Zgodbo sem izbral predsvem zato, ker sta se mi osrednja ženska lika zdela tako zelo živa. Ena junakinja je oseba s temačno preteklostjo, druga živi v obupni sedanjosti, obe pa izžarevata močno individualnost in očarljivost.” - Park Chan-wook
Film bo uvedla Sanja Struna, poznavalka korejskega filma in članica društva FIPRESCI.

 

Kinodvor:

17:00 Tretji umor (Sandome no satsujin), Hirokazu Koreeda / Japonska / 2017 / 125'

Z nami bo tudi Zavarovalnica Triglav, pokrovitelj Kinodvora.

Odvetnik Shigemori prevzame obrambo Misumija, osumljenega ropa in umora. Shigemori nima veliko možnosti za uspeh: Misumi, ki je bil v preteklosti že obsojen zaradi umora, kljub grožnji smrtne kazni prostovoljno priznava svojo krivdo. Bolj ko se odvetnik poglablja v primer, bolj začenja dvomiti, da je njegova stranka v resnici zagrešila zločin …

19:30 Zimske muhe (Všechno bude), Olmo Omerzu / Češka, Poljska, Slovaška, Slovenija / 2018 / 85'

Film ceste o fantovskem prijateljstvu in neustavljivi mladostniški želji, da bi nekaj doživel, pa čeprav ne veš natančno, kaj. Na Češkem živeči slovenski režiser Olmo Omerzu (Družinski film) je za svoj tretji celovečerec prejel nagrado za najboljšo režijo v Karlovih Varih.

21:30 Hiša, ki jo je zgradil Jack (The House That Jack Built), Lars von Trier / Danska / 2018 / 155'

Zloglasni danski provokator in persona non grata Lars von Trier se po sedemletnem izgonu vrača v Cannes s svojim doslej najbolj šokantnim in kontroverznim filmom, ki je na festivalu sprožil tako množično zapuščanje dvorane kot stoječe ovacije. Zaradi eksplicitnih prizorov nasilja mlajšim od 15 let ogled filma prepovedan.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness