Naj Tolpe bumov 2020
*Naslovnica: KaktusKaktus
Predstavljamo lestvici Naj Tolp bumov, eno za slovenske ustvarjalce, drugo za tuje, ki predstavljata presek najbolj cenjenih, poslušanih, debatiranih in navdušujočih izdaj leta 2020 po mnenju Glasbene redakcije Radia Študent.
Domače naj Tolpe bumov™ leta 2020
51–59 plate (po abecednem vrstnem redu):
Aka Neomi: Beautiful Disasters
Bootleg Unit: Honey, Did You Break All My Jazz Cassettes?
Uršula Ramoveš in Fantje z Jazbecove grape: Hribovske balade
41–50 plate (po abecednem vrstnem redu):
beepblip: Noise for Strings Vol.2
Frederic D. Oberland & Irena Tomažin: Arba, Dak Arba
Kaja Draksler Octet: Out For Stars
Nefarious Vermin: Elongated Misery
Samo Kutin & Martin Kűchen: Stutter and Strike
31–40 (po abecednem vrstnem redu):
Christian Kroupa: A Little Flower
Red Moon & Rare Form: Cosmic Collapse
21–30 plate (po abecednem vrstnem redu):
Lee Patterson & Samo Kutin: The Universal Veil That Hangs Together Like A Skin
Muzikačaka: Povezava in življenje na daljavo
Pouch Envy: North American Amusement EP
Samo Salamon Trio feat. Igor Matković & Kristijan Krajnčan: Rare Ebb
Trinajst: Culture of Ongoing Violence, Insecurity and Distress
20 Buraza: Živali (Samozaložba)
19 Čao Portorož: Pop (KAPA Records)
18 II/III: It Could Be Paradise (AmbientSoup)
17 Iztok Koren: Osamljene hvalnice in stebri praznine (Takuroku)
16 All Strings Detached: Septet (Založba ŠKUC)
15 .čunfa: Missing the Point (rx:tx)
14 Trinajst: TwentyTwenty (ŠOP Records)
13 Morvern: How Are You? (ŠOP Records)
12 Kleemar: No Love In Modern World (rx:tx)
11 YNGFIREFLY: Anoy (Beton Records)
10 Ružno Pače: Hentai, Spid & Emo Punk! (samozaložba)
»Njegovo debitantsko ploščo lahko tako razumemo kot krik nove generacije proti kulturnim silam kontinuitete, pri čemer pa podlago nujno še vedno predstavlja glasbena razgledanost in besedilni smisel za humor. Tudi če nekateri komadi nimajo zares dolgega roka trajanja, kljub temu pritiskajo na prave gumbe, da lahko še v zahtevnem poslušalcu vsaj za nekaj trenutkov sprostijo prepotrebne dozice serotonina. S tem pa je album nenazadnje simptom sodobne, globalizirane, potrošniške kulture v dobrem in slabem, kot tvoj najljubši junk food, kot epizoda bizarnega reality showa, kot skrolanje po Instagramu, kot hentai, spid in emo pank pač.« Jernej Trebežnik
9 Črn Škrat: Demo Kraclji v L’Ajvarju (ŠOP Records)
»Slovenska kantavtorska scena zadnja leta deluje nekoliko suhoparno, njeni obrazi se starajo, mladi pa enostavno formo preradi komplicirajo. Njen odrešitelj, ki se s tem nazivom najverjetneje ne bi strinjal, se tokrat predstavlja s prvencem, ki je pristna refleksija avtorja, ki na tem svetu obstaja zato, da ga je ustvaril.« Erik Kerpan
8 Agregat: Agregatke dol (Pigpower Records / MKDC)
»Stara šola je edina šola za veliko hardcore bendov in Agregat ne razmišlja prav nič drugače. Daleč od tega, da bi bilo to slabo; Agregat raje prepustijo odkrivanje tople vode drugim in se osredotočijo na to, kar znajo. Eksplozija solidnega rifovja, dretja in bobnanja, zapakiranih v grob miks, plato pripelje do dobitačne kombinacije, ki jo v hardcoru vedno moraš dobro zadeti in ki na Agregatke dol deluje perfektno.« Damjan Manevski
7 Ana Kravanja & Samo Kutin: Trosi Kumulusa (samozaložba)
»Nova glasba Ane Kravanja in Sama Kutina kar nekajkrat vzbudi občutek, ki ga ne moremo opisati drugače kot mističen. ... Konkretne primerjave z naravnimi pojavi pa bo kajpak vsak poslušalec izvedel sam, kajti v tej fascinantni in močni muziki kar mrgoli asociacij in aluzij, ki bodo v vsakem od nas odslikale drugačen pejsaž in povedale drugačno štorijo.« Mario Batelić
6 Oholo!: Mnogobolje (Zavod Sploh)
»Čemu tam stoji Mnogobolje, tega ne vem, lahko pa si predstavljam, da gre za neke vrste zdrav cinizem, kakršen je tudi tisti v konceptu promocijskega videa ob izdaji plošče, ki je morda še najbolj jasen tudi v ideji ali agendi, ki tiči v skupnem drobovju zasedbe med sedmimi glasbeniki, razpetimi širom domače scene kritične proste in improvizirane glasbe. Kot ta godba posluša in se posluša, v tem predvsem opazuje in zato pronicljivo vidi …« Žiga Pucelj
5 Drone Emoji: In the Room Women Come and Go, Talking of Michelangelo (rx:tx)
»S svojo žmohtno produkcijo in rokovanjem s sempli, katerih razpon sega od dua Slon in Sadež pa do Godspeed You! Black Emperor, nam je Drone Emoji tokrat ponudil blazno zanimivo plato, katere absurdnost v gospodovem letu 2020 pravzaprav deluje še celo nekako pomirjujoče. V njej se skriva ravno pravšnja mera humorja, nostalgije in domiselnosti, da se ob koncu poslušalec vrne na začetek, si jo zavrti ponovno in z vsakim poslušanjem odkrije nekaj čisto novega.« Ema Lavrič
4 Etceteral: Ama-gi (KAPA Records)
»Debitantska plošča benda Etceteral, predstavlja zanimanje njenih članov za fuzijo v živo odigranih in programiranih glasbenih elementov, ... vendar se potencial te zasedbe skriva tudi v tehnološki iznajdljivosti njenih članov, s čemer z lahkoto ovržemo trditev, da zgolj sledijo aktualnim glasbenim trendom popularnega londonskega urbanega jazza.« Andrej Pervanje
3 Tschimy: Human OS (ente tapes)
»Trenutki nenavadno neosladne ranljivosti, Tschimyjeve topline, nežnega vokala, njegove sladko-kisle realnosti in prizemljenosti v poslušalcu ustvarjajo neagresiven občutek poistovetenja. In zdaj, ko je led prebit, ko sta odziv in rezultat presegla prikrita pričakovanja, je čas za samozavest. Astronavt Tschimy je zmapiral neznan teritorij, čas je za osvajalski pohod v polje relevance, ne le zanj, tudi za založbo Ente Tapes.« Dušan Bulajić
2 balans: sam pravm (KAPA Records)
»Z albumom sam pravm se je za bunkerpopovsko godbeno silo ustvarila čisto nova zvočna dimenzija, nešteto novih možnosti za nadaljnje ustvarjanje. Skratka, zdi se, da gre za zelo pomemben in prelomen del bendove diskografije.« Luka Hreščak
»Svojat na svojem samonaslovljenem debiju pokažejo izjemno raznolikost v pisanju skladb, zanimive notranje obrate in scenoslede, vrhunsko muziciranje in še več. Tehnično in kreativno je izdelek dokaz, da slovenska alternativa v svojih Notranjih Goricah skriva, proizvaja in bi lahko tudi plasirala zavidljivo število glasbenikov svetovnega formata. Svojat terja enakopravnost!« Dušan Bulajić
Tuje naj Tolpe bumov™ leta 2020
41–50 plate (po abecednem vrstnem redu):
King Gizzard and the Lizard King: K.G.
Aiming for Enrike: Music for Working Out
Gulch: Impenetrable Cerebral Fortress
Special Interest: The Passion Of
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs: Viscerals
Liv.e: Couldn’t Wait to Tell You
Fontaines D.C.: A Hero’s Death
31–40 plate (po abecednem vrstnem redu):
Valentino Bošković: Velika Praska
ERR & Thou: May Our Chambers Be Full
21–30 plate (po abecednem vrstnem redu):
Charli XCX: How I Am Feeling Now
Lina_Raul Refree: Lina_Raul Refree
Neon Lies: Loveless Adventures
Protomartyr: Ultimate Succes Today
Sweeping Promises: Hunger For a Way Out
Wilma Archer: A Western Circular
20 Coriky: Coriky (Dischord Records)
19 Cindy Lee: What’s Tonight To Eternity (W.25TH/Superior Viaduct)
18 Imperial Triumphant: Alphaville (Century Media Records)
17 Adrianne Lenker: Songs & Instrumentals (4AD)
16 Yves Tumor: Heaven To a Tortured Mind (Warp Records)
15 A.G. Cook: Apple (PC Music)
14 Repetitor: Prazan Prostor Među Nama Koji Može i da Ne Postoji (Moonlee Records)
13 Duma: Duma (Nyege Nyege Tapes)
12 Gil Scott Heron & Makaya McCraven: We're New Again: A Reimagining (XL Recordings)
11 Klinika Denisa Kataneca: Jada Jada (Krava 22)
10 Quelle Chris & Chris Keys: Innocent Country 2 (Mello Music Group)
»Innocent Country 2 je vrhunska stvaritev, ki jo tokrat krasijo obenem utirjena in tudi malce izzivalna produkcija podlag ter zelo široko, vključujoče, skorajda skupnostno sporočilo s strani Quelleja Chrisa in obilice skrbno izbranih gostov, ki so poziv za sodelovanje na plati upravičili. Plošča je dobro zaokrožena, relevantna, moderna. Recenzenta v nekaterih segmentih in vsebinskih aspektih spominja celo na najodmevnejše jazzovske raperske projekte prejšnjega desetletja, spet v drugih na najodmevnejše tovrstne projekte predprejšnjega desetletja.« Dušan Bulajić
9 Kelly Lee Owens: Inner Song (Smalltown Supersound)
»Inner Song tako nudi odgovor na vprašanje, kako naj bi zvenela notranja pesem sodobne (kant)avtorice, ki je tradicionalno akustično kitaro nadomestila z neskončnimi možnostmi producentskega studia, folkovsko izrazje pa s prefinjenim prepletom techno, dream pop in downtempo obrazcev. Kot tak pa bo bržkone všeč tako fenom H&M-ovih nakupovalnih plejlist kot tudi zagrizenim techno puristom!« Jaša Bužinel
8 Eartheater: Phoenix: Flames Are Dew Upon My Skin (PAN)
»Kot tudi album sam, ki ne izumlja ničesar novega, česar od glasbenice ne bi pričakovali ali že slišali, se pa ona in njena glasba na novo izumljata. In to predvsem z večjim poudarkom na njeni kitari in deloma tudi klavirju, ki prinaša neko novo organsko opolnomočenje.« Brigita Gračner
7 R.A.P. Ferreira: Purple Moonlight Pages (Ruby Yacht)
»Purple Moonlight Pages je ekstremno razgibana in tekoča plata z enakomernim tokom Roryjevih na trenutke abstraktnih, a ne pretirano študioznih ali načrtno brihtnih misli ter s produkcijo, ki je v enem trenutku povsem bendovska, v drugem lebdeča, v tretjem beatovsko kompaktna in konkretna. S Purple Moonlight Pages smo dobili projekt, ki bo nedvomno obstal kot eden albumskih vrhuncev ameriškega rapa v letu 2020.« Borja Močnik
6 Arca: Kick I (XL Recordings)
»A povsem verjetno – to bo pač pokazal čas – se je Arca tudi ponovno prikazala s ploščo, ki po domiselnosti in inventivni elektrofoni izvedbi, predvsem pa po pripovedni in čustveni kvaliteti ter konsistenci, osmišljenosti izvedbe preseže vse podobne poskuse na glasbenem tržišču oziroma je vsekakor med vrhunci primerljive produkcije, če ne na samem vrhu.« Žiga Pucelj
5 Irreversible Entanglements: Who Sent You? (International Anthem)
»Irreversible Entanglements z drugo ploščo ostajajo zvesti svojemu zvenu in poslanstvu. … Ob ravno pravem času, ob velikem globalnem pohodu fašistoidnih tendenc, so jazz znova opolnomočili s kritično noto, ki jo je po mnenju mnogih izgubljal že desetletja.« Jure Boršič
4 Fiona Apple: Fetch the Bolt Cutters (Epic Records)
»V njej lucidno namigne, da bo nadaljevanje albuma enako hektično in vihravo kot njeno podoživljanje stisk. S spontanim in nesistematičnim snovanjem skladb je Apple tokrat oblikovala svoj avtobiografsko najbolj iskren, pristen in neizumetničen album doslej.« Mojca Teržan
3 Neptunian Maximalism: Eons (I, Voidhanger Records)
»Album razkriva glasbo v vsej njeni prvinskosti z organskim namnoževanjem zvočil, z darežljivostjo, ki poslušalca neposredno srkata v trans, najsi bo ta udaren ali pa mestoma umirjen.« Nina Zajc
2 Clipping: Visions of Bodies Being Burned (Sub Pop Records)
»Nadaljevanja imajo nalogo preseganja in Visions of Bodies Being Burned je presegel ne zgolj svojo starejšo polovico, pač pa tudi vse diskografske predhodnike. Sposobnost zasedbe, da izčisti noise in ga ukroti ob povsem razločnem in nadvse natančno artikuliranem repanju je izjemna, medtem ko so skoraj vse skladbe na albumu sami bangerji, čeravno ima prav vsak komad posebej dodelano zvočno kuliso, ki je ne definira zgolj drugačen ritmični vzorec, ampak celo povsem drug žanr! clipping. so sila, o kateri se ne dvomi, ali ima sploh še kaj za pokazati, kajti če smo se od njih kaj naučili, potem to, da nikoli ne smemo predvidevati, da je morilec umrl.« Sara Šabjan
1 Jeff Parker & The New Breed: Suite For Max Brown (International Anthem/Nonesuch)
»Parker z aranžmaji, ki kombinirajo starošolske improvizacijske prijeme in novodobne jazzovske tehnike, kakršna je uporaba samplerja ali močne repeticije, herojem starejših generacij še enkrat vdihne novo življenje.« Dušan Bulajić
Dodaj komentar
Komentiraj